بازدید سایت : ۱۴۵۴۴۹

هزینه های سازمان بیمه سلامت افزایش داشت/ دیوان محاسبات ورود کرد

هزینه های سازمان بیمه سلامت در سال گذشته به دلیل عدم رعایت قانون افزایش داشته که این موضوع این دیوان مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

هزینه های سازمان بیمه سلامت افزایش داشت/ دیوان محاسبات ورود کرد
تین نیوز |

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد: هزینه های سازمان بیمه سلامت در سال گذشته به دلیل عدم رعایت قانون افزایش داشته که این موضوع این دیوان مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از دیوان محاسبات کشور، طبق بررسی های صورت گرفته توسط این نهاد نظارتی، طی سال گذشته صرفاً سامانه های درمانی تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایران دسترسی مورد نیاز به اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت و همچنین دسترسی به سوابق بیمار برای پزشک معالج را فراهم کرده اند.

همچنین تعداد (۱۲۵۲۲۵۱) نسخه کاغذی بابت خدماتی از قبیل آزمایش، پرتوپزشکی، فیزیوتراپی، ویزیت و خدمت در مطب از سوی مراکز طرف قرارداد به صورت نسخه پیچی الکترونیکی در سامانه نسخه الکترونیک ثبت و از سوی سازمان بیمه سلامت ایران مورد پذیرش قرار گرفته است که این امر مغایر با مفاد حکم تبصره (۱۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲مبنی بر پذیرش صرفاً اسناد دارویی داروخانه ها به صورت کاغذی و با نسخه پیچی الکترونیکی، بوده و منجر به افزایش هزینه های سازمان بیمه سلامت بالغ بر ۲۱۲۲ میلیارد تومان (۱۸۲۰ میلیارد تومان بابت سهم سازمان و ۳۰۲ میلیارد تومان بابت ارز ترجیحی) شده است.

دیوان محاسبات ضمن بررسی این موضوع در جریان رسیدگی به گزارش تفریغ سال ۱۴۰۲، اقدام قانونی لازم را در این خصوص صورت خواهد داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.