بازدید سایت : ۶۳۰۳۷
| کد خبر ۲۹۳۶۵۹
کپی شد

◄ بیمه تکمیلی رانندگان کامیون؛ فساد پنهانی که به سرمایه‌های میلیاردی تبدیل شد

در حالی که رانندگان با کمترین پوشش بیمه ای دست و پنجه نرم می کنند و در مواقع بحران، پاسخ درستی از بیمه دریافت نمی کنند، عده ای خاص از این پول ها برای سرمایه گذاری های هنگفت شخصی استفاده می کنند.

 بیمه تکمیلی رانندگان کامیون؛ فساد پنهانی که به سرمایه‌های میلیاردی تبدیل شد
تین نیوز |

تعدادی از رانندگان کامیون با اشاره به مواردی از عدم اجرای قوانین در بخش حمل و نقل جاده ای کالا،  یکی از نمونه های بارز تخلف در این حوزه را قرارداد بیمه تکمیلی رانندگان ذکر و تاکید کردند: این بیمه که باید به عنوان یک عامل حمایتی برای رانندگان کامیون باشد، به فرصتی طلایی برای کسب درآمدهای کلان برای عده ای خاص تبدیل شده است.

به گزارش تین نیوز، جمعی از رانندگان کامیون با طرح این موضوع در شبکه های اجتماعی، عنوان کردند: هزینه ای که به صورت خلاف شرع و قانون از آحاد مردم و رانندگان دریافت می شود، نه تنها به بهبود خدمات بیمه ای منجر نشده، بلکه به منبع درآمد میلیاردی برخی تشکل ها و کانون ها تبدیل شده است.

آنان افزودند: نمونه بارز آن، خرید یک ساختمان چند ده میلیاردی در تهران توسط کانون شرکت ها از محل همین قراردادهای بیمه تکمیلی است! در حالی که رانندگان با کمترین پوشش بیمه ای دست و پنجه نرم می کنند و در مواقع بحران، پاسخ درستی از بیمه دریافت نمی کنند، عده ای خاص از این پول ها برای سرمایه گذاری های هنگفت شخصی استفاده می کنند.

رانندگان کامیون خاطرنشان کردند: افتضاح ماجرا به همین جا ختم نمی شود! حال که ساختمان چند ده میلیاردی از محل مبالغ دریافتی غیر قانونی از ملت و رانندگان خریداری شده، تشکل دیگری نیز برای تصاحب این ساختمان، شکایت قضایی مطرح کرده است.

رانندگان کامیون افزودند: به زبان ساده، شاهد یک نزاع حقوقی بر سر اموالی هستیم که از اساس، از راه های غیر قانونی و برخلاف حقوق رانندگان کشور به دست آمده است.

رانندگان تاکید کردند:  چگونه است که این سرمایه ها از پول ملت و رانندگانی که با هزاران مشقت امرار معاش می کنند، تامین شده، اما حالا دو تشکل کارفرمایی برای تصاحب آن در دادگاه ها درگیر هستند؟

آنان تاکید کردند: آیا وقت آن نرسیده که اجرای قانون از روابط و مصلحت اندیشی های شخصی و گروهی جدا شود؟ آیا قانون فقط برای رانندگان، کارگران و مردم عادی نوشته شده و برای برخی تشکل ها و افراد خاص قابل دور زدن است؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • باقری پاسخ

    منشا و پدایش این مشکل از سمت مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل کشور می باشد
    که به اجبار ، تشکل ها رو به گرفتن بیمه تکمیلی وادار کردند
    که می بایست شرکتهای حمل و نقل هر 5 روز مبلغ فوق را در سامانه کنترل بارنامه سازمان مذکور تسویه نمایند و درغیر اینصورت شرکت غیرفعال می شود . یعنی یک بنگاه اقتصادی رو غیرفعال می کنند برای یک اجبار غیرقانونی

  • محمد مهدی هراتی زاده پاسخ

    تقریبا از بدو اجباری شدن بیمه تامین اجتماعی رانندگان خویشفرما در مصلحت نظام به پیوست سهم درصدی منسوخ شده از بارنامه تا اکنون که محدود به سهم درصدی بنام بیمه تکمیلی جریان دارد این معضل عدم شفافیت در قرارداد و نظارت، عدم وجاهت قانونی الزام و اختیار همچنین رابطه حقوقی صوری و تسخیری وجود داشته است.
    دعوای دو کانون کارفرمایی و کارگری در سهم خواهی است. آنها شخصیت حقوقی دارند اگر بر سر این موضوع حقوقی کیفری پشت پرده ای ندارند اولا بروند هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال کنند دوم اینکه در شورای حل اختلاف دادگستری حکم تامین دلیل بگیرند و نتیجه حسابرسی را ببرند نزد دادستان محترم

