بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

پزشکیان: هیچ وقت به مردم دروغ نمی گویم/ نتوانیم به قول ها عمل کنیم از سیاست خداحافظی می کنیم

مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در آخرین نطق تبلیغاتی تلویزیونی خود گفت: از زمان کودکی هیچ وقت طرف قدرت نبودم و طرف مظلوم قرار داشتم.

پزشکیان: هیچ وقت به مردم دروغ نمی گویم/ نتوانیم به قول ها عمل کنیم از سیاست خداحافظی می کنیم
تین نیوز

مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در آخرین نطق تبلیغاتی تلویزیونی خود گفت: از زمان کودکی هیچ وقت طرف قدرت نبودم و طرف مظلوم قرار داشتم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پزشکیان چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ در برنامه «با مردم»، با انتشار ویدیویی از خود در خودروی در حال حرکت گفت: امروز چهارشنبه و نزدیک به یک ربع به ۸ صبح است و به سمت فرودگاه برای آخرین دیدار با مردم آذربایجان غربی و ارومیه و کرمانشاه می روم.

وی با اشاره به صحبت های پایانی خود در دومین منتظره در مرحله دوم فرصت تبلیغاتی گفت: تصور این ها این بود که رای ها را تایید خودشان و روندشان می داشتند؛ شاید عده ای به خاطر همین پیامک پای صندوق نیامد که به آن ها مشروعیت بدهند اما اکنون مساله این است که ما و یک گروه اقلیت هستیم که تصمیم ها در اتاق های خودشان می گیرند و با آن سرنوشت همه ما را رقم می زنند.

پزشکیان افزود: آن هایی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکردند، با حضور در مرحله دوم انتخابات نشان می دهند که این طوری نبوده و با رای دادن بگویند که با ابن اقلیت مخالف هستند و این کمپینی است که می تواند راه بیفتد و «نه» به آن ها بگوید که خود را مشروع می دانند.

وی گفت: از زمان کودکی هیچ وقت طرف قدرت نبودم و طرف مظلوم قرار داشتم؛ اکنون هم ذاتا دنبال قدرت نیستم و دنبال مردم و کسانی هستم که به آن ها ستم می شود و این ذاتی است و دست خودم نیست.

وی با بالا بردن دست خود گفت: به مردم قول می دهم هیچ وقت به آن ها دروغ نگویم و در گفته هایم صادق و پاسخگو باشم و مطالبه گری آن ها در مقابل تعهدات مجاب می کند که اگر روزی یادمان رفت چه گفتیم آن ها به یادمان آوردند و ما پاسخگو باشیم.

در این فیلم سوالاتی به صورت مکتوب نوشته شده بود که پزشکیان به آن پاسخ می داد  او در پاسخ به  این سوال که اگر به جایی رسیدید که نتوانستید  خواسته های مردم را پیش ببرید، در آن صورت چه خواهید کرد؟  گفت: اگر هر کاری کردیم و نتوانستیم به گفته ها و قول عامیانه عمل کنیم از ادامه کارهای سیاسی خداحافظی خواهیم کرد و ادامه نخواهیم داد؛ قرار نیست عمرمان را تلف کنیم و نتوانیم به مردم عزیز خدمت کرده و تبعیض و اجحاف و بی عدالتی در جامعه داشته و نتوانیم کاری کنیم و ادامه دهیم؛ پس اگر نتوانستم کاری انجام دهیم از مردم می خواهیم رای شان را پس گیرند و ما هم ادامه هم نمیدهیم.

وی در عین حال گفت: به امید خدا و به کمک مردم، امکان این که نتوانیم کاری کنیم، غیرممکن است چون قدرت حاکمیت به حضور مردم و پاسخگویی حاکمیت هم به درخواست ها و خواسته های مردم است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره  چگونگی نظارت بر وعده هایش  گفت: از مردم درخواست می کنم به کمیته مردمی کمند بپیوندند؛ این کمیته برای نظارت بر رفتار دولت خواهد بود. مردم می توانند با انتخاب افراد موثق خود بر حاکمیت و دولت نظارت کنند که این می تواند پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت باشد و بر قول ها و وعده های داده شده نظارت کند و این ارتباط دو طرفه ارتباط دولت و مردم را شکل می گیرد.

پزشکیان گفت: بدون حضور مردم در حاکمیت شرایط این گونه می شود که حاکمیت به دلخواه خود جهت را نرود؛ مردم می توانند از انحراف دولت جلوگیری کرده و دولت را پاسخگو کنند. قول می دهم اگر به قدرت رسیدم هر چند ماه یک بار پاسخگوی آن نمایندکانی باشیم که مردم در صنوف و اقشار مختلف انتخاب کرده اند. این به ما کمک می کند براساس خواسته ها و توقعات شما عمل شود تا در نهایت همه کسانی که در جامعه زندگی می کنند توقعات خود را به گوش حاکمان برسانند.

پزشکیان درباره کمیته کمند گفت: لازم نیست این کمیته از کسانی باشد که به ما رای داده باشد، همه مردم می توانند در کمیته باشند و نمایندگان خود را انتخاب کرده و مطالبه گر باشند؛ انتظار ما از جناح مختلف و کسانی که  رای ندادند، بیشتر است تا حضور داشته و توقع داشته باشند

وی در پاسخ به یک پیام توییتری گفت: روند رخ داده در سال ۱۴۰۱، تدبیر نامناسبی بود که از طرف حاکمیت شکل گرفت؛ همان موقع گفتم که اگر حرف من را گوش می دادند حتی خون از دماغ کسی پایین نمی آمد؛ کافی بود به صورت شفاف بررسی کرده و گروهی دیگری برای بررسی فوت عزیزمان گذاشته و از طرف مطالبه گران و کسانی مه شک داشتند، افرادی در گروه بودند؛ اگر واقعیت مشخص و شفاف می شد، این همه بیگناه از دو طرف جانشان را از دست نمی دادند؛ این بی تدبیری بود که باعث این فاجعه ای که نباید اتفاق می افتاد، رخ داد.

وی افزود: یک گروه حقیقت یاب و ارزیابی می گذاشتند و به هر نتیجه ای می رسیدند، عمل می کردند و این اتفاقات نمی افتاد اما نشد که نشد.

پزشکیان تاکید کرد: ما قرار نیست به مردم بگوییم آن گونه که می خواهیم زندگی کنیم؛ من هیچ وقت به بچه های خودم اجبار نکردم که درس خوانده و رشته ما را ادامه دهید. در انتخاب زندگی و شغل و کارشان زور نگفتم بلکه با منطقی که داشتیم، کنار آمدیم.

پزشکیان تاکید کرد: رای ندادن یعنی رای دادن به اقلیتی که هستند و این تصور را دارند که همه مردم آن ها هستند؛ باید مردم باشند و نشان دهند که می توانند سرنوشت کشور را تعیین کنند.

در ادامه، بخش های از صحبت های پایانی پزشکیان در مناظره دوم در مرحله دوم فرصت تبلغاتی انتخابات رباست جمهوری پخش شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.