بازدید سایت : ۱۳۰۶۹۵

عبور خط دوم مترو اصفهان از زیرگذر میدان امام علی

شهردار اصفهان گفت: خط دوم مترو قرار بود از میدان نقش جهان عبور کند، اما با مخالفت میراث فرهنگی و جمع بندی با این نهاد، عبور پروژه از زیرگذر میدان امام علی(ع) نهایی شد و میراث فرهنگی مجوز عبور خط دو مترو را از زیرگذر میدان امام علی(ع) صادر کرد.

عبور خط دوم مترو اصفهان از زیرگذر میدان امام علی
تین نیوز |

 شهردار اصفهان گفت: خط دوم مترو قرار بود از میدان نقش جهان عبور کند، اما با مخالفت میراث فرهنگی و جمع بندی با این نهاد، عبور پروژه از زیرگذر میدان امام علی(ع) نهایی شد و میراث فرهنگی مجوز عبور خط دو مترو را از زیرگذر میدان امام علی(ع) صادر کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی قاسم زاده در نشست خبری با موضوع تبیین پروژه ها، رویدادها و برنامه های شاخص مدیریت شهری اصفهان، اظهار کرد: بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۳ شمسی، ۳۴ هزار میلیارد بوده و تلاش می شود تا این الگوی خوب  که در شهرداری نهادینه شده است، حفظ شود. از این بودجه ۷۰ درصد عمرانی است که ۶۰ درصد از بودجه عمرانی در حوزه حمل ونقل و ترافیک صرف می شود و در مجموع یک هزار و ۴۷ پروژه عمرانی در بودجه ۱۴۰۳ پیش بینی شده است که ۹۱ پروژه آن شاخص است و شهر را تحت تأثیر قرار می دهد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه از یک هزار و ۴۷ پروژه، ۶۰۹ پروژه در حال اجراست، ادامه داد: از این تعداد، ۵۵۲ پروژه کمتر از ۵درصد انحراف دارد و طبق زمان بندی جلو می رود و از یک هزار و ۴۷ پروژه، ۱۶۴ پروژه در حال طراحی است و ۴۹ پروژه تملک می شود، چراکه از جنس تملک آزادسازی است. ۳۰ پروژه معطل الزامات، ۲۷ پروژه به اتمام و به بهره برداری رسیده و ۴۱ پروژه هنوز آغاز نشده است.

قاسم زاده اضافه کرد: در تلاش هستیم امکان استفاده از این شرکت ها در شهرهای خواهرخوانده را تسهیل کنیم، چراکه در حوزه خدمات شهری نیز این ظرفیت وجود دارد.

وی اضافه کرد: یک جریان علمی تحت عنوان «عدالت مکانی» برای تأمین بودجه ۱۴۰۴ در دستور کار داریم و در دولت جدید احداث زیرساخت ها به خصوص در حوزه حمل ونقل و خطوط قطار شهری و مبحث آب را که مشکلی حیاتی است، مدنظر داریم. درواقع تفکر حاکم بر مدیریت شهری و فهم بالای مردم در صیانت از شهر باعث رعایت عدالت توسعه شهری شده است.

شهردار اصفهان با نظر به اینکه قراردادها و اطلاعات مربوط به شهرداری در سامانه شفافیت بارگذاری شده است، گفت: در کنار این سامانه، سامانه سوت زنی برای گزارش تخلفات موجود در شهرداری تهیه شده است.

وی افزود: اصفهان اولین شهری خواهد بود که دو شبکه آب خواهد داشت، یکی آب شرب و یکی پساب که شبکه پساب برای استفاده در زمان بحران تدارک دیده شده است و تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد.

قاسم زاده با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری دو پژوهش علمی در زمینه فرونشست اصفهان انجام داده ایم که طرح مطالعاتی اولیه برای مکان مند کردن فرونشست بود، افزود: اکنون دقیق می دانیم کدام مناطق درگیر فرونشست است و آن طور که می گفتند نباید نگران باشیم. تا حدود محور مسجد سید بابت فرونشست نگرانی زیادی وجود ندارد، اما  هرچه به سمت شمال شهر برویم ضریب فرونشست بیشتر می شود.

وی با اشاره به اینکه پژوهش دوم درخصوص اقدامات و مداخلاتی بود که بتوان آسیب های فرونشستی را کاهش داد، اضافه کرد: خوشبختانه به خروجی های خوبی رسیدیم، هرچند که هیچ کدام جز جریان دائمی زاینده رود و آبگیری بسترهای زیرزمینی برای کاهش خطر فرونشست اثربخش و حیاتی نیست.

شهردار اصفهان یادآور شد: عبور مترو از میدان امام علی (ع) (میدان عتیق) با توجه به اینکه مراحل قانونی آن طی شده است، هم اکنون در حال احداث است.

وی گفت: در این محدوده پروژه عمرانی داشتیم، اما با مشاهده علائم آثار تاریخی مواجه شدیم و پروژه از معاونت عمرانی به دفتر بهسازی و نوسازی شهرداری تحویل داده شد. سپس دانشگاه هنر وارد گفت وگو شد و تیم کاوش در محل استقرار یافت. 

وی با اشاره به اینکه به دنبال توقف پروژه معبر مزاحمت هایی برای ساکنان آن محدوده ایجاد شده بود، خاطرنشان کرد: البته طی مکاتباتی با دادستان، خواستار بازگشت این معبر به حالت قبل شدند. گذر کمرزرین بخشی از هویت تاریخی ما است و ما به دنبال این هستیم که معبر باز شود و محور تاریخی را نیز محفوظ نگه داریم.

شهردار اصفهان  مبنی بر درستی یا نادرستی این مسئله که در چند روز اخیر مجوز تخریب مسجد کازرونی به هئیت امنا صادر شده است و هرچه زودتر باید برای تخریب و خاک برداری آن اقدام کنند، اظهار کرد: آخرین خبری که به من داده بودند همان پروانه مرمت بود و متأسفانه شبستان نیز به صورت کامل تخریب شده است. در واقع آخرین تعامل استانی که داشتیم این مسئولیت بر عهده میراث فرهنگی قرار گرفت و قرار بر این شد که اگر میراث فرهنگی، میراثی بودن بنای تاریخی را تأیید کند ما پروانه تخریب صادر نکنیم، اما اگر بناهایی را میراث فرهنگی تأیید نکند که این بنا جزئی از میراث است شهرداری قانوناً مکلف بوده پروانه صادر کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مستعار

    اقای،شهردار خمینی شهر یااصفهان نمیدونم با کدومتون حرف بزنیم حاشیه شهر خمینی شهر ارغوان روبروی خیابان میعاد ۴ مجتمع مجلسی .‌میهن آرا امام علی امام حسین از نظر آسفالت بی کیفیته فقط برای عوارض خونه هاجز شهرداریه و برای اسفالتها جز شهرداری نیس؟؟؟وای از خدا بترسید