  • مصطفی پاسخ

    باسلام واقعا وضعیت بیمه تکمیلی رانندگان افتضاح شده بنده شهریورماه عمل دوچشم وعکس چشم بملغ چهل میلیون تومان شده وداخراسفندماه پانزده میلیون تومان واریزکردن میگن ۳۰درفرانشیزودوازده میلیون پس سیزده میلیون الباقیش چی ضمنانه هزینه ویزیت داره نه دارو نه دندان فقط الکی دارن روی هربارنامه ازرانندگان پول بیمه تکمیلی دریافت میکنن کدام قانون

  • مصطفی پاسخ

    باسلام چه بیمه تکمیلی که نه ویزیت نه داغونه دندان پزشکی هیچ چیزی راشامل نمیشه آزمایشگاه سونوگرافی جمعا دومیلیون تومان ۳۰درصدهم فرانشیزبعداز۶ماه یک میلیون تومان بحساب واریزمیکنن افتضاحه کلا

  • مجی موجی پاسخ

    از همه طرف دارن حق ما رو ها پولی میکنند این هم روش...
    همه چیز درست میشود .وعده خدا حق است.

  • ابوالحسن زارع خف ی پاسخ

    هزینه دندان پزشکی یکی مشکلات اصلی رانندگان میباشد که جزو بیمه نکمیلی نیست بعدیه راننده ای که میخواد یک عمل ۵۰میلیون تومانی انجام دهد ازکجا این پول رابه دست بیاورد چرابیمه مستقیم بابیمارستان قرارداد نمیبندد

  • مهدی پاسخ

    سلام وقتی که هر کمتر از الاغی و دزدتر از چهل دزد بغداد را بر سرکار بگذارند خروجی گندتر از این نخواهد داشت

  • ناشناس پاسخ

    رفتم دکتر قلب وزیت نمیدیم دارو تکمیلی نیست ای سریع بر گه آورد فرم پرکردیم میگم ش کارت بدم میگه زنگ بزنم بیمه تهران اگه لازم شداز پایانه بار انجمن‌ صنفی می گیرم ن شماره کارتی گرفت هیچی باید ۴۸ ساعت بیاد به حسابت بیمه تکمیلی کردیم واسه چی

  • ناشناس پاسخ

    فساد پنهانی

  • ناشناس پاسخ

    ضمن عرض سلام

    خدمت دوستان عزیز می رسانم که بیمه تکمیلی راننده از درامد شرکتهای حمل ونقل پرداخت میگردد وبابت بیمه تکمیلی نه تنها راننده پرداحت نمی کند بلکه در بارنامه بطور خودکار به مبلغ کل که اضافه میشود رانندها از گیرنده کالا میگیرند

    • ناشناس

      خودت داری میگی از صاحبان کالا گرفته میشه.پس کاری به شرکتهای حمل و نقل ندارد.شرکتهای حمل و نقل یه بار اضافی هستند روی دوش راننده ها و صاحبان کالا.

  • پژومان پاسخ

    واقعا بیمه تکمیلی برای راننده بی عرضش خدمات ازسوی انجمنهاندارد به دلیل این که خدمات داروها که بعضی از رانندگان بیماری خاص هستند وکلیه خدماتها بر مبنای کم
    درنظر گرفته اند درصورتی میتواند خدمات بهتری ارایه کند

  • ناشناس پاسخ

    کل پول از جیب شرکتهای حمل ونقل تامین شده ولاغیر

  • بهنام پاسخ

    من بیست سال هست راننده کامیون هستم هنوز نفهمیدم که چرا بدون خدمات و پشتیبانی بیمه تکمیلی شدم تا امروز هم هیچ خدمتی به من انجام نشده و بدهی های بیمه تامین اجتماعی رو همیشه دارم نمیدونم انجمن چه کاری انجام داده تا امروز

  • علیرضا پاسخ

    سلام درست است کلابایدپیمانکاری که حقوق کارگروراننده روازسازماندست بدست بهشون میرسونه ای وسط چندبرابربجیب میزنه حالابیمه بدرنخوررانندگان که به کاهی نمی ارزه بماندچقدازبیمه تکمیلی بجیب زدن بتد20ساله راننم یک ریال بابت تکمیلی نگرفتم هیچ یک ثانیه ازپرداخت حق بیمه رانندگان بارهابدلیل مشکلات گذشت که یک فیش کامل جریمه کردن

