بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

◄ اظهارنظر صریح پزشکیان درباره 3 اَبَر مشکل اقتصاد؛ تورم، بنزین و تحریم ها

مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری برای حل مشکل تورم ، قیمت بنزین و تحریم ها نقطه نظرات خود را به صراحت بیان کرده است.

اظهارنظر صریح پزشکیان درباره 3 اَبَر مشکل اقتصاد؛ تورم، بنزین و تحریم ها
تین نیوز

مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری برای حل مشکل تورم ، قیمت بنزین و تحریم ها نقطه نظرات خود را به صراحت بیان کرده است.

پایان انتخابات ریاست جمهوری، نقطه شروعی برای دکتر مسعود پزشکیان است تا مشکلات مهم اقتصادی کشور را بر اساس دیدگاه های خود حل کند. رئیس جمهور منتخب، بارها اعلام کرده است که در اقتصاد تخصص لازم را ندارد و برای باز کردن گره معضلات اقتصاد ایران، به نظر کارشناسان و اساتید متخصص در رشته اقتصاد گوش فرا خواهد داد.

با این وجود در همان دوران تبلیغات انتخاباتی، پزشکیان به وضوح درباره 3 معضل اساسی اقتصاد ایران موضع گیری کرد. در ادامه این موارد را مرور می کنیم.

1. قیمت بنزین افزایش ناگهانی و جهشی نخواهد داشت

کمپین های رقیب پزشکیان تلاش کردند از اظهارات قبلی او در دوران نمایندگی مجلس و همچنین با اشاره به اظهارات رئیس ستاد انتخاباتی اش، وانمود کنند او قیمت بنزین را به صورت ناگهانی به 25 هزار تومان افزایش خواهد داد. با این وجود رئیس جمهور منتخب با هوشمندی در چند نوبت اعلام کرد قصدی برای افزایش قیمت بنزین به شکل ناگهانی و جهشی ندارد.

پیش بینی می شود برنامه های اصلاح یارانه انرژی و قیمت بنزین توسط دولت پزشکیان ، به شکلی که افزایش دهنده تورم باشد، اجرا نشود و احتمالا تا پایان سالجاری هیچ جهشی در قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی شاهد نباشیم.

2. تورم باید کاهش یابد

پزشکیان در مناظرات انتخاباتی بارها دست روی قیمت اقلامی همچون اجاره، قیمت مسکن و قیمت گوشت گذاشت و وعده های محقق نشده دولت قبل درباره کاهش تورم را مورد انتقاد قرار داد. او به صراحت اعلام کرده است که در دولت او تورم باید کاهش یابد و اقلام معیشتی با قیمت مناسب به دست مردم برسد و سفره ها روز به روز کوچکتر نشود.

3. تلاش برای رفع تحریم از طریق مذاکره

تاکید مکرر پزشکیان بر رفع تحریم در دوران تبلیغات انتخاباتی از طریق مذاکره نشان می دهد رئیس جمهور منتخب خیال ندارد کشور را به تحمل تحریم و عادت کردن به شرایط تحریمی وادار کند.

او در برابر این پرسش که اگر طرف مقابل خواستار مذاکره نبود یا در مذاکره خواسته های غیرمنطقی مطرح کرد، چه رویکردی در پیش می گیرد از گزینه های جایگزین سخن گفت و میدان دیپلماسی خود را وسیع تر از آن دانست که ابتکار عمل از دست برود و به بن بست منتهی شود.

بنابراین باید در نخستین فرصت شاهد ابتکار عمل پیشنهادی او برای آغاز دور جدیدی از مذاکرات رفع تحریم باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دادخواه

    با عرض تبریک به دکتر پزشکیان برای خدمت به ایران و ایرانیان ، قیمت بنزین باید بصورت تصاعدی و نه جهشی زمانی افزایش یابد که تورم تک رقمی و قیمت خودروهای مونتاژ داخل ده برابر کاهش یافته و خودروهای صفر وارداتی بجای چندین برابر قیمت واقعی ، مانند کشورهای همسایه به نرخ ارز بانک مرکزی جمهوری اسلامی مستقیما فروخته شود، و گمرگ و مالیات آن مانند سال ۱۳۵۵ خورشیدی محاسبه گردد تا دلال بازی حذف شود. پس از رخداد این عملیات بنزین به نرخ فوب خلیج فارس فروخته شود.تمام خودروهای پر مصرف ، بالای هفت لیتر در صد کیلومتر پیمایش از چرخه خارج و اسقاط و جایگزین با خودروهای استاندارد شوند و وزارت صنایع با حذف دلالهای وابسته خود مستقیما از طریق بانکهای عامل دولتی خودرو را بصورت لیزینگ در اختیار اشخاص حقیقی قرار دهد تا حباب وحشتناک قیمت خودرو بترکد. حداکثر قیمت خودروی داخلی صد میلیون و وارداتی دویست میلیون تومان با استاندارد یورو شش تعیین شوند.