تکمیل پروژه های ملی ترافیکی؛ ساخت مترو و گشایش آزادراه شهید سلیمانی و چهار تقاطع غیر همسطح کرج
آزادراه شهید سلیمانی در ادامه آزاد راه شهید همت در دست ساخت قرار گرفته که با عبور از ارتفاعات شمالی کرج به آزادراه کرج قزوین و آزاد راه غدیر در غرب البرز متصل می شود.
کلانشهر پرجمعیت کرج به واسطه قرار گرفتن در مسیر مسافران و گردشگران ۱۴ استان کشور و همسایگی با پایتخت، ساکنان آن از ترافیک طولانی مدت رنج می برند که مدیران شهری با حمایت دولت مصمم به گشودن گره های ترافیکی کور مرکز استان البرز تا اوایل سال آینده هستند.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، پروژه های متعددی از جمله ۵۲ تقاطع غیر همسطح، احداث قطار شهری و آزادراه شمالی به عنوان مهمترین پروژه ها طی۲ دهه گذشته در مرکز استان البرز برنامه ریزی و بخش زیادی از آنها به اجرا در آمده که اگر چه تعداد قابل توجهی از تقاطع ها و بخشی از قطار شهری و آزادراه شمالی به بهره برداری رسیده اما هنوز عمده کار به عنوان مطالبه و دغدغه توسط مردم و مسوولان دنبال می شود.
تکمیل بخش مهم قطار شهری، گشایش آزادراه شهید سلیمانی و چهار تقاطع غیر همسطح کرج در این سالها به مهمترین مطالبه شهروندان و ساکنان مرکز استان البرز تبدیل شده که اینک شورای ششم تصمیم به تحقق این برنامه ها تا پایان کار خود یعنی خرداد ماه سال آینده گرفته است.
پروژه مهم و اثرگذار قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه سال ۱۳۸۵ با چشم انداز تکمیل پنج ساله آغاز شد اما این پروژه به صورت نیمه کاره و تنها با احداث حدود ۱۵ کیلومتر تونل و ساخت ابنیه در محدوده ۶.۵ کیلومتر به شورای ششم رسید.
از آنجا که این پروژه دارای اهمیت زیست محیطی و مکانی برای پدافند غیر عامل شناخته شد نیمی از اعتبارات ساخت آن از منابع ملی و بخش دیگر برعهده شورا و شهرداری کرج گذاشته شد.
شورای ششم کرج در همان آغاز فعالیت برنامه خود را بر تکمیل بخش عمده قطار شهری کرج متمرکز و موفق شد در اسفندماه سال ۱۴۰۱ حدود۶.۵ کیلومتر از این پروژه را بین گلشهر تا چهار راه طالقانی کرج را به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار دهد.
اینک ۲ رام قطار در این نقطه از قطار شهری کرج فعال هستند اما قطعه دوم قطار شهری بین چهار راه طالقانی و ایستگاه شهید سلطانی برای اتصال به خط ریلی صادقیه تهران مهمترین بخش کار است که شورا و شهرداری با حمایت استانداری البرز و دولت چهاردهم بر تکمیل آن متمرکز شده اند.
آزاد شهید سلیمانی موسوم به آزادراه شمالی کرج به طول ۱۸ کیلومتر پروژه دیگر ملی عمرانی کرج است که عملیات احداث آن در سال ۱۳۹۵ با چشم انداز تکمیل سه ساله آغاز شد اما این پروژه هم به دلیل وجود معارضان ، ابینه های بزرگ و محدودیت های اعتباری، نیمه کاره به سال ۱۴۰۰ رسید و مدیریت شهری را برآن داشت که از دولت برای تامین اعتبار پروژه مددخواهی کند.
در اواخر عمر کاری دولت دوازدهم چهارهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه تعریف شد که دولت سیزدهم این اعتبار را به ۳۵ هزار میلیارد ریال افزایش داد و در واقع سهم دولت از مرحله پایانی پروژه ۵۰ درصد تصویب شد.
این آزاد راه تا سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ؛ بلندترین پل خاورمیانه به طول حدود یک کیلومتر و ارتفاع ۱۳۶ متر روی رودخانه کرج در آزادراه شهید سلیمانی واقع شده که اکنون در دست تکمیل است.
قطعه نخست این آزادراه به طول ۷.۵ کیلومتر آذرماه سال ۱۴۰۲ در سفر رییس جمهور شهید آیت الله رئیسی به استان البرز مورد بهره برداری قرار گرفت اما کنون بخش مهم پروژه در دست ساخت است که مدیریت شهری و دولت مصمم هستند این پروژه را تا خرداد ماه سال آینده افتتاح کنند.
