معاون وزیر راه و شهرسازی: محور سراب به بستان آباد چهارخطه شد
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: صبح امروزآخرین قطعه از بزرگراه سراب- بستان آباد به عنوان یکی از محورهای شریانی مواصلاتی غرب و شمال غرب به استان های شمالی کشور به بهره برداری رسید و بدین ترتیب 70 کیلومتر این بزرگراه به صورت چهارخطه با ایمنی بیشتر و افزایش سیر زیر عبور قرار گرفت.
خیراله خادمی از تکمیل چهارخطه کردن محور سراب- بستان آباد در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: امروز با بهره برداری 12.5 کیلومتر باقیمانده این مسیر، حدفاصل دوزدوزان تا کرکندی کل محور به طول 70 کیلومتر به صورت چهارخطه و بزرگراهی در دسترس هموطنان قرار گرفت.
به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خادمی محور سراب- بستان آباد را یکی از مسیرهای شریانی در ارتباط استان های شمال غربی کشور دانست و گفت: محور سراب-بستان آباد به دلیل قرار گرفتن در محور شریانی مواصلاتی غرب و شمال غرب به استان های شمالی کشور و همچنین با توجه به بافت های صنعتی، کشاورزی و جمعیتی منطقه از اهمیت ویژه ای در شبکه حمل ونقل کشور برخوردار است و با چهارخطه شدن پروژه کاهش حوادث جاده ای و افزایش سرعت سیر در مسیر را به همراه دارد.
وی افزود: بهره برداری از این بزرگراه همچنین نقش مهمی در توسعه ترانزیت بین المللی دارد و علاوه بر ارتباط استان های آذربایجان شرقی و غربی با استان اردبیل، موجب اتصال این شهرها به کریدور تراسیکا و در نتیجه کشورهای اروپایی، آسیایی و قفقاز می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در خصوص عملیات اجرایی این محور اظهار داشت: به منظور تکمیل این محدوده از بزرگراه 2 میلیون متر مکعب خاکبرداری و 1.36 میلیون متر مکعب خاکریزی انجام شده است. 220 هزار مترمکعب زیراساس و 106 هزار متر مکعب اساس اجرا شده است و بیش از 21 هزار متر مکعب بتن ریزی و 231 هزار تن آسفالت در آن صورت گرفته است.
خادمی بهره برداری از این بزرگراه را یکی از عوامل مهم توسعه و رونق اقتصادی استان و افزایش ظرفیت مسیر اعلام کرد و بیان داشت: یکی از مهمترین اقدامات وزارت راه وشهرسازی چهاربانده کردن محورهای مواصلاتی مهم در کشور است و این مسیر هم یکی از اولویت های اصلی در منطقه بود که امروز شاهد اتمام عملیات اجرایی آن هستیم.
وی ارزش روز این پروژه را معادل 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اعتبار هزینه شده برای ساخت این قطعه پایانی به طول 12.5 کیلومتر 645 میلیارد ریال است که با همکاری شرکت پایدارسازان افشار به عنوان پیمانکار و شرکت مهندسین مشاور پل رود به عنوان مشاور پروژه تکمیل و به بهره برداری رسید.