  • ناشناس پاسخ

    تازه وقتی ۴۵ ساله راهداری عرزه نداره رانندگان روصاحب مسکن کنه جادهاشودرست کنه پیمانکاراشون بخای سنگ وشن معدن هرماشین ۵ میلیون بخرندازمخلوط ساختمان های تخریبی استفاده میکنندسرعت گیراشوقانونی کنه تابلوهاشواستانداردکنه بیشترازراننده وکارگرچنین برابرماتودستگاهها ایناخورنده داریم که فقط ساعت پرمیکنندوام درست نداریم نه اینکه وعده صدتومنی

  • ناشناس پاسخ

    که بخاطرجذب کمبودراننده سنگین به این شعل مضخرف توایران بودندکلامملکت درست نمیشودمگراینکه افرادی که باسمینارهای مختلف دارن چپاول میکنن بااسمهای مختلف حالا پیمانکارشرکت برق گاز مخابرات اب وفاصلاب تعاونی های مسافری بیرونی وتمام شرکتهای پیمانی شهرداری واتوبوسرانی پیمانکارهایشرکت نفت وپالایشگاهها وخیلی های دیگه که دارن حق رانندگان رو۴۵ ساله میخورندوهیچکسی پیگیری نکرده ونمیکنند

  • ناشناس پاسخ

    واینکه حق راننده وکارگرروبایدداددروغه شکایت اداره کارهم دروغه شکایت به راه وترابری هم دروغه کلاسرکاریه چون راننده وزیردستان روعین توپ فوتبال پاس میدن وسرکارمیزارن.اگرراست میگن ماشین واردمکنندبدن راننده مفتکشی کنه براشون قسط بده عرضه دارن خودشون کارکنندچرامجازنمیکنندهرکس هر

  • ناشناس پاسخ

    تریلی واتوبوس و...خواست واردکنه سودکلان بخو ه یاباگواهینامه وهوشمندهرنفرمجازبه واردکردن باشه یاهوشمندوگواهینامه طرف روفقط بنابرواردکردن ماشین سنگین 1ونیم تادومیلیاردبخره وراننده هم میاددنبال این شغل وگرنه دروغ میگن همش بفکرجیب خودشونندمثل شرکتهای خصوصی شرکت واحدمگراخرچیزی به صاحبان اتوبوسهای تبصره ای دادن

  • علیرضا پاسخ

    نه اینکه یکسری ادم وشرکت زرنگ تهران ترکیه ۲۵میلیون ابادان پاکستان۱۵میلیون گازوییل بفروش تهران بندروکیش۲۰درصدبدون خرج یاسرویسی یانیم راهی یاکارخوان نقدی وووووماکه انشاالله بزودی این هوشمندبدردنخورپردردسرکه داریم فقط بجای خانواده شکم خلق الله روسیرمیکنیم خودشونم میدونندباطل میکنم وبه بنایی که هم مسعولیت کمتری دا ه وهم حقوق بیشترشبم کنارخانواده ایم

  • ناشناس پاسخ

    انجام میدم اگرراست میگن خودشون بیان بااین وعده هاوشرایطشون کارکنندخصوصاکاردرکنارتفریح چون واقعاتفریح زیادداره بزاربدونندزنجیربست تویخبندان یاخوابیدن ۱۵ روزتوهوای گرم پشت مرز یاثانیه به ثانیه توشرکت واحد کله صبح تابوق شب اتوقف کردن وراه افتادن وووووووکلا مبارک خودشون اگربتونیم درکشوردیگه این شعل روداشته باشیم خیلی بهترازاینجاست رانندگی درایران تلف کردن عمروحیاط زندگیه

  • حسن پاسخ

    دلت خوشه عمو

  • مهدی پاسخ

    سلام
    چرا شهر هایی با کمتر از ۶۰ هزار نفر یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند اما رانندگان که بیش از ۷۰۰هزار نفر فقط کارت هوشمند رانندگان دارند نباید یک نماینده در مجلس داشته باشند تا حقشان ضایع نشود

  • ناشناس پاسخ

    سلام چرا رانندگان اتوبوس بین جاده ای بیمه تکمیلی ندارن

  • ناشناس پاسخ

    ب خاطر بیمه تامین اجتماعی سد کار وزندگی م شد مجبور شدم ماشین بفروشم کارم ازم گرفت برم الواطی تامین اجتماعی چندین سال پول گرفت آخرشم بخاطر تمدید هوشمند نفیش پرداخت داد نه نامه تمدید قبلا میشد هوشمندی دیگری استفاده کرد اما حالا دگه باید بریم دزدی اونم یاد نداشتیم و نداریم مردن بهتر از زندگی است