آزادراه شهید سلیمانی در ادامه آزادراه شهید همت در دست ساخت قرار گرفته که با عبور از ارتفاعات شمالی کرج به آزادراه کرج قزوین و آزاد راه غدیر در غرب البرز متصل می شود.
پیش بینی می شود با افتتاح این آزاد راه ۴۲ درصد ترافیک آزاد راه تهران – کرج – قزوین به شمال کرج منتقل شود.
همچنین در کنار این ۲ پروژه مهم تعدادی تقاطع برای اتصال به بزرگراه شمالی و روان سازی ترافیک هسته مرکزی کرج از سه سال پیش تا کنون آغاز شده که قرار است تا پایان کار شورای ششم به بهره برداری برسند.
نشست شورای ششم کرج حول محور پروژه ها و برنامه های ماه های پایانی کار خود
مسعود محمدی رییس شورای اسلامی شهر کرج در نشست با خبرنگاران که در بوستان ایران کوچک برگزار شد، به برنامه های سال پایانی شورا اشاره کرد و از تمرکز مدیریت شهری بر پروژه های عمرانی اثر گذار سخنان به میان آورد.
وی ابتدای سخن ، احداث سه تقاطع غیر همسطح فلکه اول رجایی شهر ، میدان دانشگاه آزاد اسلامی و میدان جمهوری اسلامی کرج را پیش کشید و گفت : این تقاطع ها در شورای ششم عملیاتی شدند و با سرعت در حال تکمیل هستند.
ایستگاه شهید سلطانی پروژه جهادی
مجتبی حاجی قاسمی عضو شورای اسلامی شهر کرج به ترافیک دیرینه پل فردیس گریزی زد و گفت: امروز شاهد تکمیل ایستگاه قطار شهری در پل شهید سلطانی به صورت جهادی هستیم که این پروژه از صفر تا ۱۰۰ درصد در شورای ششم به سرانجام رسیده است.
وی ادامه داد: تا خرداد ماه سال آینده مسافران قطار شهری تهران با متروی کرج به هسته مرکزی این کلانشهر جابه جا می شوند.
حاجی قاسمی با اشاره به اینکه پروژه های عمرانی تعریف خاص خود دارد، گفت : پروژه اتوبوس تندرو کرج اگرچه تبعاتی داشته اما با تلاش مدیریت شهری در سال جاری به باز نشست و شاهد جابه جایی سریع مردم هستیم .
اختصاص ۷۰ هزار میلیارد ریال برای آزادراه شمالی
عمار ایزدیار عضو شورای اسلامی شهر کرج از اختصاص ۷۰ هزار میلیارد ریال برای آزادراه شهید سلیمانی در شمال کرج خبر داد و گفت : نیمی از این اعتبار توسط دولت و مابقی از سوی مدیریت شهری تامین می شود.
وی ادامه داد: دولت تاکنون ۲۵ هزار میلیارد ریال این اعتبار را در قالب اختصاص زمین پرداخت کرده است.
کرج کارگاه عمرانی
سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر کرج با اشاره به اجرای پروژه های مهم قطار شهری، آزادراه شمالی و تعدادی تقاطع غیر همسطح در کرج گفت : این کلانشهر به کارگاه عمرانی تبدیل شده است .
علی قاسمپور بیان کرد: امروزیکی از بزرگترین انتقادات که به شورای شهر در حوزه فعالیت های عمرانی است؛ از طرفی باعث خوشحالی است که کرج به کارگاه عمرانی تبدیل شده اما باید در شتاب بخشی به پروژه ها سرعت عمل بیشتری به خرج دهیم تا از مزاحمت برای شهروندان کاسته شود.
نگاه عدالت محور به حوزه ترافیک وحمل نقل شهری
حسین مهاجری عضو شورای شهر کرج در این نشست خبری گفت : نگاه عدالت محور به حمل و نقل در شهر کرج شکل گرفته که شتاب بخشی به پروژه های مهم ترافیکی و راه اندازی خط اتوبوس های تندرو مصداق اقدامات موثر برای روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا است.
وی بیان کرد: به کارگیری اتوبوس های برقی در خط بی آرتی کرج گام موثری برای مقابله با آلودگی هوا به شمار می رود ضمن آنکه هزینه سفر شهروندان کاهش یافته است.
کرج مسیر ۱۰۰ ساله را طی کرد
مرتضی اعتصامی عضو دیگر شورای شهر کرج با اشاره به زمان به بار نشستن پروژه های عمرانی و ترافیکی این کلانشهر گفت : کرج مسیر ۱۰۰ ساله توسعه را در مدت زمان کوتاهی طی کرده است .
وی با بیان اینکه طی دهه های اخیر براثر مهاجرت های بی رویه ۱۹ برابر توان اکولوژیک منابع زیست محیطی در کرج بارگذاری جمعیت شده است ، افزود: این امر باعث شد تا مدیریت شهری کرج پروژه های عمرانی و ترافیکی را با پیوست محیط زیست پیگیری کند.
