جابه جایی ۱۷۰ هزار مسافر در ناوگان ریلی تبریز
مدیرعامل سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری تبریز گفت: متروی تبریز در نوروز ۱۴۰۴ با تداوم خدمات رسانی در خط یک با جابه جایی ۱۷۰ هزار مسافر، نقش پررنگی در جابه جایی شهروندان و توسعه زیرساخت حمل ونقل شهری ایفا کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، یعقوب وحیدکیا اظهار کرد: خط یک مترو با ۱۷.۲ کیلومتر طول و ۱۸ ایستگاه، از ائل گولی تا شهرک نور لاله در سه فاز بهره برداری شده و در ایام تعطیلات نوروزی و روزهای خاص نیز خدمات رسانی آن بدون وقفه ادامه داشته است.
وی افزود: در روز عید سعید فطر، متروی تبریز با ارائه خدمات رایگان، میزبان بیش از ۱۵ هزار مسافر بود، همچنین در روز قدس و جمعه های هشتم و ۱۵ فروردین، خدمات رسانی منظم به شهروندان انجام شد. در مجموع، طی ۱۵ روز نخست فروردین ۱۴۰۴، بیش از ۱۷۰ هزار نفر از خدمات این خط بهره مند شدند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز ادامه داد: از سوی دیگر، عملیات بهسازی تونل شمالی فاز سوم خط یک نیز از سی ام اسفند سال گذشته، آغاز شده و به صورت شبانه روزی ادامه دارد. این عملیات با هدف ارتقای ایمنی و کیفیت زیرساخت، یکی از برنامه های راهبردی سازمان قطار شهری در سال جاری به شمار می رود.
وحیدکیا ادامه داد: در خط ۲ متروی تبریز نیز فعالیت های عمرانی در ایستگاه های فاز اول، از محدوده قراملک تا میدان دانشسرا، از نخستین روز تعطیلات نوروز بدون وقفه ادامه داشته است و این تلاش ها با هدف تکمیل فاز اول در موعد مقرر و آماده سازی برای بهره برداری عمومی انجام می شود.
وی تاکید کرد: مدیریت شهری تبریز با تاکید بر تسریع پروژه ها و استمرار خدمات رسانی، متروی این شهر را به یکی از محورهای اصلی توسعه پایدار حمل ونقل عمومی تبدیل کرده است.