بازدید سایت : ۴۴۹۷۹
در گفتگوی رئیس انجمن دریانوردان تجاری با تین‌نیوز بیان شد:

◄ ضرورت الحاق هرچه‌ سریع‌تر ایران به مقاوله‌نامه کار دریایی / برنامه کاری انجمن دریانوردان تجاری در سال ۹۳

◄ ضرورت الحاق هرچه‌ سریع‌تر ایران به مقاوله‌نامه کار دریایی / برنامه کاری انجمن دریانوردان تجاری در سال ۹۳

تین نیوز | رئیس انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران، الحاق ایران به مقاوله‌نامه کار دریایی MLC 2006 را از اولویت های مراجع دریایی کشور در سال جدید عنوان کرد و افزود: هرچه این امر با تاخیر انجام شود، تاثیر معکوس بر عملکرد کشتیرانی ها خواهد داشت و موجب تحمیل هزینه های هنگفت بر کشتیرانی ها و کشور می شود.

سهیل ثناء در گفتگو با تین نیوز، در بیان مهم ترین اولویت های کاری انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران در سال 93 اظهار کرد: پیگیری مستمر، ثمربخش و همکاری و همفکری با دیگر مراجع ذیربط درباره حمایت از موضوع تدوین قانون کار دریایی در کشور، با هدف ارتقا شرایط کار و استاندارد معیشتی دریانوردان از برنامه های انجمن در سال جدید است.

به گفته ثناء، همترازی مدارک بین المللی دریانوردان براساس کنوانسیون (STCW) در وزارت علوم تحقیقات و فناوری و نیز معافیت مالیاتی برای دریانوردان، از دیگر برنامه هایی است که انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری در سال جدید، دنبال خواهد کرد.

دستاوردهای مهم انجمن دریانوردان تجاری در سال 92
وی همچنین در تشریح مهم ترین دستاوردها و اقدامات انجمن کارگری دریانوردان تجاری ایران در سال 92 گفت: انعقاد قرارداد پیمان جمعی (CBA) با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش، مطابق با مفاد مندرج در مقاوله‌نامه کار دریایی (MLC 2006) و اتحادیه بین المللی کارگران حمل و نقل (ITF) و منطبق با قوانین وزارت تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی، از جمله دستاوردهای مهم انجمن در سال 92 بود.

ثناء ادامه داد: همچنین پیگیری و احقاق حقوق دریانوردان بر اساس استانداردهای بین‌المللی و جلب اعتماد تعداد کثیری از دریانوردان به عملکرد انجمن با تشکیل پرونده و عضویت در انجمن، از جمله دیگر اقدامات مهم انجمن در سال 92 بود.

تحمیل هزینه‌های هنگفت به کشتیرانی ایران در اثر تاخیر در الحاق به مقاوله‌نامه کار دریایی
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران، در ادامه و در پاسخ به این سوال که «به اعتقاد شما، در سال 93 تمرکز و اولویت اصلی ارگان های حاکمیتی مرتبط با حوزه دریا، باید چه موضوعاتی باشد؟» گفت: الحاق به مقاوله‌نامه کار دریایی MLC 2006 باید از جمله اولویت های سازمان های ذیربط در سال جدید باشد زیرا هرچه این امر با تاخیر انجام شود، تاثیر معکوس بر عملکرد کشتیرانی ها خواهد داشت و موجب تحمیل هزینه های هنگفت بر کشتیرانی ها و کشور می شود.

اولویت‌های دریایی کشور در سال 93
وی همچنین توسعه بنادر و تعامل با جامعه بین المللی برای بازیابی جایگاه کشتیرانی در دنیا، ایجاد جاذبه و شناساندن شغل دریانوردی و جذب٬ آموزش، سازماندهی و تامین نیروی کارآمد متخصص دریایی، تلاش برای رفع موانع حضور دریانوردان ایرانی در دیگر شرکت های کشتیرانی معتبر دنیا و بازار صنعت حمل و نقل بین المللی و نیز همسویی و پیگیری برای معافیت مالیاتی دریانوردان را از مهم ترین مواردی بیان کرد که می تواند به عنوان اولویت های مراجع دریایی کشور، در دستور کار سال 93 قرار بگیرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.