بازدید سایت : ۵۹۳۴۳
شهرداری هیچگونه شراکتی با تاکسی های اینترنتی ندارد

تاکسی های اینترنتی برای جبران ضعف حمل و نقل عمومی به وجود آمدند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: ظرفیت محدود مترو پاسخگوی نیاز های شهروندان نیست و تاکسی های اینترنتی برای جبران ضعف حمل ونقل عمومی به وجود آمدند.

تاکسی های اینترنتی برای جبران ضعف حمل و نقل عمومی به وجود آمدند
تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به اینکه ظرفیت محدود مترو پاسخگوی نیاز های شهروندان نیست و تاکسی های اینترنتی برای جبران ضعف حمل ونقل عمومی به وجود آمدند، گفت: در حال حاضر شهرداری ها با تاکسی های اینترنتی هیچگونه شراکتی ندارند.

به گزارش تین نیوز، سیدجعفر تشکری هاشمی در گفت وگو با میزان ضمن اشاره به اینکه متاسفانه در سال های اخیر شاهد افول در حمل ونقل عمومی شهر تهران بودیم، گفت: اینکه حجم وسیعی از خودرو های شخصی در سطح شهر تردد دارند به این دلیل است که مردم از حمل ونقل عمومی ناامید شده اند. شبکه اتوبوس رانی و ظرفیت محدود مترو پاسخگوی نیاز های شهروندان نیست و تاکسی های اینترنتی برای جبران ضعف حمل ونقل عمومی به وجود آمدند و این در حالیست که هیچ شهروندی مایل نیست برای تردد های روزانه چند صد هزار تومان پرداخت کند.

وی با بیان اینکه تنها راه حل این مشکل ارتقای حمل ونقل عمومی به ویژه توسعه شبکه اتوبوسرانی و مترو است، ادامه داد: خوشبختانه در رابطه با ارتقای شبکه مترو تصمیم های خوبی توسط شهرداری گرفته شده و می توان این پیش بینی را داشت که با حمایت دولت طی سال های آینده واگن های بسیاری به ناوگان مترو اضافه و مشکل کمبود ناوگان تا حدی رفع می شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ساخت و ساز و تکمیل خطوط مترو نیز در حال انجام است، افزود: این اقدام ها بسیار خوب و موثر هستند هر چند به فوریت جوابگو نیستند و زمان برند. مترو شبکه حمل و نقل با دوام و انبوه بر و در عین حال بسیار گران قیمتی است و امیدواریم در سال های آینده وضعیت مترو در تهران بهبود پیدا کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن بیان اینکه برای توسعه ناوگان اتوبوس رانی نیز اقدام های خوبی صورت گرفته است، توضیح داد: قرارداد هایی با خودروساز های داخلی منعقد شده و خرید های خارجی نیز به موازات در حال انجام است البته به نظر می رسد این اقدام ها باید زودتر آغاز می شد و به نتیجه می رسید و ما در شورای اسلامی شهر تهران پیگیر این موضوع هستیم که ناوگان اوتوبوس رانی هر چه سریع تر تکمیل شود. قراردادگاه ها خوب است، اما کافی نیست و لازم است قرارداد های بیشتری برای توسعه ناوگان اتوبوس رانی داشته باشیم تا نیاز به استفاده از تاکسی های اینترنتی و خودرو های شخصی کاهش پیدا کند، امیداوارم شهرداری تا پیش از مهر ماه قدم های موثری در این مورد بردارد تا با شروع سال تحصیلی مشکلات کمتری در زمینه حمل ونقل عمومی داشته باشیم.

وی همچنین درباره این مسئله که گفته می شود شهرداری سهمی از  کمیسیون دریافتی از راننده های تاکسی اینترنتی دارد بیان کرد: در گذشته مصوبه ای وجود داشت که از تاکسی های آنلاین به شهرداری ها ۲ درصد سهم پرداخت شود، این سهم برای اعمال ماموریت نظارتی بود که قانونگذار به عهده شهرداری ها گذشته بود اما با شکایتی که انجام شد دیوان عدالت اداری دریافت ۲ درصد سهم توسط شهرداری ها را ابطال کرد و هم اکنون به شهرداری ها مبلغی برای نظارت پرداخت نمی شود و شهرداری ها با تاکسی های اینترنتی هیچگونه شراکتی ندارند.

گفتنی است که چندی پیش ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این رابطه در گفت وگو با میزان گفته بود: در حال حاضر هیچ ارتباطی بین شهرداری و تاکسی های اینترنتی وجود ندارد و شهرداری نه نظارتی بر آن ها دارد و نه کمیسیونی از آن ها دریافت می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.