بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

افزایش بی سابقه ترانزیت خارجی کالا در گمرکات بوشهر

یک هزار و ۶۰۷ اظهارنامه به وزن ۹۰۴ هزار و ۷۳۵ تن کالا در سه ماه نخست امسال در قالب ترانزیت خارجی کالا از گمرکات این استان انجام شد که رقمی بی سابقه است.

افزایش بی سابقه ترانزیت خارجی کالا در گمرکات بوشهر
تین نیوز

ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: یک هزار و ۶۰۷ اظهارنامه به وزن ۹۰۴ هزار و ۷۳۵ تن کالا در سه ماه نخست امسال در قالب ترانزیت خارجی کالا از گمرکات این استان انجام شد که رقمی بی سابقه است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی سلیمانی اظهار کرد: رویه ترانزیت خارجی به دو بخش ترانزیت مبدا و مقصد تقسیم بندی می شود که آمار یادشده در گمرکات استان بوشهر به عنوان خروجی کشور مربوط به ترانزیت مقصد است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۱۶۵ برابر افزایش داشته است.

سلیمانی افزود: در زمینه صادرات مبدا که گمرکات استان بوشهر به عنوان گمرک ورودی به کشور محسوب می شود نیز در این مدت ۱۵۶ اظهار نامه به وزن ۳۰هزار و ۶۷۲ تن کالا ترانزیت مبدا شد که نسبت به مدت یادشده به لحاظ وزنی ۲۰ برابر شده است.

وی یادآور شد: بیشترین حجم کالاهای ترانزیتی انجام شده مربوط به مشتقات نفتی، خودرو، محصولات کشاورزی و اجزا و قطعات ماشین آلات صنعتی است که از طریق گمرکات منطقه ویژه اقتصادی یک و ۲ بوشهر ، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، گناوه و بندردیر انجام شده است.

ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک بوشهر تصریح کرد: ترانزیت کالا یکی از شاخص های توسعه و منابع درآمدی برای کشورها محسوب می شود که موجب افزایش اشتغال و رونق کسب و کار خواهد شد.

وی ادامه داد: ترانزیت در کنار داشتن منابع مالی، اقتصادی، اشتغال و ایجاد بازار کار، نشان دهنده روابط اقتصادی

 

، سیاسی و ضریب امنیتی بالای کشورها محسوب می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.