تی بی ام خط ۲ متروی اصفهان تا ۳ ماه آینده به ایستگاه ابن سینا می رسد
معاون فنی اجرایی خط و ابنیه سازمان قطار شهری اصفهان گفت: عملیات اجرایی خط دو در دو جبهه کاری با استفاده از سه دستگاه مکانیزه تی بی ام عملیات اجرایی آغاز شد که یکی از دستگاه ها در حال حاضر به ایستگاه ابن سینا رسیده است و دستگاه دیگر ظرف سه ماه آینده به این ایستگاه می رسد.
معاون فنی اجرایی خط و ابنیه سازمان قطار شهری اصفهان گفت: عملیات اجرایی خط دو در دو جبهه کاری با استفاده از سه دستگاه مکانیزه تی بی ام عملیات اجرایی آغاز شد که یکی از دستگاه ها در حال حاضر به ایستگاه ابن سینا رسیده است و دستگاه دیگر ظرف سه ماه آینده به این ایستگاه می رسد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، هانی جان نثاری اظهار کرد: پروژه خط دو قطار شهری اصفهان با طول ۲۴.۷ کیلومتر غرب اصفهان را از خمینی شهر به شرق و شمال شرق اصفهان در دارک متصل می کند، عملیات اجرایی ۱۴.۶ کیلومتر از این مسیر که اولویت اول اجرایی است از ایستگاه کهندژ تا دارک از سال ۹۵ آغاز شد و در طول این سال ها به تدریج پروژه ها به مناقصه گذاشته شد.
جان نثاری با بیان اینکه عملیات اجرایی خط دو در دو جبهه کاری با استفاده از سه دستگاه مکانیزه تی بی ام عملیات اجرایی آغاز شد و تا سال ۱۴۰۱ درگیر عملیات اجرایی خط و ایستگاه ها بودیم، افزود: عملیات حفاری مکانیزه این خط را از سمت شمال و شرق اصفهان دو دستگاه عملیات حفاری مکانیزه به طول ۲.۷ کیلومتر و از سمت غرب یک دستگاه حفار مکانیزه به قطر ۹ متر، شرکت خاتم الانبیاء (ص) بر عهده گرفت.
معاون فنی اجرایی خط و ابنیه سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه سه دستگاه حفار طبق برنامه باید از ایستگاه ابن سینا، از شفتی که در وسط میدان ابن سینا در نظر گرفته شده است، خارج شود، تصریح کرد: یکی از دستگاه های تی بی ام در حال حاضر به ایستگاه ابن سینا رسیده است و دستگاه دیگر که در تونل غربی سمت شرق قرار دارد که ظرف سه ماه آینده به ایستگاه ابن سینا می رسد.
وی ادامه داد: طی ماه های آینده دو دستگاه حفار را از این شفت خارج خواهیم کرد و عملیات حفاری نیمی از مسیر کامل می شود که می توانیم مسیر را آزاد شده در اختیار داشته باشیم و عملیات روسازی را به صورت کلی انجام دهیم.
جان نثاری با بیان اینکه در مسیر ۱۴.۶ کیلومتری ۱۶ ایستگاه داشتیم که در حال حاضر تمام ایستگاه ها به مناقصه گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این ایستگاه ها آغاز شده و در حال پیشرفت است، همچنین عملیات سازه و سیویل تعدادی از این پروژه ها به پایان رسیده است و عملیات نازک کاری باید آغاز شود.