بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

آخرین وضعیت طرح توسعه بندر گناوه ؛ بزرگترین بندر سنتی ایران

طرح توسعه بندر گناوه به صورت مستقیم با معیشت ۹۰ درصد مردم منطقه در ارتباط است و مردم از طریق دریا ارتزاق می کنند .

آخرین وضعیت طرح توسعه بندر گناوه ؛ بزرگترین بندر سنتی ایران
تین نیوز |

طرح توسعه بندر گناوه به صورت مستقیم با معیشت ۹۰ درصد مردم منطقه در ارتباط است و مردم از طریق دریا ارتزاق می کنند .

به گزارش تین نیوز به نقل از پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ضمن تشریح آخرین وضعیت طرح توسعه بندر گناوه به عنوان بزرگترین بندر سنتی ایران ، گفت : فاز اول این پروژه بهمن ماه سال ۱۴۰۴ با اعتبار ۱۶۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد .

محمد شکیبی نسب با اشاره به طرح توسعه بندر گناوه و پروژه احداث اسکله و دایک در بندر بوالخیر ، اظهار داشت : طرح توسعه بندر گناوه با ارزش پروژه ۱۶۰۰ میلیارد تومان تا کنون ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و فاز اول پروژه تا بهمن ماه سال ۱۴۰۴ به اتمام می رسد .

طول موج شکن ها و عملیات لایروبی

وی ادامه داد : طول موج شکن اصلی و فرعی پروژه ۲۳۸۸ متر و فعالیت ها از مردادماه ۱۴۰۲ آغاز و شناور طرح ۲۵۰۰ متر تعریف شده است و عملیات لایروبی به حجم ۹۸ هزار متر مکعب تا عمق منفی ۵ متر مدنظر قرار گرفته و احداث دیوار پیرامونی بندر به طول ۱۷۰۰ است . 

تشریح اهداف پروژه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه تجهیز کارگاه برای شروع عملیات لایروبی بندر گناوه انجام شده است ، عنوان کرد : از جمله اهداف پروژه افزایش ظرفیت شناور طرح ، افزایش ایمنی ورود ، پهلوگیری و انجام عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر گناوه و همچنین امکان استفاده از خور بندر به عنوان پارکینگ موتورلنج های خالی است .

شکیبی نسب با بیان اینکه بندر گناوه به عنوان بزرگترین بندر سنتی ایران با بیش از ۵۰۰ فروند موتور لنج تجاری است ، خاطرنشان کرد : طرح توسعه بندر گناوه به صورت مستقیم با معیشت ۹۰ درصد مردم منطقه در ارتباط است و مردم از طریق دریا ارتزاق می کنند .

طرح توسعه بندر گناوه ، فعالیت ایمن را رقم می زند

وی با تاکید بر اینکه طرح توسعه بندر گناوه یکی از پروژه های کلان بندری در استان بوشهر است ، اظهار داشت : بندر گناوه بیش از ۴۰ سال در شرایط ناایمن فعالیت کرده و طرح توسعه بندر گناوه شرایط را برای فعالیت ایمن  فراهم خواهد کرد .

احداث اسکله و دایک در بندر بوالخیر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص توسعه بندر بوالخیر نیز ، بیان کرد : احداث ۱۵۰ متر اسکله و ۴۵۰ متر دایک در بندر بوالخیر با اعتبار ۱۳۸ میلیارد تومان مدنظر قرار گرفته که این پروژه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد .

شکیبی نسب افزود : در بندر بوالخیر ۱۹۰ موتورلنج تجاری فعالیت می کند و بیش از ۹۰ درصد مردم این بندر نیز به فعالیت های دریایی وابسته است .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.