بازدید سایت : ۲۲۵۶۷

پیشنهاد تبدیل بزرگراه بعثت به محور صنعت

ایمن سازی یک ساختمان ۱۲۴ واحدی با دستور دادستان

پیشنهاد تبدیل بزرگراه بعثت به محور صنعت
تین نیوز

شهردار منطقه ۱۶ تهران از ساخت واحدهای مسکونی به جای کارخانه روغن نباتی در این منطقه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امین سالاری پور در نشست خبری خود که در پارک بعثت برگزار شد با بیان اینکه پارک بعثت با ۵۲ هکتار مغفول مانده و این در حالیست که امکانات این بوستان فراتر از  یک بوستان منطقه ای است، گفت: در اینجا مجموعه آبی، رستوران و... تعطیل شده بود و بر همین اساس پروژه های مختلفی برای این بوستان تعریف شد و حدود ۷ پروژه مشارکتی در دل بوستان بعثت تعبیه شد تا تبدیل به قطب گردشگری در جنوب تهران باشد که بر این اساس آمفی تئاتر را راه اندازی کردیم تا مجددا به مانند گذشته این بوستان رونق گیرد.

سالاری پور در مورد جابجایی ترمینال جنوب با بیان اینکه مشاور طرح به این جمع بندی رسید که قسمتی از ترمینال جابجا شود نه همه، افزود: اما قرار بود حجم مسافرگیری کاهش یابد که با معاونت حمل و نقل جلسه گذاشتیم تا با جانمایی مکان جدید در مورد جابجایی خطوط، جلساتی برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه ترمینال جنوب کاملا جابجا نمی شود؛ بلکه قسمتی از سفرها جابجا می شوند، اظهار کرد: پیشنهاد دادیم تا بزرگراه بعثت را تبدیل به محور صنعت کنیم؛ چرا که ترمینال جنوب، چیت سازی، کارخانه روغن نباتی و... در این محور قرار دارد و درصدد تبدیل این محور به محور صنعت هستیم.

وی با بیان اینکه در جنوب ترمینال جنوب در حال ساخت مجموعه تجاری و خدماتی هستیم، افزود: این پروژه قرارداد مشارکتی ۲۰ ساله داشته که در این دوره مشکلات حل و فصل شد و قرار است که مجموعه تجاری و خدماتی خاص در ضلع جنوب ساخته شود که در مرحله نازک کاری بود و شاید تا دو ماه آینده به افتتاح برسد.

وی در مورد سرانجام زمین کارخانه روغن نباتی قو نیز با تأکید بر اینکه این پرونده در کمیسیون ماده ۵ مطرح شد به ایسنا گفت: قرار است که قسمتی از این زمین برای تأمین سرانه های شهری هزینه شود و مابقی تبدیل به سکونت گاه و ساختمان مسکونی شود که منتظر طی شدن فرایند صدور پروانه هستیم تا نسبت به ساخت اقدام شود و دقت داشته باشید که این مهم بر اساس رأی کمیسیون ماده ۵ است.

سالاری پور در مورد فعالیت گاراژهای حمل بار و تردد بالای کامیون ها با بیان اینکه ۷۵ تا ۸۰ درصد گاراژهای فعال تهران در منطقه ۱۶ است گفت: برای ساماندهی تردد کامیونها در کوتاه مدت  سعی کردیم که با نصب دوربین ترافیکی، ترددد کامیونها را براساس ساعت خاص و مسیر مشخص کنترل کنیم اما برای ساماندهی دائمی گاراژها برای جانمایی بارانداز جدید مشاور اخذ شد و امید است که زمین مناسبی در محدود ۱۸ یا ۱۹ دریافت کنیم تا در مورد احداث باراندازها تصمیم گیری شود.

شهردار منطقه ۱۶ تهران در مورد آخرین وضعیت گود و ساختمان پرخطر در این منطقه با تأکید بر اینکه تنها یک گود پرخطر داشتیم  که رفع خطر شد، افزود: ۴ ساختمان ناایمن در این منطقه داشتیم که یک ساختمان موسوم به ۱۲۴ واحدی در باغ آذری داشتیم که ساختمان بسیار ناامنی بود و با هماهنگی دادستان و رأی کمیسیون ماده ۵، تصمیماتی اخذ شد تا ایمن سازی با صرفه اقتصادی ایجاد کند تا نوسازی انجام شود و توافق نامه مشارکتی امضاء شد و دادستان نیز دستور بر حسن اجرای این نوسازی دارند.

وی با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای خارج کردن محله جوادیه از بن بست گفت: این محله از قدیم دچار بن بستی بوده و طرحی در منطقه مطرح شد که میدان بهمن به مسیرهای عبوری تبدیل شود و جنوب جوادیه به شمال نواب متصل شود و  از بن بست بودن جوادیه جلوگیری شود و همچنین برنامه ریزی شده که این محله با پلی به منطقه ۱۱ متصل شود تا از بن بست خارج شود.

سالاری پور در مورد ساخت پل جدید بعثت با بیان اینکه سازه امروزی پل شرایط مناسبی ندارد و لازم است که  پل یک و نیم کیلومتری ساخته شود، گفت: با ساخت این پل هم عبور قطارهای دو طبقه راه آهن محقق می شود و تردد شهروندان را تسهیل می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.