۱۰۷ کیلومتر پروژه بزرگراهی در شمال استان اردبیل در دست اجراست
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تعریف ۳ طرح بزرگراهی ، کلیه راههای شمال استان پوشش داده می¬شود و بخش عمده مطالعات پروژه¬های بزرگراهی شمال استان در حال انجام است.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تعریف ۳ طرح بزرگراهی ، کلیه راههای شمال استان پوشش داده می شود و بخش عمده مطالعات پروژه های بزرگراهی شمال استان در حال انجام است.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب افزود : با پیگیریهای انجام شده و حمایتهای همه جانبه مسئولین استانی، از یک طرف طول طرحها در پیوست قانون بودجه افزایش یافت و از طرف دیگر جهش خوبی در افزایش اعتبارت قانون بودجه صورت گرفت.
وی با بیان اینکه برخی از این پروژهها به جهت مشکلات اعتباری در سالهای گذشته در قطعات کوچکی اجرا میشد افزود: در سفر ریاست محترم جمهور به استان اعتبارت خوبی برای پروژههای حمل و نقل استان مصوب شده است که تخصیص به موقع آنها روند اجرایی پروژهها را سرعت خواهد بخشید.
یوسف زاده در خصوص پروژه های در دست احداث و مطالعه نیز اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۷ کیلومتر پروژه بزرگراهی در شمال استان در دست اجرا بوده و ۲۳۰ کیلومتر نیز بصورت همزمان مطالعات نقشهبرداری ، طراحی ابنیه فنی و طراحی مسیر در دست اقدام میباشد.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل معتقد است هر چند با توسعه راههای ۴ خطه که مطالبه مردم است ، تصادفات کاهش مییابد اما عوامل انسانی نیز در میزان تصادفات دخیل است.
عامل انسانی بیشترین نقش را در تصادفات دارد
یوسف زاده تاکید کرد: زمانی که تصادفات کاهش مییابد برخی دستگاهها جشن کاهش تصادفات برگزار میکنند اما وقتی در همان جاده تصادفات افزایش یافت، گفته میشود نبود بزرگراه عامل افزایش تصادفات است. این در حالی است که عامل انسانی بیشترین نقش را در تصادفات دارد.
وی با بیان اینکه در برخی از محورهای استان و بر اساس آمار ثبت شده توسط سیستمهای ثبت تخلفات سرعت ، تخلفات ثبت شده بیش از ۵ برابر میانگین کشوری و حتی استانی است اضافه کرد: مسلماً با افزایش تخلفات سرعت غیر مجاز، سایر تخلفات نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت که نتیجه آن افزایش تصادفات و در نهایت تلفات جادهای خواهد بود.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین مقایسه تصادفات جاده ها را که به امری متداول تبدیل شده نادرست خواند و گفت: اینکه آمار تصادف جاده ای به طول ۱۵۰ کیلومتر با جاده ۳۰ کیلومتری مقایسه شود، صحیح نیست.
وی معتقد است در کنار توسعه راههای استان که نیازمند اعتبارات هنگفتی میباشد تسریع در توسعه سیستمهای هوشمند و آنلاین کنترل سرعت و میانگین سرعت که هزینه تمام شده آن در کل راههای استان کمتر از هزینه احداث یک کیلومتر بزرگراه میباشد میتواند تاثیر مستقیم بر کاهش تخلفات و در نهایت تلفات جادهای داشته باشد که خوشبختانه همکاران در اداره کل راهداری و حمل و نقل استان اقدامات خوبی را در این خصوص شروع کردهاند و مساعدت مالی از طریق اعتبارات ملی سازمان راهداری در تسریع آن موثر خواهد بود.