بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

امسال چندین آزادراه بزرگراه راهبردی نیز در کشور افتتاح می شود

امسال چندین آزادراه و بزرگراه راهبردی نیز در کشور افتتاح می شود و هر ماه اخبار خوبی در این حوزه برای مردم خواهیم داشت. البته افتتاح راه ها مقدمه ای برای شروع عملیات نگهداری از راه هاست.

امسال چندین آزادراه بزرگراه راهبردی نیز در کشور افتتاح می شود
تین نیوز |

مهرداد بذرپاش در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، با اشاره به گستردگی فعالیت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اضافه کرد: امسال چندین آزادراه و بزرگراه راهبردی نیز در کشور افتتاح می شود و هر ماه اخبار خوبی در این حوزه برای مردم خواهیم داشت. البته افتتاح راه ها مقدمه ای برای شروع عملیات نگهداری از راه هاست.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران سرزمین فرصت های ترانزیتی و لجستیکی است. شبکه ترانزیتی و کریدوری کشور می تواند به اندازه نفت، تولید ثروت کند. ایران هم راه و هم راه حل برای حل مشکلات است. البته تمهیدات و زیرساخت های قانونی برای استفاده از این فرصت نیز باید فراهم شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، بذرپاش افزود: یکی از دغدغه های مردم آسفالت هایی است که در مسیرهای اصلی کشور وجود دارد از این رو این موضوع به عنوان طرح ضربتی در دستور کار قرار گرفت و بیش از ۲۰۰ اکیپ در صدد رفع این مشکلات در کشور هستند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: لازم است تعداد اکیپ های بهسازی راه ها افزایش یابد تا مردم بتوانند از مسیرهای ایمن عبور کنند. بیش از ۲۹۰ هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در کشور وجود دارد. در برنامه هفتم توسعه، احکام خوبی برای تامین منابع لازم سازمان راهداری تعیین شده است.

بذرپاش اضافه کرد: همچنین وزارت راه براساس برنامه هفتم توسعه مرجع ترانزیت کشور خواهد شد که منجر به نظم شبکه ترانزیتی کشور می شود. مرجعیت مراکز لجستیک نیز بر عهده این وزارتخانه گذاشته شده است که نتایج خوبی به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: ایران سرزمین فرصت های ترانزیتی و لجستیکی است. شبکه ترانزیتی و کریدوری کشور می تواند به اندازه نفت، تولید ثروت کند. ایران هم راه و هم راه حل برای حل مشکلات است. البته تمهیدات و زیرساخت های قانونی برای استفاده از این فرصت نیز باید فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سرزمین فرصت های لجستیکی ترانزیتی، سرمایه قابل توجهی را نصیب کشور می کند و حتی قدرت سیاسی کشور نیز را افزایش می دهد، اظهار کرد: امروز به همت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیش از هزارمیلیاردتومان پروژه تقدیم مردم استان اصفهان شده و به همین میزان پروژه نیز از امروز آغاز می شود.

بذرپاش در ادامه با اشاره به گستردگی فعالیت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اضافه کرد: امسال چندین آزادراه بزرگراه راهبردی نیز در کشور افتتاح می شود و هر ماه اخبار خوبی در این حوزه برای مردم خواهیم داشت. البته افتتاح راه ها مقدمه ای برای شروع عملیات نگهداری از راه هاست.

وی ادامه داد: یکی از ارکان توسعه روستاها، ارتقای راه های روستایی است. مشکلات صنوف حمل و نقل جاده ای را میدانم و درصدد رفع آن هستم. نوسازی ناوگان، افزایش نرخ تعرفه ها و تزریق منابع از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام می شود.

داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در ادامه اظهار کرد: در جاده های اصلی و شریانی بیش از هزار کارگاه فعال راهداری وجود داشته و بیش از ۲۰۰ اکیپ مشغول ارتقای کیفی راه ها هستند.

وی افزود: با توجه به اعتبارات داخلی سازمان برای رفع بیش از ۷۰۰ نقطه حادثه خیز تا پایان سال گذشته برنامه ریزی هایی انجام دادیم.

در ادامه فرزاد دادخواه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان با ۹ استان همسایه بوده و ۱۲ کیلومتر را دارد. امروز بهره برداری از پل دوم تقاطع غیر همسطح شهدای شهر گز با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان و همچنین ارتقای کیفی ۳۰۰ کیلومتر از راه های اصلی و ۱۶۰ کیلومتر در راه های روستایی انجام می شود.

وی افزود: ارزش ریالی پروژه های مورد افتتاح بیش از هزار میلیارد تومان است. همچنین عملیات ارتقای کیفی روکش ۴۵۰ کیلومتر راه های شریانی اصلی و ۲۰۰ کیلومتر راه های فرعی و روستایی استان نیز امروز آغاز می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: امروز بهره برداری از ۳۰ کیلومتر اجرای روشنایی طولی، ۲۵ کیلومتر ارتقای حفاظ ایمنی راه ها و ۶۰۰۰ هزار کیلومتر خط کشی محورها انجام می شود که ۱۴۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کاشانی پاسخ

    اقای وزیر راه خسته نباشید ولی بزرگراه کاشان قم مسخره بارترین جاده های دنیا هستند که فکرکنم رکوردار بدترین جاده دنیا باشد کمی از تعاریف کم کنید وبه این جاده که شخم زده است رسیدگی کنید

  • ناشناس پاسخ

    سلام فقط مگر راه های دولت قبلی اونم چند کیلومتری که باقی مونده بعد از دوسال افتتاح کنید این دولت چه راههایی را شروع کرده لطفا اعلام بفرمایید

  • دلسوز پاسخ

    درود بر دلاوران جاده

    ضعف در نگهداری راه‌ها وجاده‌ها بر کسی پوشیده نیست که تاوان آنها را رانندگان حمل و نقل بار و مسافر تحمل میکنند ازمسئولان یک درخواست از صدها احتیاج این امر را که فنی میباشدرا دارم روشنایی جاده های قدیم است اتوبانها، بزرگ راه‌ها با اینکه از چند لاین راه برای هر طرف می‌باشد لذا از روشنایی مطلوبی هم بهره میبرند ولی جاده‌های قدیم در تاریکی مطلق قرار دارند که در شب فقط چراغهای خودرو کمک برای راه‌یابی می‌باشد بخصوص جاده‌های کوهستانی مانند جاده هراز که باید با دعا و نیایش از آن عبور کرد لذا تقاضای رسیدگی و تجهیز راه‌های قدیم به روشنایی را دارم

  • ناشناس پاسخ

    آقای وزیر به فکر ترمیم و باز سازی ازادراه زنحان تبریز باشید داغون ومثل زمینهای کشاورزی شخم خورده است !

  • ناشناس پاسخ

    روکش و ترمیم آزادراه قزوین زنجان به درد نمی خوره حلوی خیانت و حیف ومیل را بگیرید روکش ریخته شده پراز دست انداز است !