ناوگان تاکسیرانی کرج فرسوده است/ضرورت ارتقای جایگاه سازمان حمل و نقل شهری
ناوگان تاکسیرانی کرج در زمان حاضر فرسوده بوده و نیاز به نوسازی دارد.
عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج با بیان اینکه برای رضایتمندی شهروندان باید خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی را ارتقا بخشید، اعلام کرد: ناوگان تاکسیرانی کرج در زمان حاضر فرسوده بوده و نیاز به نوسازی دارد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مریم قهرمانی صارم در نشست کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج که با محور بررسی وضعیت ناوگان حمل ونقل عمومی این کلانشهر برگزار شد، افزود: انتظار می رود با پیگیری این موضوع از طریق مسوولان کشوری بتوان وضعیت تاکسیرانی کرج را برای خدمات رسانی مطلوب به مردم سامان بخشید.
وی بیان کرد: بیشتر شهروندان کرجی برای تردد به اتوبوس ها روی آورده اند که از سوی دیگر تعداد اتوبوس ها نیز متناسب با کثرت مسافران شهری نیست.
قهرمانی صارم گفت: زمان انتظار مردم برای سوار شدن با اتوبوس در برخی خطوط این شهر مانند شهرک های اوج و باغستان حدود ۴۵ دقیقه یا بیشتر است که با توجه به نیاز جمعیت دانش آموزی و دانشجویی کرج باید در این زمینه چاره جویی کرد.
ضرورت ارتقای جایگاه سازمان حمل و نقل شهری
حجت الاسلام علیرضا سعیدی عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرج در این نشست بیان کرد: ارتقا و توسعه سازمان حمل و نقل شهری کرج از اهمیت بالایی برخوردار است که باید این شورا و شهرداری در این زمینه اقدام لازم به عمل آورند.
وی ادامه داد: خدمات مناسب به شهروندان در این بخش موجب رضایتمندی آنان می شود ضمن آنکه برخورد نابجای رانندگان وسایل نقلیه عمومی با مسافران شهری نیز نارضایتی را به دنبال دارد.
سعیدی به مشکلات پایانه مسافربری شهید کلانتری کرج اشاره کرد و گفت : در این پایانه امکانات مناسب برای خدمات دهی تاکسی ها وجود ندارد .
وی اظهار کرد: امروز قشر تاکسی داران کرج با مشکلات و کاستی هایی مواجه هستند که باید توسط شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد.
این عضو شورای شهر یکی دیگر از نیازهای حمل ونقل عمومی کرج را برگزاری دوره های آموزشی برای رانندگان تاکسی و چگونگی برخورد با مسافران شهری ذکر کرد.
حمل ونقل شهری کرج پرهزینه است
علی قاسم پور سخنگو و رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج در این نشست گفت : سازمان حمل و نقل شهری کرج پر هزینه است و شهرداری باید حمایت کند.
وی افزود: اگر قرار است اتوبوسرانی کرج در برخی نقاط به مسافران خدمات رایگان ارائه دهد باید چارچوب خاصی برای آن تعریف شود.
قاسمپور ادامه داد: باید تعداد مسافران روزانه اتوبوس ها برآورد و هزینه ها نیز محاسبه شود سپس در این زمینه تصمیم گیری کرد.