بازدید سایت : ۱۱۰۴۰۹

چمران: تا مشکل حمل و نقل عمومی حل نشود، ترافیک پابرجا است

تا وسایل نقلیه عمومی را گسترش ندهیم، مشکل ترافیک معابر پایتخت بویژه در فصل بازگشایی مدارس پابرجا خواهد بود.

چمران: تا مشکل حمل و نقل عمومی حل نشود، ترافیک پابرجا است
تین نیوز |

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا وسایل نقلیه عمومی را گسترش ندهیم، مشکل ترافیک معابر پایتخت بویژه در فصل بازگشایی مدارس پابرجا خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه در دویست و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمل و نقل و ترافیک در روزهای اول مهر قطعا و یقینا سنگین تر از دیگر روزهای دیگر خواهد بود و چه بسا با افزایش ۲۰ درصدی مواجه خواهیم بود.

چمران ادامه داد: تا موضوع گسترش وسایل حمل و نقل عمومی را اجرایی نکنیم، مشکلات ترافیک پایتخت پابرجا خواهد بود چرا که تا وقتی بیش از ۶۰ درصد خودروی شخصی در خیابان ها تردد می کنند، انتظار مرتفع شدن این مشکل را نباید داشت.

وی اضافه کرد: هر ساله برنامه ای توسط شهرداری، آموزش و پرورش و سایر دستگاه های دخیل در بازگشایی مدارس در نظر گرفته می شود که این برنامه ها برای کاستن ترافیک است هر چند به علت مشکلات موجود اجرای آنها تاثیرگذاری چندانی ندارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در مورد دعوت از شهردار تهران برای حضور در صحن شورا، افزود: از شهردار تهران برای حضور در صحن شورا و توضیح در مورد بریکس و وعده ساخت مسکن دعوت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما به شهردار گفتیم آمادگی پاسخگویی داشته باشد، گفت: البته سوال مراحل قانونی خود را طی نکرده بود و ما روز سه شنبه را در نظر گرفته بودیم اما چون سفر بریکس پیش آمد اجازه دادیم به فرصت دیگری موکول شود البته هنوز از ایشان دعوت نکرده ایم، اما دعوت می کنیم در مورد مسکن گزارش خود را ارائه دهند ضمن اینکه آن موضوعی که مطرح شد سوال نبود و باید مراحل قانونی خود را طی کند.

وی تاکید کرد: البته قرار است شهردار تهران به سوال یکی از اعضا بطور کتبی پاسخ بدهند.

چمران یادآور شد: در خصوص هفت ساله شدن شورا نیز باید نهادهای بالادستی من جمله مجلس، شورای عالی استان ها و دیکر نهادها نظردهی کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه هفت ساله شدن شورا به دلیل اینکه ۶ ماه از مصوبه قبلی نگذشته مطرح نمی شود، افزود: اگر شورای عالی سریعتر اقدام کند شاید بتوان به جایی رسید اگر چه کار سختی است و مجلس باید رای دهد، همه این موارد مصوبه مجلس، قانع شدن شورای نگهبان و در نهایت تایید مجمع تشخیص را نیاز دارد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای دیدار خصوصی با مقام معظم رهبری انجام شد، اظهار کرد: به دلیل برنامه هایی که پیش آمد، این دیدار انجام نشد. بنده اخیرا نامه ای در این خصوص ارسال نکرده ام.

چمران در بخش دیگری با بیان اینکه حسابرسی ارتباطی به شفافیت مالی ندارد، تاکید کرد: حسابرسان عملکرد مالی را بررسی می کنند اما شفافیت مساله دیگری است و باید درآمد و هزینه به روز ارائه شود، وقتی حسابرسی صورت بگیرد موارد شفاف خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.