بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

بزرگترین بانک ایتالیا تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نادیده گرفت

بزرگترین بانک ایتالیا تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نادیده گرفت

تین نیوز | دولت آمریکا بانک یونی کردیت ایتالیا را به اتهام نقض تحریم ها علیه ایران تحت پیگرد قرار داد.
 
فدریکو گیزونی، مدیر ارشد بانک یونی کردیت گفت، تحقیقات مقامات قضایی آمریکا از بانک یونی کردیت در مورد نقض تحریم ها علیه ایران، تراکنش های مالی بسیار کمتری را در مقایسه با تحقیقات صورت گرفته در مورد سایر بانک ها در بر می گیرد.

بزرگترین بانک ایتالیا یکی از چندین موسسه مالی اروپایی است که پس از جریمه 8.97 میلیارد دلاری بانک بی ان پی پاریباس فرانسه، به اتهام نقض تحریم ها هدف تحقیق و تفحص قرار می گیرد. دو بانک فرانسوی کردیت اگریکول و سوشیت جنراله و دو بانک آلمانی داچ بانک و کومرزبانک نیز از سوی مقامات فدرال و ایالتی آمریکا هدف تحقیق قرار گرفته اند.

گیزونی در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ در باره حجم تراکنش های مالی غیرمجاز انجام شده و جریمه احتمالی ای که این بانک با آن مواجه خواهد شد گفت، پرونده یونی کردیت دربرگیرنده حجم «بسیار کمتری پول نسبت به آن چیزی است که در مورد بسیاری دیگر از بانک ها وجود داشته است.»

وی افزود: «ما کاملا احساس خوبی داریم، زیرا حداقل تا الان، چیزی برای ترسیدن نداریم.»

بانک فرانسوی بی ان پی پاریباس در ماه ژوئن به اتهام انجام تراکنش های ممنوعه در ارتباط با ایران، سودان و کوبا در فاصله سال های 2004 تا 2012 مقصر شناخته شد و ناگزیر از پرداخت حدود 9 میلیارد دلار جریمه گردید. این رقم، بالاترین رقم جریمه در نظر گرفته شده در زمینه نقض تحریم ها برای یک بانک است.

پیشتر میشل متیو، مدیرعامل بانک کردیت اگریکول نیز گفته بود، این ریسک وجود ندارد که کردیت اگریکول با جریمه ای مشابه با جریمه بانک بی ان پی پاریباس مواجه شود.

یونی کردیت در گزارش سالانه خود که در ماه مارس منتشر شد، تصریح کرد که شعبه این بانک در آلمان در مارس 2011 درخواست تحقیق و تفحصی را از سوی دفتر دادستانی منطقه نیویورک در مورد تراکنش های مرتبط با نهادهای ایرانی مشمول تحریم ها دریافت کرده است. در این گزارش آمده بود که شعبه بانک یونی کردیت در آلمان با دادستانی نیویورک در خصوص این تحقیقات همکاری کرده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.