بازدید سایت : ۳۷۰۰۴

◄ بازگشایی دسترسی بزرگراه رسالت به یاسینی از مرداد امسال

طرح اول مربوط به فاز سوم پروژه نواب تندگویان است که نقش موثری در رفع اختلال ترافیکی خواهد داشت و دومین طرح نیز بازگشایی دسترسی بزرگراه رسالت به یاسینی از جمله پروژه های قدیمی پایتخت است.

بازگشایی دسترسی بزرگراه رسالت به یاسینی از مرداد امسال
تین نیوز

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران با بیان اینک افتتاح ۲ طرح را ماه آینده در دستور کار داریم، گفت: طرح اول مربوط به فاز سوم پروژه نواب تندگویان است که نقش موثری در رفع اختلال ترافیکی خواهد داشت و دومین طرح نیز بازگشایی دسترسی بزرگراه رسالت به یاسینی از جمله پروژه های قدیمی پایتخت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی صداقتی روز دوشنبه در آیین افتتاح دوربرگردان غیرهمسطح شرق به شرق بزرگراه شهید حسین همدانی افزود: بنا داریم که امسال ۲۵ پروژه این چنینی افتتاح کنیم البته تاکنون چهار پروژه در سال جاری افتتاح شده است و هر ماه پروژه ها را تکمیل وتحویل شهروندان خواهیم داد.

با ۲۵ پروژه سال های گذشته و چهار پروژه جدید به ۲۹ پروژه تکمیل تقاطعات رسیدیم

وی با بیان اینکه این پروژه ها تنها مربوط به بخش های بزرگراهی است، اظهار کرد: با لحاظ کردن پروژه های آسفالتی و موارد مشابه تعداد پروژه های تکمیلی بیش از ۲۹ پروژه خواهد شد.

صداقتی با اشاره به اینکه این پروژه زیرگذر شرق به شرق بزرگراه شهید همدانی در ابتدای این دوره مدیریت شهری برای شهرداری تهران به صورت ضرب العجل تعریف شد، گفت: در ابتدا مدت زمان ۴۵ روز محور بزرگراه شهید همدانی به جهت اصلاح روی عرشه پل مسدود شد.

بازگشایی دسترسی بزرگراه رسالت به یاسینی از مرداد امسال

به گفته وی، اقدام اصلاحی انجام شده ما را بر این داشت که دسترسی را در این مسیر تعریف کنیم که با زیرگذری به طول ۹۰۰ متر و با کاهش مسیر ۳ کیلومتری دسترسی های بزرگراه همدانی را تکمیل کنیم.

مدیرعامل سازمان مهندسی عمران افزود: در انجام این پروژه چند معارض ملکی و تاسیساتی وجود داشت زمین متعلق به شرکت لاستیک سازی با همکاری شهرداری منطقه ۲۲ در اختیار پروژه قرار گرفت و بلافاصله عملیات عمرانی باقی مانده تکمیل شد.

 

صداقتی تاکید کرد: غیر از این موضوع ما معارض برقی را در تقاطع با این پروژه داشتیم که توسط مدیریت اداره کل برنامه ریزی حوزه فنی و عمران و شرکت برق منطقه ای به بهترین نحو پیش رفت و عملا این دو موضوع اصلی به سرانجام رسیدند.

بزرگراه

وی ادامه داد: سال گذشته اندکی قبل، پروژه R۱۲ را داشتیم که این پروژه هم تحت قرارداد با قرارگاه خاتم انجام شد که در منطقه اثرگذار بود و در این دوره مدیریت شهری تعدد پروژه ها را در این منطقه داشتیم تا عقب ماندگی زیرساخت های شریانی در این منطقه را کم کنیم.

صداقتی با اشاره به پروژه هایی که در آینده افتتاح خواهد شد، افزودد: در دو ماه پیش رو چند پروژه تحویل شهروندان خواهد شد. پروژه گلبرگ در آخر تیرماه افتتاح می شود که تداخل های ترافیکی در بزرگراه باقری را حل می کند، البته در بزرگراه باقری هفت پروژه تعریف کردیم و بعد از افتتاح آنها، وضعیت این بزرگراه مطلوب خواهد شد.

1بزرگراه

به گفته وی، در مرداد ماه دو افتتاح خواهیم داشت، بازگشایی اول مربوط به فاز سوم پروژه نواب تندگویان است که نقش موثری در رفع اختلال ترافیکی خواهد داشت و دومین بازگشایی دسترسی بزرگراه رسالت به یاسینی است که جزو پروژه های قدیمی شهر است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه رویکرد شهردار تهران تکمیل پروژه های معطل مانده از دوره های قبلی است، یادآور شد: نوید ما به هم شهروندان غرب تهران این است که ابرپروژه محور دو گاز که قراردادش با پیمانکار منعقد شده و عملیات اجرایی آن که ادامه محور کرمان خودرو با فهمیده است را در برنامه کاری داریم که احتمالا به این دوره از مدیریت شهری نخواهد رسید اما برنامه های آن تنظیم و تهیه شده است.

