بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

دستور وزیر راه و شهرسازی برای حل مشکل اراضی شهرک خاوران تبریز

مدیرکل دفتر طرح های کالبدی وزارت راه و شهرسازی از دستور وزیر راه و شهرسازی برای حل مشکلات اراضی فاز دوم شهرک خاوران تبریز در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.

دستور وزیر راه و شهرسازی برای حل مشکل اراضی شهرک خاوران تبریز
تین نیوز

مدیرکل دفتر طرح های کالبدی وزارت راه و شهرسازی از دستور وزیر راه و شهرسازی برای حل مشکلات اراضی فاز دوم شهرک خاوران تبریز در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد سرلک مدیر کل دفتر طرح های کالبدی از حل مسائل و مشکلات مربوط به اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز خبر داد.

سرلک گفت: این اراضی چندین سال در خارج از محدوده طرح جامع شهر تبریز قرار داشت که با درخواست های مکرر مردم و سال ها بلاتکلیفی مالکان، موضوع در دور اول و دوم سفر استانی شهیدجمهور در دستور کار مدیریت شهری استان آذربایجان شرقی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با پیگیری های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام های مورد نیاز خارج از نوبت دستور کار شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قرار می گیرد تا در خصوص الحاق این اراضی به طرح تفصیلی شهر تبریز تعیین تکلیف شود.

وی توضیح داد: با تاکید معاون اول رئیس جمهور، تعیین تکلیف اراضی مذکور با اعمال تصویب نامه هیئت وزیران در ارتباط با تبصره ۳ بند ز اصلاحی ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها همچنین تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر بررسی الحاق اراضی مذکور در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، موضوع الحاق اراضی خاوران ۲ بعد از اخذ مجوزهای استانی کارگروه امور زیربنایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان و متعاقب آن مصوبه کمیسیون ماده ۵ و در راستای ماده ۴۵ آیین نامه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران، تغییرات طرح تفصیلی افزایش محدوده به فاز دوم شهرک خاوران تبریز در شورای عالی شهرسازی و معماری، تعیین تکلیف خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.