اهتمام شهرداری پایتخت به توسعه خطوط فعلی مترو و تکمیل شبکه اتوبوسرانی
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران نسبتاً از ظرفیت های خوبی در حوزه هوشمندسازی برخوردار است اما کماکان نیاز به توسعه دارد.
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران نسبتاً از ظرفیت های خوبی در حوزه هوشمندسازی برخوردار است اما کماکان نیاز به توسعه دارد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، «علی اصغر قائمی»، با بیان اینکه در دو سال و نیم اخیر به حسب وظیفه قانونی اعضای شورا در دو زمینه تدوین و تصویب مقررات مورد نیاز مدیریت شهری فعالیت کردیم، اظهار کرد: تعداد لوایح پیشنهادی شورا و طرح هایی که تهیه شد، در طول این مدت کم نبود.
وی با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی شورا وظیفه نظارتی بر حسن اجرای مسئولیت هاست، خاطرنشان کرد: تلاش شورا باید این باشد که روی همین ریل حرکت کند.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به بودجه ۱۵۱ همتی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳، یادآور شد: در نگاه اول دو تفاوت بارز وجود دارد؛ یکی از این تفاوت ها، افزایش دو برابری بودجه نسبت به سال گذشته است و این توقع و مطالبه ایجاد می کند و شهرداری هم باید بتواند بودجه جذب کند و هم به درستی عمل کند تا شاهد پیشرفت های چشمگیر در تکالیف لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ باشیم.
وی ادامه داد: تفاوت دیگر، افزایش چشمگیر سهم بودجه حمل و نقل نسبت به سال قبل است؛ به طوریکه ۴۸ درصد بودجه به حمل و نقل اختصاص یافته و آنچه شهرداری باید بر آن اهتمام کند توسعه خطوط فعلی مترو و تکمیل شبکه اتوبوسرانی است.
قائمی با بیان اینکه موضوع شهر هوشمند به دسته بندی های متعددی تقسیم می شود، تصریح کرد: هریک از کشورها به اقتضای ظرفیت هایی که دارد به یک بخش از جمله آموزش، اقتصاد و حمل و نقل هوشمند توجه بیشتری کرده است. تهران نسبتاً از ظرفیت های خوبی در حوزه هوشمندسازی برخوردار است اما کماکان نیاز به توسعه دارد.
وی با تأکید بر اینکه خدمات شهری و حمل و نقل هوشمند از اولویت هایی است که باید به آن توجه شود، گفت: منظور ما تنها شهرداری نیست و متأسفانه مدیریت شهری یکپارچه نداریم تا بتوان با استفاده از ظرفیت ها و ابزارهای موجود زمینه هوشمند شدن شهر را فراهم کرد.