بازدید سایت : ۴۶۸۸۳

صادرات بیش از ۶۳۷ میلیون دلار کالا از گمرکات آذربایجان شرقی

در چهار ماه نخست امسال یک میلیون و ۳۱۷ هزار تن کالا به ارزش ۶۳۷ میلیون ۴۹۷ هزار دلار از طریق گمرکات تبریز، سهلان، جلفا، نوردوز، بناب و مراغه به خارج از کشور صادر شد.

صادرات بیش از ۶۳۷ میلیون دلار کالا از گمرکات آذربایجان شرقی
تین نیوز

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی گفت: در چهار ماه نخست امسال یک میلیون و ۳۱۷ هزار تن کالا به ارزش ۶۳۷ میلیون ۴۹۷ هزار دلار از طریق گمرکات تبریز، سهلان، جلفا، نوردوز، بناب و مراغه به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان، صادق نامدار با اعلام این خبر افزود: این میزان کالا های صادراتی از نظر ارزش ۳۷ درصد و از نظر وزن به میزان ۵۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.

نامدار افزود: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات استان در این مدت چدن، آهن و فولاد، محصولات پتروشیمی و مصنوعات پلاستیکی، سوخت های معدنی و روغن های معدنی، میوه های خوراکی پوست مرکبات یا خربزه و مس و مصنوعات مس بود و به کشورهای ترکیه، ارمنستان، عراق، گرجستان و آذربایجان صادر شد.

وی به عملکرد واردات قطعی کالا از این گمرکات نیز اشاره کرد و گفت: در چهار ماه گذشته ۱۸۰ هزار تن کالا به ارزش ۵۵۸ میلیون و ۲۵۳ هزار دلار از طریق گمرکات تبریز، سهلان، جلفا و نوردوز وارد کشور شد که به لحاظ ارزش ۲۱ درصد و از نظر وزن ۲۹ درصد افزایش یافته است.

نامدار افزود: عمده اقلام وارداتی به استان در این مدت شامل وسایل نقلیه زمینی و اجزا و قطعات، گوشت، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، توتون و تنباکو و چوب و اشیای چوبی و برخی اقلام مجاز دیگر بود که از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، چین، آلمان و ژاپن وارد شده است.

ناظر گمرکات استان به درآمد وصولی گمرکات استان هم اشاره و بیان کرد: درآمد وصولی گمرکات استان در این مدت ۲۱ هزار و ۴۹۳ میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد افزایش نشان می دهد.

وی همچنین با اشاره به انجام تشریفات گمرکی در حوزه مسافری از طریق گمرکات استان گفت: در این مدت ۱۷۸ هزار و ۶۹۳ مسافر ورودی و ۱۷۷ هزار و ۴۰۸ مسافر خروجی از گمرکات استان خدمات تشریفات مسافری دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل در ورود مسافر ۱۷ درصد و در خروج مسافر ۲۰ درصد افزایش یافتته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.