بازدید سایت : ۴۱۹۶۱

باید به سمت ایجاد بنادر «نسل سوم» برویم

ظرفیت های بسیار خوبی در بنادر کشور، پسکرانه بنادر و حمل ونقل دریایی ایران برای رشد و جهش تولید وجود دارد که باید در مسیر استفاده از این ظرفیت ها گام برداشت.

باید به سمت ایجاد بنادر «نسل سوم» برویم
تین نیوز |

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران درخصوص الزامات تحقق شعار سال ۱۴۰۳ مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» و نقش مردم و فعالان اقتصادی در توسعه اقتصاد دریامحور، اظهار داشت: ظرفیت های بسیار خوبی در بنادر کشور، پسکرانه بنادر و حمل ونقل دریایی ایران برای رشد و جهش تولید وجود دارد که باید در مسیر استفاده از این ظرفیت ها گام برداشت.

توسعه اقتصاد دریامحور زمینه ساز جهش تولید و توسعه اقتصاد ایران

به گزارش تین نیوز به نقل از سی نیوز، مسعود پل مه افزود: دو مقوله «توسعه اقتصاد دریامحور» و «جهش تولید با مشارکت مردم» از اهمیت بسیار بالایی برای مقام معظم رهبری برخوردار است ایشان همواره در منویات خود به مقوله دریا و تولید توجه ویژه داشته اند واین موارد باید به عنوان سرلوحه فعالیت های اقتصادی کشور مدنظر قرار گیرد.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با تاکید بر اینکه باید شاهد ایجاد مراکز تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر باشیم، عنوان کرد: باید به سمت ایجاد بنادر نسل سوم باشیم؛ بنادری که تولید در پسکرانه آن ها صورت می گیرد و با توجه به نزدیکی دریا، هزینه نهایی حمل ونقل کاهش می باید، اتفاقی که برای بخش خصوصی و فعالان اقتصادی رضایت بخش است و می تواند موجبات مشارکت حداکثری مردم و اشتغال آفرینی در نزدیکی نوار ساحلی را محقق کند.

باید رفتارسازی بخش خصوصی و نه دولتی حاکم شود

پل مه با اشاره به اینکه خوشبختانه بنادر کشور در شمال و جنوب ایران ظرفیت های بسیار بالایی دارند که باید از این پتانسیل در مسیر رونق اقتصاد کشور استفاده کرد، گفت: باید رفتارسازی بخش خصوصی و نه الگوهای دولتی که تقریبا ناموفق بوده اند، حاکم شود با بهره مندی از تجربیات بین المللی شکوفایی بنادر کشور را رقم بزنیم.

ضرورت ایجاد مراکز تولیدی با توان صادراتی بالا در پسکرانه بنادر

وی با بیان اینکه در بخش تولیداتی که نیازمند مواد اولیه یا مواد تبدیلی هستند، پیوند بیشتری در حوزه دریایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: توسعه اقتصاد دریامحور می تواند منجر به شکوفایی اقتصاد شود و مسئله بسیار مهم اینکه ایجاد مراکز تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر، قیمت تمام شده کالا را کاهش می دهد و با ایجاد ارزش افزوده نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح بین المللی نیز قدرت رقابت افزایش می یابد.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران خاطر نشان کرد: نرخ تمام شده کالا در حوزه لجستیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بنادر به دلیل نزدیکی به دریا و وجود پسکرانه این ظرفیت را دارند که نرخ تمام شده تولیدات را کاهش دهند و اگر بتوانیم مراکز تولیدی با توان صادراتی بالا را در پسکرانه بنادر ایجاد کنیم و از مزیت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بهره مند شویم، قدرت رقابتی بسیار بالایی در بازار جهانی و منطقه ای خواهیم داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.