بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

بار ِ سنگین کرونا روی دوش کامیون‌داران

​دبیر کانون کامیون‌داران کشور با بیان این‌که دولت، وزارت راه و سازمان راهداری هیچ اقدامی برای حمایت از کامیون‌داران انجام نداده‌اند، گفت: یکی از مشکلات اساسی ما کمبود لاستیک است.

بار ِ سنگین کرونا روی دوش کامیون‌داران
تین نیوز |

دبیر کانون کامیون‌داران کشور با بیان این‌که دولت، وزارت راه و سازمان راهداری هیچ اقدامی برای حمایت از کامیون‌داران انجام نداده‌اند، گفت: یکی از مشکلات اساسی ما کمبود لاستیک است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، احمد کریمی، در خصوص وعده های دولت و وزارت راه و شهرسازی از کامیون داران و رانندگان حمل‌ونقل عمومی بار کشور، اظهار کرد: دولت و وزارت راه و شهرسازی وعده حمایت از حمل‌ونقل مسافر را داده بودند که کارکرد این بخش -به دلیل شیوع کرونا ویروس- به حداقل ممکن رسیده است.

وی ادامه داد:‌ در بخش حمل‌ونقل کالا از یک طرف ناوگان حامل کالای اساسی و فرآورده‌های نفتی همچنان فعالیت خود را انجام داده‌اند. اما کامیون‌های حامل کالای تجاری طی دو ماه اخیر فعالیت خیلی کمی داشته‌اند.

وی این کاهش فعالیت را ناشی از تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی عنوان کرد و افزود:‌ تا الآن دولت، وزارت راه و شهرسازی  و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هیچ اقدامی در رابطه با حمایت از ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بار و کامیون داران انجام نداده‌اند.

وی بیان کرد:‌ در این وضعیت خسارت‌های زیادی به کامیون داران وارد شده است. امیدواریم اعتباری که ریاست جمهوری برای حمایت از بخش‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل اعلام کرده هرچه سریع‌تر به بخش حمل‌ونقل جاده‌ای بار تخصیص یابد.

دبیر کانون کامیون داران کشور با بیان این‌که هنوز هیچ اتفاقی هم برای حمایت از کامیون داران در این زمینه روی نداده است، درباره طرح‌های تشویقی برای ارائه سوخت و لاستیک،گفت:‌ رانندگان ما به هیچ سوخت مازادی نیاز ندارند و آنها مطابق کارکرد سوخت دریافت می‌کنند. پیامی که این بسته تشویقی دارد این است که متأسفانه در ارزیابی تشخیص سوخت موردنیاز هر ناوگانی یک سری اشکالات وجود دارد.

کریمی دراین‌باره توضیح داد: سوخت بخشی از ناوگان بیستم هرماه تمام می‌شود، در بحث لاستیک نیز بیشترین مصرف کامیون‌ها دو سایز 12*24 و 16*25 و بعضی سایزها در بازار کمبود داریم. بیشترین مصرف کامیون‌های حامل کالای اساسی سایز 12*24 است، وقتی در شرایط عادی این نوع لاستیک در بازار کمیاب است چگونه وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری در طرح تشویقی می‌خواهند به کامیون داران لاستیک بدهند؟

وی تأکید کرد: به نظرم  لاستیک و سوخت تشویقی یک شعار است؛ سوخت باید مطابق با میزان نیاز باشد و نحوه تخصیص سوخت باید نیز به‌گونه‌ای باشد که کامیون داران در میانه ماه با کمبود سوخت مواجه نشوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.