بازدید سایت : ۱۲۸۹۱۸

پهلوگیری همزمان ۲ فروند کشتی برای بارگیری از بندرعباس به مقصد چین و تانزانیا

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان از پهلوگیری ۲ فروند کشتی جدید به منظور بارگیری سیمان، میلگرد و آهن اسفنجی در بندر شهید باهنر خبر داد.

پهلوگیری همزمان ۲ فروند کشتی برای بارگیری از بندرعباس به مقصد چین و تانزانیا
تین نیوز |

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان از پهلوگیری ۲ فروند کشتی جدید به منظور بارگیری سیمان، میلگرد و آهن اسفنجی در بندر شهید باهنر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود: یک فروند کشتی ۴۰ هزار تنی برای بارگیری در بندر شهید باهنر پهلودهی شده است.

محمدحسینی تختی ادامه داد :این کشتی با ۲۰۰ متر طول و ۲۳ متر عرض، قرار است حدود ۳۴ هزار تن آهن اسفنجی بارگیری کند و بارگیری آن نیز تقریبا طی هشت روز انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: مقصد این کشتی کشور چین بوده و به دلیل اهمیت ایمنی در بارگیری آهن اسفنجی، مخازن این کشتی پس از تزریق گاز نیتروژن، تا بندر مقصد پلمب می شوند.

حسینی تختی در بخش دیگری از سخنانش به پهلودهی یک فروند کشتی ۶۰۰۰ تنی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این کشتی نیز قرار است ۴۵۰۰ تن سیمان به صورت کیسه، بارگیری کند.

وی مقصد این کشتی را کشور تانزانیا اعلام و اضافه کرد: بارگیری یکهزار و ۵۰۰تن میلگرد در این کشتی نیز طی روزهای آتی انجام می شود.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان تصریح کرد: آبخور این کشتی نیز پس از بارگیری به ۷.۵ متر می رسد.

«بندر شهید باهنر» از بنادر چند منظوره قدیمی استان هرمزگان و جزو بنادر فعال ایران محسوب می شود.

این بندر جزو بنادر مهم صادراتی کشور محسوب می شود که در امور صادرات کالای نفتی و غیر نفتی، حمل و نقل کالا و حمل و نقل مسافری داخلی و بین المللی جایگاه ویژه ای دارد.

موقعیت ممتاز جرافیایی در دسترسی به آب های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به راه های بین المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم و جزایر تفریحی و بنادر تجاری خلیج فارس این بندر را به پایگاهی راهبردی و منحصر به فرد پس از مجتمع بندری شهید رجایی تبدیل کرده است.

برخورداری از آبخور ۱۱ متری در زمان جذر کامل، جزو مهمترین ویژگی های بندر شهید باهنر است که پس از بندر امام خمینی(ره) و بندر شهید رجایی بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.