بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

توسعه حمل‌ونقل هوایی پرهزینه است / ‌ لزوم تأمین نقدینگی و نوسازی ‌ناوگان هوایی پس از رفع تحریم‌‌

توسعه حمل‌ونقل هوایی پرهزینه است / ‌ لزوم تأمین نقدینگی و نوسازی ‌ناوگان هوایی پس از رفع تحریم‌‌
|

تین نیوز | دبیر انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی با بیان اینکه توسعه صنعت حمل و نقل هوایی پرهزینه است، گفت: در صورت رفع تحریم‌ها، امکان خرید هواپیمای نو با قیمت‌‌های 40 تا 50 میلیون دلار در شرایط فعلی صنعت فراهم نیست و باید تسهیلاتی از سوی دولت در قالب صندوق توسعه ملی به ایرلاین‌ها ارائه شود.
 
مقصود اسعدی سامانی درباره بیانیه اخیر لوزان و تأثیر احتمالی آن بر کاهش تحریم‌های صنعت حمل‌ و نقل هوایی‌ ضمن قدردانی از تلاش تیم هسته‌ای ایرانی در مذاکرات 1+5 اظهار داشت: تحریم‌های یک جانبه و ناجوانمردانه صنعت حمل و نقل هوایی کشور توسط غرب، تاثیر مستقیم بر ایمنی‌ پروازها دارد و جان مسافران را به خطر می‌اندازد‌.
 
وی ادامه داد: البته تحریم‌های صنعت حمل و نقل هوایی و هواپیمایی ایران مربوط به مباحث هسته‌ای نیست و از اوایل انقلاب اسلامی این صنعت در کشور ما از سوی غربی‌ها تحریم شد.
 
دبیر انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی افزود: بیانیه اخیر لوزان هم تا زمانی که به توافق قطعی منجر نشود تأثیر خاصی نخواهد داشت و باید منتظر بود تا توافق‌نامه نهایی انجام شود و پس از آن برنامه‌های لازم برای فعالیت ناوگان در شرایط پس از تحریم تدوین و اجرایی شود.
 
اسعدی سامانی اضافه کرد: البته چون بخش عمده از تحریم‌های صنعت حمل و نقل هوایی ایران قبل از موضوعات هسته‌ای اعمال شده است، بعید می‌دانم با وجود اعلام طرفین، توافق نهایی در سه ماه آینده نیز تأثیر زیادی در کاهش تحریم‌های صنعت حمل و نقل هوایی داشته باشد.
 
وی افزود: با این حال ‌این توافق‌نامه آثار روانی مثبتی بر صنعت حمل و نقل هوایی دارد،تحریم‌هایی که خصوصاً در اروپا از سوی شرکت‌های هواپیمایی و قطعه‌سازان هواپیما بر ناوگان هوایی کشور اعمال می‌شود، اغلب بیش از آنکه قطع‌نامه‌ای باشد، خودسر بوده و حالت روانی‌ دارد، برخی کمپانی‌های قطعه‌ساز بدون هیچ‌ قطع‌نامه‌ یا مصوبه‌ای فقط در راستای اینکه ایران مشمول تحریم صنعت حمل و نقل هوایی است، مایل به همکاری با ما نیستند.
 
دبیر انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی اضافه کرد: قانونی برای تحریم وجود ندارند و اگر این آثار روانی تحریم از بین رود قطعاً اثر مثبتی در صنعت حمل و نقل هوایی کشور خواهد داشت.
 
توسعه حمل و نقل هوایی پرهزینه است/‌ لزوم تأمین نقدینگی ‌ایرلاین‌‌ها در شرایط پس از رفع تحریم‌‌
اسعدی سامانی با تأکید بر ضرور‌ت برنامه‌ریزی ‌برای توسعه صنعت حمل و نقل هوایی و کیفیت خدمات آن پس از رفع‌ تحریم‌ها اظهار داشت: لازم است تأمین نقدینگی برای شرکت‌های هواپیمایی انجام شود و امکانات و تسهیلاتی به آنها ارائه شود تا نسبت به خرید هواپیماهای جدید اقدام کنند.
 
وی با بیان اینکه توسعه صنعت حمل و نقل هوایی پرهزینه است، اضافه کرد: قطعاً امکان خرید هواپیماهای نو با قیمت‌‌های 40 تا 50 میلیون دلار در شرایط کنونی صنعت و با نرخ‌های فعلی بلیت برای شرکت‌‌‌های هواپیمایی داخلی فراهم نیست، در این راستا و در صورت احتمال کاهش تحریم‌های صنعت، لازم است تسهیلاتی از سوی دولت در قالب صندوق توسعه ملی به ایرلاین‌ها ارائه شود تا بتوانند با توجه به شرایط، نسبت به خرید هواپیماهای نو اقدام کنند.
 
دبیر انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی افزود: البته کاهش احتمالی تحریم‌ها ممکن است شرایطی فراهم کند که احتمال جذب فاینانس هم برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی فراهم شود، اما اتکای شرکت‌‌ها به مساعدت‌‌های صندوق توسعه ملی برای خرید ناوگان امری اجتناب‌ناپذیر است و لازم است دولت در این باره همکاری کند

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • هومن پاسخ

    اگر ده ملیارد دلار دیگر هم به صنعت هوایی از طریق منابع ملی تزریق گردد با وجود[…] موجود این سرمایه اتلاف و فقط چند فروند هواپیمای MD - ۸۰ دو یا سه ملیون دلاری به ناوگان چند شرکت خصوصی اضافه و فقط نرخ بلیط دوباره افزایش خواهد یافت

  • علی پاسخ

    / / / ضمن تایید نظر هومن سازمان هواپیمایی بسیار ضعیفتر از اونه که بتونه سیاستگذاری کنه، نیاز به انقلاب در این سازمان وجود داره و باید رییس[…] اون عوض بشه