بازدید سایت : ۸۹۹۳۰
| کد خبر ۲۹۵۸۶۶
کپی شد

راهنمای سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی

از اول اردیبهشت ماه سامانه دفاتر تجاری الکترونیک وارد فاز آزمایشی شده و به همین منظور راهنمای استفاده از آن نیز در اختیار مودیان قرار گرفته است.

راهنمای سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی
تین نیوز |

از اول اردیبهشت ماه سامانه دفاتر تجاری الکترونیک وارد فاز آزمایشی شده و به همین منظور راهنمای استفاده از آن نیز در اختیار مودیان قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، دوره آزمایشی سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی از ابتدای اردیبهشت 1404 تا 17 اردیبهشت آغاز شده است. در این دوره، مؤدیان می‌توانند با ورود به سامانه از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir، به صورت آزمایشی اطلاعات دفاتر خود را ثبت کرده و با محیط سامانه، دستورالعمل‌ها و شیوه ثبت آشنا شوند.

حذف اطلاعات سامانه پس از پایان دوره آزمایشی

اطلاعات واردشده در این بازه صرفاً جهت تست بوده و پس از پایان دوره حذف خواهد شد. بهره‌برداری رسمی از سامانه پس از پایان این مرحله و اطلاعیه رسمی آغاز می‌شود.

این اقدام در راستای تحول دیجیتال نظام مالیاتی کشور و اجرای برنامه ششم و هفتم توسعه، با هدف کاهش هزینه‌ها، ارتقاء شفافیت و حذف دفاتر کاغذی پلمب‌شده صورت می‌گیرد.

راهنمای استفاده از این سامانه در اینجا قابل مشاهده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.