بازدید سایت : ۴۶۸۸۳

اکثر نقاط پر حادثه در آزادراه های اصفهان ایمن شده است

اکنون اکثر نقاط پر حادثه ایمن شده است و برای ایمن سازی مابقی نقاط، به هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. هم اکنون به دستور مقامات استانی اولویت ما آسفالت کشی است.

اکثر نقاط پر حادثه در آزادراه های اصفهان ایمن شده است
تین نیوز

مدیر پروژه ساخت و نگهداری آزادراه های اصفهان گفت: اکنون اکثر نقاط پر حادثه ایمن شده است و برای ایمن سازی مابقی نقاط، به هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. هم اکنون به دستور مقامات استانی اولویت ما آسفالت کشی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حامد مرتضوی اظهار کرد: هیئت وزیران با مطالبه گری مردم و رسانه ها بودجه ای نزدیک به یک هزار میلیارد از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به استان اصفهان اختصاص داده و یک هزار میلیارد تومان نیز سازمان همیاری شهرداری ها متعهد شده که در آزادراه ها سرمایه گذاری کند.

مرتضوی ادامه داد: در ابتدا این منابع مالی صرف روکش خواهد شد و سپس وقتی در حوزهٔ روکش به مطلوبیت نسبی رسیدیم، برای جداگرهای میانی مصرف خواهد شد. از ابتدای سال، دو قرارداد بزرگ با بودجۀ ۲۰۰ میلیاردی با هدف بهسازی منعقد شده و ما از سرمایه گذار این پروژه مطالبه داریم که حدود ۲۰۰ میلیارد دیگر تا پایان سال بودجه تخصیص دهد.

وی با اشاره به اینکه سازمان راهداری نیز بودجه ای هزار میلیاردی ظرف دو سال اختصاص داده است، افزود: حدود ۷۰۰ میلیارد از این بودجه به سمت مطلوب خواهد رسید و بستر جاده ها بهسازی و ترمیم خواهند شد. امیدواریم که این بودجه ها تأمین شود تا بهسازی بستر انجام شده و پروژهٔ روکش را به نتیجه برسانیم.

مرتضوی با بیان اینکه در سال گذشته بخشی از مسئولیت خود را در پروژه بهسازی به انجام رسانده و اکنون پروژهٔ لایه های روکش را آغاز کرده است، گفت: به جز ۳ نقطه با طول سه کیلومتر، در مابقی ۱۶۵ کیلومتر عملیات روکش به وضعیت مطلوب رسیده است. سپس در نقاط پرتردد و پر حادثه کار روکش کردن آغاز خواهد شد که عمر مفید آسفالت را تا حدود ۱۰ سال افزایش خواهد داد. الحمدلله استان اصفهان  معادن سنگی خوبی برای آسفالت دارد.

مرتضوی با اشاره به اینکه حدود ۲۵درصد آزاد راه را با الویت نقاط پرحادثه بهسازی کرده اند، افزود: اکنون اکثر نقاط پر حادثه ایمن شده است و برای ایمن سازی مابقی نقاط، به هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. هم اکنون به دستور مقامات استانی اولویت ما آسفالت کشی است.

او که معتقد است در بخش راهداری نیز در این دو سال شاهد تحول بوده ایم، اضافه کرد: حدود ۵ هکتار حصار کشی شده و ساختمان های جدید و به روز با طرح مهندسی ساخته شده و اکثر ساختمان ها به سطح نما رسیده و به امید خدا تا پایان سال راهداری مجهز و جدیدی خواهیم داشت.

مدیر پروژه ساخت و نگهداری آزادراه اصفهان، نطنز و کاشان ادامه داد: تجهیزات ما (ماشین آلات) نیز به روز شده است. در بخش خدمات بین راهی نظارت با سازمان راهداری است و ما نظارت مستقیم نداریم. چند ایستگاه سلامت ساخته شده و دو ایستگاه دیگر درحال ساخت است و پارکینگ ها نیز اصلاح شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات ما در حوزه راهداری، سرقت شبانه گاردریل ها و تابلوهای جاده ای و علائم رانندگی است که متاسفانه زیاد رقم می خورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.