بازدید سایت : ۵۹۳۴۳
گام جدید انجمن کشتیرانی ایران ؛

امضای تفاهم‌ نامه توسعه کریدور شمال-جنوب با روسیه

انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با باشگاه همگرایی بین المللی خزر «شمال-جنوب» روسیه تفاهم نامه ای به منظور توسعه همکاری های مشترک و متقابل امضا کردند.

امضای تفاهم‌ نامه توسعه کریدور شمال-جنوب با روسیه
تین نیوز

انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با  باشگاه همگرایی بین المللی خزر «شمال-جنوب» روسیه تفاهم نامه ای به منظور توسعه همکاری های مشترک و متقابل امضا کردند. این تفاهم نامه در راستای تسهیل کسب و کار شرکت های کشتیرانی ایرانی و روسی و ارتقای همکاری های اقتصادی دریایی، بین دو کشور به امضا رسید.

این تفاهم نامه که به نمایندگی مسعود پل مه، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، و دیمیتری دوبوویک، رئیس باشگاه همگرایی بین المللی خزر «شمال-جنوب» منعقد شد، دربردارنده مجموعه ای از اقدامات و فعالیت های مشترک است که هدف آن ها توسعه  اقتصاد دریا محور فی مابین ایران و روسیه است.

محورهای اصلی تفاهم نامه:

  1. ایجاد مرکز داوری و خدمات حقوقی دریایی مشترک: این مرکز با هدف حل و فصل اختلافات حقوقی و ارائه خدمات مشاوره حقوقی به شرکت های دریایی ایرانی و روسی تأسیس خواهد شد.

  2. ایجاد مرکز آموزش تجاری و تخصصی دریایی مشترک: این مرکز با ارائه خدمات آموزشی به فعالین تجاری دریایی ایرانی و روسی به منظور ارتقای دانش و مهارت های آن ها فعالیت خواهد کرد.

  3. ارائه خدمات مشاوره برای توسعه فضای کسب و کار دریایی: این خدمات به منظور ایجاد ارتباط بین شرکت های دریایی ایرانی و روسی و پیگیری نیازهای مدیریتی آن ها ارائه خواهد شد.

  4. تهیه بانک اطلاعات تجاری و اقتصادی دریایی: هدف از این اقدام افزایش تعاملات و همکاری های تجاری و اقتصادی دریایی بین ایران و روسیه است.

  5. تلاش برای ایجاد دبیرخانه کریدور شمال-جنوب در ایران: این دبیرخانه به منظور هماهنگی بیشتر بین کشورهای عضو کریدور دریایی ایجاد خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    بهترین سیاست دریا محوری است تنها راه نجات کشور از وابستگی به بنادر امارات