بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

صادرات حدود ۱۹۳ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار

حدود ۱۹۳ هزار تن کالا در ۳ ماهه گذشته از پایانه مرزی بیله سوارصادرات شده است.

صادرات حدود ۱۹۳ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار
تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: حدود ۱۹۳ هزار تن کالا در ۳ ماهه گذشته از پایانه مرزی بیله سوارصادرات شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، کلیم الله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه حدود ۱۹۳ هزار تن کالا توسط ۸ هزار و۸۲۲ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۳۱ هزار و۴۲۰ تن کالا صادر شده بود، در ۳ ماهه گذشته افزایش ۴۷ درصدی را شاهد هستیم.

وی عمده کالاهای صادر شده را شامل کاشی، شیشه، سیب زمینی، سنگ های ساختمانی، انواع نمک و پروفیل برشمرد.

دبیر کمسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل در ۳ ماهه گذشته واردات۷ هزار و۶۸۶ تن کالا را توسط ۳۷۲ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار یادآور شد و اظهار کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۶ هزارو۴۶۴ تن کالا وارد شده بود افزایش ۱۹ درصدی را نشان می دهد.

عضو شورای اداری استان اردبیل در مدت یاد شده از ترانزیت ورودی بیش از ۹۷ هزارو۳۲۵ تن کالا از مرز بیله سوار خبر داد و خاطرنشان شد: این میزان کالا توسط ۴هزار و۴۳۶ دستگاه کامیون به صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله سوار شده است.

وی با بیان اینکه در ۳ ماهه گذشته بیش از ۱۷۴ هزار تن کالا توسط ۸هزار دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده ادامه داد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۴۶ هزار و۶۱۷ تن کالا ترانزیت خروجی شده بود افزایش ۱۹ درصدی را شاهد هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: از این میزان کالا ۵۶ درصد توسط کامیون ایرانی، ۳۸ درصد توسط کامیون آذری و ۵ درصد نیز توسط کامیون ترکیه و۱ درصد توسط کامیون سایر ملیت ها ترانزیت خروجی شده است.

وثوقی در ۳ ماهه گذشته تردد ۳۸ هزار و۲۸۲ دستگاه وسیله نقلیه ائم از پر و خالی را از مرز بیله سوار یادآور شدو افزود: از این میزان ۲۰هزار و۴۰۱ دستگاه وارد و ۱۷ هزار و۸۸۱ دستگاه نیز از مرز خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده حدود ۳۷ هزارو۵۳۷ دستگاه کامیون و ۷۴۵ دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار تردد کرده اند گفت: در تردد وسیله نقلیه اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۶۵ دستگاه تردد کرده بود افزایش ۳۸ درصدی و در تردد وسیله نقلیه کامیون نیز ۲۵ درصد افزایش را شاهد هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.