بازدید سایت : ۴۴۳۴۶

بلاتکلیفی بهره برداران واجد شرایط برای استفاده از املاک شهرداری تهران

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از بلاتکلیفی بهره برداران واجد شرایط از املاک شهرداری تهران گلایه کرد.

بلاتکلیفی بهره برداران واجد شرایط برای استفاده از املاک شهرداری تهران
تین نیوز

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از بلاتکلیفی بهره برداران واجد شرایط از املاک شهرداری تهران گلایه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، زهرا شمس احسان صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به موفقیت آفرینی ورزشکاران ایرانی در المپیک ۲۰۲۴ گفت: مسابقات المپیک آوردگاه درخشش جوانان ایرانی است که با رفتار پهلوانی خود موج غرور در سطح جامعه ایجاد کرده و لازم است که مسیر تقدیر از این ورزشکاران توسط شورا و مدیریت شهری دنبال شود.

شمس احسان با اشاره به لزوم اجرای مصوبه شورای شهر تهران پیرامون نحوه واگذاری املاک شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی اظهار کرد: شورای شهر مصوبه ای داشته که براساس آن شرایط واگذاری املاک شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی مشخص شده؛ اما با گذشت سه سال از این مصوبه و با گذشت ۱۰ ماه از ابلاغ آن هنوز بهره برداران واجد شرایط با عدم تعیین تکلیف این مساله مواجه هستند و باعث سردرگمی بهره برداران شده است.

وی با بیان اینکه عدم تشویق کمیسیون های مربوطه و عدم ارسال اطلاعات بهره برداران به شورا از عوامل اصلی تأخیرهای پیش آمده است، تصریح کرد: معاونت فرهنگی در انجام وظایف محوله عملکرد مثبتی نداشته و این عدم پیگیری به موقع موجب بلاتکلیفی بهره برداران شده است؛ لذا از شهردار تهران می خواهم که ضمن بررسی و ورود به موقع به این مسئله گزارش اقدامات را به شورای شهر ارسال کند.

سوده نجفی نیز در دویست و پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر با محکومیت حمله رژیم صهیونسیتی به مدرسه تابعین غزه اظهار کرد: رژیم سفّاک صهیونیستی بار دیگر با حمله به غیرنظامیان در اردوگاه پناهندگان در مدرسه تابعین ثابت کرد به هیچ یک از قوانین بین المللی و انسانی پایبند نبوده و نیست. جهان امروز در آزمونی برای مقابله با نسل کشی در غزه قرار گرفته است.

وی با اشاره به موفقیت قهرمانان ایران در مسابقات المپیک گفت: افتخار آفرینی ملی پوشان تیم ملی در آوردگاه المپیک و کسب مدال در رشته های مختلف را به ملت ایران، ورزشکاران و جامعه ورزشی کشور تبریک عرض می کنم و امیدوارم مجددا شاهد موفقیت روز افزون این قهرمانان در مسابقات بین المللی باشیم.

نجفی با تاکید بر ضرورت اجرای اساسنامه در شرکت ارتباطات مشترک شهر افزود: متأسفانه هنوز اساسنامه این شرکت بر اساس آئین نامه معاملات شهرداری تهران به روزرسانی نشده و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نشده و مشخصات دکل ها همراه با جانمایی آخرین تصویر در سامانه ها در اختیار این شرکت نیز به روزرسانی نشده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران شرکت ارتباطات مشترک شهر باید نقشه جامع نیاز شهر تهران به دکل ها، آنتن ها و ایستگاه های رادیویی را تهیه و نسبت به جانمایی در قالب طرح جامع، مکان یابی و به شورا ارائه می کرد که تا کنون اتفاق نیفتاده است.

سوده نجفی ادامه داد: سوالی که مطرح است این می باشد که تعداد دکل های اپراتورها و سایر نهادها بر روی دکل های مخابراتی شهر تهران چه میزان است و باید تعداد کامل آن همراه با مکان جانمایی صورت گرفته به شورا ارائه گردد. متاسفانه تعداد قابل ملاحظه ای پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد که یا رأی آنها صادر نشده و یا اجرایی نشده است.

وی افزود: این شرکت هنوز نسبت به تدوین آئین نامه فنی، بهداشتی و زیست محیطی در راستای رعایت مصوبه شورا عمل نکرده و بر اساس مصوبه شورا باید این شرکت هر ۳ ماه یک بار گزارش خود را به شورا ارائه کند، لذا از شهردار تهران می خواهم نسبت به موارد فوق اقدامات لازم را انجام و نتیجه آن را به شورای شهر ارائه کند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در واکنش به این تذکر گفت: مدیریت این شرکت تغییر کرده و این مدیر جدید نیز گزارشی از آخرین وضعیت شرکت ارتباطات شهر ارائه کرد که آن را به شما اعضای شورای شهر تقدیم می کنم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.