◄ مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از مراحل ساخت بزرگراه خاش سراوان بازدید کرد
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان به همراه هیات همراه از عملیات ساخت بزرگراه خاش سراوان بازدید کرد و در جریان آخرین پیشرفت فیزیکی این طرح مهم راهسازی قرار گرفت.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان به همراه هیات همراه از عملیات ساخت بزرگراه خاش سراوان بازدید کرد و در جریان آخرین پیشرفت فیزیکی این طرح مهم راهسازی قرار گرفت.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عطاء الله اکبری در بازدید از عملیات ساخت بزرگراه خاش سراوان گفت: طول کلی مسیر خاش سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که برای نخستین بار از اوایل سال جاری ساخت بزرگراه در این مسیر از سمت خاش به طول ۲۲ کیلومتر و هم از سمت سراوان به طول هشت کیلومتر با مجموع اعتبار مورد نیاز هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز شده است.
اکبری ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی با ۱۵۰ نفر نیروی انسانی در این مسیر مشغول ساخت باند دوم هستند.
وی با بیان اینکه آمار تصادفات جاده ای در راه های سیستان و بلوچستان بخصوص خاش سراوان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع بیگانه غیرمجاز در مقایسه با میانگین کشوری بالاست، افزود: جلوگیری از تداوم این وضعیت نیازمند توجه ویژه برای توسعه و تعریض راه های این خطه است.
اکبری با بیان اینکه در سال های اخیر به همت این اداره کل برای جبران عقب ماندگی ها و توسعه بزرگراه ها و راه های مواصلاتی استان کارهای خوبی انجام شده است، افزود: اصلی ترین برنامه استان در حوزه راه های مواصلاتی، اتصال شمال به جنوب استان و شرق به غرب از طریق بزرگراه و ارتقای دیگر راه های ارتباطی است.
وی از عزم جدی برای توسعه بزرگراه های این استان خبر داد و گفت: اگر تلاش و پشتکار خود را برای اجرای طرح های توسعه بزرگراه های استان به کار بگیریم می توانیم با همراهی همه مسئولان منابع خوبی را برای این طرح ها از محل اعتبارات ملی تامین کنیم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه را حدود ۴۰۰میلیارد عنوان کرد و افزود: با وجود بدهی سنگین به پیمانکاران طرح های های راه سازی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل بر اساس اولویت بندی در قطعات مختلف در دست اجراست و این طرحها همچنان فعال هستند.
۱۹۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان خط کشی شد
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از اجرای خط کشی یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل در هفت ماه سال جاری خبر داد.
ایوب کرد گفت: با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه ها، و کاهش تصادفات جاده ای در مسیرهای پر تردد در طول هفت ماه گذشته یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل خط کشی شده است.
وی افزود: همچنین در این بازه زمانی ۸ کیلومتر حفاظ فلزی و بتنی در راستای تامین ایمنی عبور و مرور جاده ای در استان اجرا و نصب شد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به نقش کلیدی تابلو و علائم در هدایت ترافیک و انتقال پیام به رانندگان به منظور ایجاد آمادگی و فرصت لازم برای واکنش در برابر خطرات احتمالی، این اداره کل همواره اهتمام ویژه ای در نگهداری، تعمیر و نصب تابلوها و علائم ایمنی در محورهای استان داشته است به طوری که از آغاز سال جاری، ساخت، تعمیر و نصب ۴۰۰ متر مربع تابلو اطلاعاتی و اجرا، تعمیر و نصب ۶ هزار علائم و تجهیزات ایمنی و ترافیکی اجرا شد.
کرد یادآور شد: اجرا، تعمیر و اصلاح روشنایی نقطه ای ۶ تقاطع، تعمیر و نصب ۱۴۰ عدد چراغ چشمک زن و فلش سولار نیز در راستای ارتقای ایمنی محورها توسط این اداره انجام شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کاربران جاده ای می توانند در صورت مشاهده هرگونه اشکال در محورهای مواصلاتی استان از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ همکاران ما را مطلع کنند تا در اسرع وقت رفع شود.
سلام.خداقوت به مدیرکل وراهداران سیستان بلوچستان .درخصوص سیستان بزرگراه زاهدان سه راهی زابل و سه راهی زابل به تاسوکی شهرسوخته بسیار عالی عمل کردن انشالله از شهرسوخته به زابل هم زودتر تکمیل شود وانت بلوچستان جاده ها نیاز به رسیدگی دارد خصوصا بخش ایرانشهر به سربازکه جاده قدیم چابهار است با احداث جاده جدید نیکشهرچایهار فراموش شده ونیاز مبرم به بازسازی دارد چندین مرز مهم پیشین وریمدان توسط این جاده سرباز نزدیکتر و تردد تانکرهای وترانزیتها با عبور از این مسیر ترافیک را در جاده جدید کاهش میدهند .