بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

دوگانه سوز شدن ۳۰ هزار دستگاه خودروی عمومی در اصفهان

حدود ۳۰ هزار دستگاه خودرو در استان تاکنون زیر پوشش طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودروهای عمومی و تعویض مخازن سی ان جی فرسوده قرار گرفته اند.

دوگانه سوز شدن ۳۰ هزار دستگاه خودروی عمومی در اصفهان
تین نیوز

رییس واحد سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان گفت: حدود ۳۰ هزار دستگاه خودرو در استان تاکنون زیر پوشش طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودروهای عمومی و تعویض مخازن سی ان جی فرسوده قرار گرفته اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودروهای عمومی شامل تاکسی ها و وانت بارها بطور عملیاتی از سال ۱۳۹۹ آغاز شد؛ در ادامه این طرح مقرر شد خودروهای مسافربر شخصی و اینترنتی نیز با استفاده از یارانه دولتی دوگانه سوز شوند و تنها ۲۰ درصد از هزینه این کار را خود مالکان بپردازند.

محمدرضا شمس افزود: طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی اکنون در ۴۱ کارگاه مجاز سطح استان اصفهان اجرا می شود.

شمس با بیان اینکه نوسازی مخازن فرسوده سی ان جی تاکسی های دوگانه سوز نیز بطور رایگان اجرا می شود، اظهار کرد: استقبال خوبی از این طرح از سوی رانندگان تاکسی در اصفهان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان از نظر تعداد خودروهای گازسوز و تبدیل کردن خودروهای عمومی به گازسوز پس از تهران در رتبه دوم کشور قرار دارد، اضافه کرد: استفاده از سی ان جی بعنوان سوخت پاک از اهمیت بسیاری برخوردار است و با اجرای چنین طرح هایی تلاش می شود تا میزان مصرف آن افزایش یابد.

وی با بیان بهبود میزان مصرف سی ان جی در اصفهان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: حدود ۷۵ درصد از سوخت مصرفی خودروهای استان در بهار امسال، بنزین و ۲۵ درصد سی ان جی بود که رقم قابل قبولی است اما باید مصرف سوخت سی ان جی بازهم ارتقا یابد و مقدار بیشتری از آن جایگزین بنزین شود.

شمس با اشاره به فعالیت ۱۶۴ جایگاه عرضه سوخت سی ان جی در استان اصفهان گفت: همه این جایگاه ها در زمان حاضر گواهی استاندارد دارند و سازمان ملی استاندارد نیز بصورت ادواری از آنها بازرسی می کند.

حدود ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور از سال ۱۳۹۹ تاکنون از طرح تبدیل خودروهای عمومی از حالت بنزین سوز به دوگانه سوز استفاده کرده اند.

متقاضیان دوگانه سوز شدن خودروهای عمومی می توانند به سامانه ثبت نام شرکت ملی پخش فراورده های نفتی مراجعه کنند.

استان اصفهان از ۳۶۰ جایگاه عرضه سوخت بنزین و نفت گاز و ۱۶۴ جایگاه «سی ان جی» برخوردار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.