هادی حق بین در آیین افتتاح دوربرگردان غیرهمسطح شرق به شرق بزرگراه شهید حسین همدانی، اظهار کرد: پروژه های عمرانی نه از حیث مقیاس بلکه از منظر اثرگذاری و کارایی برای ما مهم است.

وی با اشاره به ویژگی های این پروژه افزود: نکته اول این است که ۸۵ نقطه در سطح شهر تهران در قالب پروژه های فرا منطقه ای توسط معاونت فنی و عمران در حال انجام است این نشان از برنامه ریزی و هدف گذاری عادلانه در سطح پایتخت دارد و این سطح پروژه نیاز به اتحاد بین بخشی دارد که در سطوح مختلف مدیریت شهری اتفاق افتاده است.

حق بین ادامه داد: یکی از مجموعه هایی که همکاری مثال زدنی با شهرداری دارد پلیس راهور پایتخت است مثل اتفاقی که در میدان جی افتاد و انسداد میدان جی و افتتاح آن کلان پروژه اهمیت زیادی دارد ولی انسداد میدان جی شاید بدون کمک پلیس انجام شدنی نبود لذا جلسات متعددی برگزار شد و با کمترین چالش ترافیکی این پروژه وارد فاز عملیاتی شده و با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم در این دوره مدیریت شهری تحویل شهروندان خواهد شد.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: اگر ابعاد و پیچیدگی های پروژه را برای مردم تشریح کنیم آن موقع می توانند ابعاد و بزرگی آن را درک کنند؛ افتتاح بعضی پروژه ها با تاخیرات مقطعی بخاطر مسایل تاسیساتی انجام می شود؛ اقدامات معاونت فنی و عمران نشات گرفته از جلسات و اتاق فکرهای گسترده است.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای شهر موضوع آسفالت است که یک اقدام مستمر است، یادآور شد: در همین راستا هدف بزرگ تری را دنبال می کنیم و با اجرای تراش روکش ۶۳۰ هزار تُن آسفالت حدود ۱۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم.

حق بین گفت: ممکن است طرح ها مربوط به سال های قبل باشد اما عملیات مربوط به این دوره است باید کارکرد روز پروژه ها حفظ شود.

به گفته وی، برخی از پروژه ها حتی دستخوش تغییر می شوند تا سرعت طرح ها بالا برود و هزینه ها کاهش پیدا کند، فقط کار نیست بلکه یک اتاق فکر در کنار این تیم اجرایی فکر می کند تا چگونه پروژه ها با صرفه جویی انجام شود تا بتوان از این صرفه جویی، پروژه های جدیدی تعریف کرد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: در منطقه ۲۲ چهار پروژه تاکنون افتتاح شده و پنجمین پروژه که شامل دو دستگاه تونل حدود ۱۲۰ متری ظرف دو تا سه ماه آینده تکمیل و افتتاخ خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۲ تهران نیز گفت: این پروژه امروز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و شاید از حیث مبلغ ریالی عدد قابل توجهی نباشد اما هزینه ای که برای این پروژه در گذشته شده بود قابل توجه بود البته برای قسمت عمده ای از این پروژه ناکارآمدی وجود داشت ولی با همت شهرداری بخش اعظم این پروژه در اختیار مردم قرار گرفت.

مسعود نصرتی با بیان اینکه افتخار اینکه این نوع پروژه ها به پایان برسد برای خیلی از شهرداری ها در کشور بی معنی است، افزود: برخی می گویند ارزش سرمایه گذاری ندارد، اینها اتفاقات ناجوری است که در اکثر شهرداری ها رخ می دهد.

به گفته وی، گاهی شهروند مدار به موضوعات نگاه نمی شود کاری که معاونت فنی و عمران در این حوزه انجام می دهد این است که پروژه های سالیان پیش که اجرایی شده اما تمام نشده را تمام می کند کاری که ارزشمند و فاخر است.

شهردار منطقه ۲۲ با تاکید بر این موضوع که خوشحالیم که یکی از ۲۵ پروژه هدف سال جاری به بهره برداری نهایی رسید، اظهار کرد: امیدوارم دیگر پروژه هایی که مورد تاکید نیستند نیز هر چه زودتر مورد بهره برداری برسند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.