بازدید سایت : ۱۷۹۲۷۴

فرماندار شهر قدس خواستار جانمایی ایستگاه های مترو بر اساس تراکم جمعیت شد

فرماندار شهرستان قدس با اشاره به نقش موثر احداث مترو در کنترل ترافیک، بر جانمایی ایستگاه ها بر اساس تراکم جمعیت در این شهرستان تاکید کرد.

فرماندار شهر قدس خواستار جانمایی ایستگاه های مترو بر اساس تراکم جمعیت شد
تین نیوز |

فرماندار شهرستان قدس با اشاره به نقش موثر احداث مترو در کنترل ترافیک، بر جانمایی ایستگاهها بر اساس تراکم جمعیت در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وحید گلی کانی اظهار داشت: اولین نشست ویژه شرکت حمل و نقل ریلی متروی غرب استان تهران با محوریت شهرستان قدس با حضور نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای شهر قدس و دیگر مسئولین مرتبط در سالن جلسات شهید شاهبوداغیان فرمانداری برگزار و آخرین اقدامات و پیگیری ها در این باره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گلی کانی افزود: ساخت مترو از مصوبات ماندگار و زیرساختی دولت برای مردم شهرستانهای غرب استان تهران است که بایستی برای تسریع در اجرای آن پیگیری و اقدامات لازم با جدیت صورت گیرد چرا که مترو نقش موثری در کاهش و کنترل ترافیک و ترددها در سطح این شهرستانها و همچنین ایجاد ارزش افزوده بهمراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: نیازمند یک برنامه ریزی ،آینده نگری و بررسی میدانی در سطح شهرستان هستیم تا با ارایه ایده های منطقی و راهبردی ، بتوانیم تردد این حجم از جمعیت بوسیله مترو را مدیریت کنیم.

وی افزود: در سفر شهید آیت الله رئیسی به شهرستان قدس ،پروژه احداث مترو غرب استان تهران به تصویب رسید و طبق آن کنسرسیوم مترو غرب استان ذیل شهرداری های قدس، شهریار، ملارد و دیگر شهرداری های تابعه تشکیل شد.

وی با اشاره به راه اندازی دفتر مترو غرب استان در شهریار و پشتیبانی های مالی ابتدایی توسط شهرداری ها اضافه کرد: به منظور تسریع در پیشبرد امور به خصوص در حوزه پشتیبانی مالی مبحثی مبنی بر تبدیل ارزش افزوده اراضی در کمیسیون ماده پنج مطرح شد اما به دلیل کمبود زمین در شهرستان با مشکلاتی روبرو هستیم.

این مسئول یادآور شد: ساخت مترو از مصوبات دولت است که بایستی اقدامات لازم در خصوص اجرای آن و پشتیبانی لازم باتوجه به قدرالسهم تعیین شده توسط شهرداری ها صورت گیرد.

شهرستان قدس در غرب استان تهران و هم مرز با استان البرز است که حجم زیادی از تردد شهرستانهای شهریار ،ملارد ، کرج و فردیس به پایتخت از این شهرستان صورت می گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.