اینک اعضای شورای اسلامی شهر کرج مصمم هستند تا بخش مهم قطار شهری یعنی قطعه ۲ خط ۲ متروی کرج تا اوایل سال آینده به متروی صادقیه تهران متصل شود و ترافیک سنگین ورودی کرج برطرف گردد.
همچنین افتتاح کامل آزادراه شهید سلیمانی و سه تقاطع غیر همسطح ترافیکی چهار پروژه دیگری هستند که مدیریت شهری تکمیل بهره برداری از آنها را تا اوایل سال آینده به شهروندان نوید داده است.
اراجیف بسه کرج هنوز عقب افتاده گی خود را جبران نکرده
جالب این جاست که هر بار که در مورد بزرگراه شهید سلیمانی اطلاع رسانی میشه ،تاریخ افتتاح چند ماهی نسبت به اطلاع رسانی قبلی عقبتره
همه رو سر کار گذاشتیده
لطفا به جناب استاندار ومسعولین مسکن مهر مهستان بفرمایید سال نودویک تایین واحد کردیم وقسط هایش راهم پرداخت کردیم وسال نودوسه هم بازنشته شدم شمارا به خدا به دادما برسد
به وضع بسیار اسفبار میدان کرج و اطراف آن رسیدگی کنید به عنوان یکی از ورودی های کلانشهر کرج
یه نگاهی به ساکنین ماهدشت و اشتهارد و....بکنن لطفا،چند سال هست که قراره بزرگراه هاشمی رفسنجانی که از گوهردشت شروع شده فقط تا مهرشهر رسیده الباقی تا ماهدشت هییییییچ،چند نسل باید صبر کرد که انشالله به صورت جهادی انجام بشه؟؟؟؟؟؟
سلام چرا این آزاد راه شهید سلیمانی از تپه مرداب نگذشته که راه را صد مرتبه کوتاه تر میکرد. وآن تپه یا تاج شهر کرج این چنین به مخروبه ای تبدیل شده وهمچنین آن ساختمان نیمه کاره که ار تولدش را بگیرن میبنید نیم قرن قدمت دارد مسولین محترم شهرداری واستانداری وشورای شهرووووووو.....استان البرز اسلام آباد یا تپه مردآب رادریابید والله آهای آنها مانند آهاری غزه سالیان سال هست درجنگ نابرابری دست وپنجه نرم میکنند اگر اسرائیل دشمن آهاری قدس است وفقر وبی رسیدگی مسولین وساقیان وسگ های ولگرد نیز اسرائیل مردم مظلوم اسلام آباد هستند .با سپاس از مسولین فقط دلسوز .
خدا بیامرز احمدی نژاد را طی چهار سال 120آزاد راه خرم آباد به اندیمشک زد
دولت های بعدی 12سال توی 18کیلومتر ماندن
با سلام خدمت دلسوزان دولت و مردم
بجز این مشکلات که حل بشه الان بزرگترین مشکل کرج نداشتن زیر گذر یا رو گذر میدان حصارک که ما جبور میشویم از سراه پستخانه دور بزنیم که واقعا بغرنج است و جدا سازی خط اتوبوس های بی آر تی که واقعاً اشتباه بوده و هست چون ما نمیتوانیم کرج را با تهران یکی کنیم به علت کمبود فضا که باعث ترافیک در طول خط و مخصوصاً ایستگاه سر بیمارستان رجایی المهدی که مسافران برای ورود و خروج از ایستگاه و گذر از خیابان باعث ترافیک میشوند و خطرات تصادف برای خودشان نیز داشته و دارد تو رو به خدا به امام حسین و ... قبل از کاری کردن تحقیق و مطالعه فراوان کنید فکر میکنم ۱۰ یا ۱۵ سال پیش بلوار شهید بهشتی کمال شهر رو داشتن میساختن که بنده دیدم که حصارک مجبور به کم کردن عرض بلوار شهید بهشتی کرد چون جواب نمیداد ولی کمال شهر که بغل حصارک است و دارای شهرک صنعتی بهارستان فکر رو این رو نکرد که چند سال دیگر به مشکل میخورد که الان مجبور شده( عرض بلواری که همون موقع میتوانست کم بسازد ) عرض بلوار کم کند که اینها پول بیت المال است که دوباره خرج میشود و باعث اذیت مردم میشود
۲۰سال از شروع پروژه مترو کرج میگذره واما هنوز تکمیل نشده.
مترو اولویت اول کرج هست.
خط دوی متروی کرج پس کی باید راه بیفته .
هر روز تاخیر میلیونها هزینه اتمام پروژه را افزایش می دهد.