بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران هندی برای برقی کردن قطار تبریز- تهران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‎شرقی گفت: سرمایه گذاران هندی با حضور در نمایشگاه رینوتکس آمادگی خود را برای سرمایه‎گذاری در طرح‎های ریلی به ویژه پروژه برقی کردن قطار تبریز- تهران اعلام کردند.

اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران هندی برای برقی کردن قطار تبریز- تهران
تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‎شرقی گفت: سرمایه گذاران هندی با حضور در نمایشگاه رینوتکس آمادگی خود را برای سرمایه‎گذاری در طرح‎های ریلی به ویژه پروژه برقی کردن قطار تبریز- تهران اعلام کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جواد رحمتی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اگر این سرمایه گذاران هندی ریسک سرمایه گذاری را قبول کنند حاضر هستیم به صورت بی او تی ( ساخت، بهره برداری و انتقال ) با آنها همکاری کنیم.

وی با اشاره به تفاوت قطار پیشنهادی این سرمایه گذاران با قطار فعلی این خط گفت: این قطار سرعت بالای ۲۵۰ کیلومتر خواهد داشت و در این صورت مسیر تهران تا تبریز در کمتر از ۳ ساعت طی خواهد شد.

رحمتی با بیان اینکه از تمامی سرمایه گذاری ها در استان حمایت می کنیم، اظهار داشت: اطلاعی از کم و کیف برآورد اقتصادی این سرمایه گذاران ندارم و باید مطالعات اقتصادی لازم در این خصوص انجام و در جلسه ای تخصصی تر درخواست آنها مطالعه شود.

وی تاکید کرد: توان مالی سرمایه گذاران خارجی از سوی وزارت امور خارجه مورد بررسی قرا می گیرد و این سرمایه گذاران هندی تاییدیه های اولیه را دریافت کرده اند.

هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) ۱۳ تا ۱۷ آبان ماه جاری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در نمایشگاه بین المللی تبریز در حال برگزاری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان

    آیا برقی کردن راه آهن تهران - تبریز اولویت دارد ؟ آیا این طرح مطالعه شده است ؟ آیا بیزنس پلان دارد ؟
    چه مرجعی احداث و توسعه خطوط ریلی را اولویت بندی میکند؟ شرکت هندی ؟ استانداری؟ وزارت راه یا سازمان برنامه ؟ آیا همین که یک شرکت برای سرمایه گذاری در یک پروژه اعلام آمادگی کرد باید با او وارد قرار داد شد؟
    آیا درست است که تعیین تکلیف احداث و توسعه خطوط ریلی را به سرمایه گذار بسپریم؟

  • ناشناس

    اونها ريسك سرمايه گذاري رو قبول نخوادهند كرد! در ضمن BOT پلني از پيش شكست خورده است. همينه ديگه مملكت به هیچ جايي نميرسه. كلي رفتند و اومدند اون وقت خروجي جلسات يك سري نتايج خنده دار هست! خسته نباشيد. ضمانت نامه سرمايه گذاري اونها رو بانك مركزي ميخواد بده؟! يك سري به ليست پروژه هاي اوليت دار بزنيد ببينيد چه خبره در مملكت!