بازدید سایت : ۳۵۴۱۵

احداث ۴ خط جدید مترو در تهران

مدیرعامل شرکت متروی تهران تاکید کرد که توسعه خطوط فعلی و ساخت خطوط جدید در اولویت این شرکت قرار دارد.

احداث ۴ خط جدید مترو در تهران
تین نیوز

مدیرعامل شرکت متروی تهران تاکید کرد که توسعه خطوط فعلی و ساخت خطوط جدید در اولویت این شرکت قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مسعود درستی در حاشیه بازدید از وضعیت بهره برداری از خط ۶ متروی تهران با بیان اینکه امروز با حضور نمایندگان شورایعالی استان ها به بازدید از متروی تهران و خط ۶ پرداختیم. گفت: شبکه هفت گانه خطوط متروی تهران به جز تعدادی از ایستگاه های خط شش و هفت تکمیل شده است و برنامه داریم به شرط تامین مالی مابقی ایستگاه ها را تکمیل کنیم.

درستی با بیان اینکه در شبکه مترو تهران احداث چهار خط جدید در دستور کار قرار دارد، گفت: از این چهار خط احداث سه خط شروع شده و یک خط دیگر هم امسال آغاز خواهد شد. البته در بعضی از خطوط، عملیات توسعه ای در دستورکار قرار گرفته است، به عنوان مثال عملیات احداث توسعه جنوبی خط ۶  و توسعه شمالی خط ۷ شرق و توسعه غربی خط ۴ و بخش شرقی خط ۲ مترو در دست اقدام است.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم که قسمت بدنه اصلی خطوط هفت گانه را به سرانجام برسانیم و از سال آینده توسعه خطوط ذکر شده و ۴ خط جدید را آغاز کرده و شبکه ۱۱ گانه را تکمیل کنیم. براساس برنامه ریزی های انجام شده همه ایستگاه های باقی مانده در دست احداث قرار دارند ولی ایستگاه ۱۷ شهریور به لحاظ موقعیت جغرافیایی که یک ایستگاه تبادل مسافر بین خط ۶ و ۷ در جنوب شرق شهر است اهمیت بیشتری دارد ولی هیچ کدام به لحاظ تقدم و تاخر اولویتی به یکدیگر ندارند.

درستی در خصوص وضعیت بودجه مترو تهران با بیان اینکه بودجه متروی تهران برای سال جاری ۱۴ هزار میلیارد تومان است، گفت:  ما الان ۹۴۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب داریم که از این میان ۱۱۰۰ میلیارد اوراق مشارکت دیده شده است، در حالی که  اوراق ما ۶۳۰۰ میلیارد است که ۵۳۰۰ میلیارد آن دیده نشده و در اصلاحیه بودجه ۹۴۰۰ میلیارد است که به اضافه آن ۱۴ هزار میلیارد می شود.

وی در مورد تخصیص بودجه مترو در سال جدید با بیان اینکه بودجه مترو متناسب با تامین منابع شهرداری تزریق می شود. گفت: معمولا ارزیابی تحقق بودجه در آخر سال انجام می شود و ما امیدواریم که شرایط به گونه ای باشد که امسال هم بودجه تهران مناسب باشد تا به تعهدات عمل کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.