احداث خیابان فرعی، گره های ترافیکی را باز خواهد کرد؟
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بعضی بی تدبیری ها در گذشته موجب گره ترافیکی در بزرگراه های شهر از جمله بزرگراه شهید خرازی شده است، احداث خیابان های کمکی این بزرگراه در بودجه امسال تعریف شده اما تکمیل آن به طور قطع زمان بر است.
محمدرضا فلاح با اشاره به موضوع ترافیک و مشکلات ناشی از آن در شهر اصفهان اظهار کرد: این مشکل از قبل در شهر اصفهان پیش آمده است، زیرا بسیاری از مراکز مورد استقبال شهروندان از جمله پارک های بزرگ، شهربازی ها، مراکز تجاری و اداری در مرکز این کلان شهر متمرکز شده است.
ه گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، فلاح بر بی تدبیری ها در گذشته و ایجاد گره های ترافیکی در بزرگراه های شهر اصفهان تاکید کرد و افزود: طی سال های قبل این امکان وجود داشت که با یک برنامه ریزی صحیح در حوزه شهرسازی، این مراکز در سطح شهر پخش شود تا در یک نقطه متمرکز نباشد؛ به عنوان مثال تمام بیمارستان ها یا دانشگاه ها نباید در مرکز شهر احداث می شد یا مراکز آموزشی باید در چهار نقطه از شهر در شهرک های ویژه ارائه خدمات می کرد؛ مانند مجموعه اداری امیرکبیر واقع در خیابان ۲۲ بهمن که ایده بسیار عالی برای کاهش ترافیک و در نتیجه آلودگی هوا بود که در طرح تفصیلی شهرداری باید این موارد بررسی و به آن رسیدگی شود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر نیز باید به سمتی حرکت کنیم تا شهرداری با مراکزی که به صورت غیرقانونی احداث شده و در حال فعالیت است، برخورد لازم را انجام و این مراکز را به اطراف شهر انتقال دهد؛ به عنوان مثال دانشگاه هایی که از منازل مسکونی یا واحدهای اداری و تجاری به عنوان مراکز آموزشی استفاده می کنند یا در کوچه های شهر اصفهان در مکان هایی که کاربری آن مسکونی بوده، مدارس غیرانتفاعی فعال شده و مشکلات ترافیکی ایجاد کرده است، باید توسط شهرداری و سایر دستگاه ها و ارگان های مرتبط شناسایی و مطابق با قانون رسیدگی لازم انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: بعضی بی تدبیری ها در گذشته موجب گره ترافیکی در بزرگراه های شهر از جمله بزرگراه شهید خرازی و دیگر نقاط شهر اصفهان شده است؛ البته طرح این بزرگراه به صورت ناقص اجرا شده است، لذا احداث خیابان های کمکی آن در بودجه امسال تعریف شده اما تکمیل آن به طور قطع زمان بر است.
فلاح تاکید کرد: موضوعی که در حال حاضر باید به طور جدی آن را پیگیری کنیم، توجه ویژه به فرهنگ ترافیک شهروندی است، چراکه هنوز این فرهنگ در شهر اصفهان به طور کامل نهادینه نشده است و شهروندان مسائل ترافیکی در شهر را به درستی رعایت نمی کنند.
وی با بیان اینکه روزانه شاهد تردد تعداد زیادی خودروهای تک سرنشین در سطح شهر هستیم، گفت: شهرداری اصفهان باید بسترهای لازم برای استفاده هرچه بیشتر از ناوگان حمل ونقل عمومی را برای شهروندان فراهم کند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در صورتی که ناوگان حمل ونقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس و تاکسی با کیفیت عالی و به موقع در اختیار شهروندان قرار گیرد، به طور قطع آنها نیز رغبت پیدا خواهند کرد تا به جای استفاده از خودروی شخصی از این ناوگان بهره ببرند.
وی اضافه کرد: تدبیر در زمان آغاز فعالیت مجموعه های اداری، تجاری، کسبه ها و مراکز آموزشی در ساعات معین نیز در کاهش ترافیک و مشکلات ناشی از آن تأثیر بسزایی دارد.
افتتاح بلوار آیتالله طاهری ،حد فاصل خ ارتش تا خ جانبازان،باعث کاهش ترافیک بسیار محسوس بلوار کشاورز خواهد شد
احداث ادامه خ زاهد حد فاصل فروغی و مسجدسیدبارترافیکی را کاهشی می کند.
احداث یک دور برگردان روبروی خیابان کهندژ به سمت آتشگاه بار ترافیکی نواب صفوی و ورودی خرارزی کاهش می ده