ثبت رکوردهای جدید برای حمل ونقل کانتینری در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲
تداوم نرخ کرایه حمل های بالا در بازار منجر به افزایش ثبت ۲۶ درصدی سفارش ناوگان شده است.
آژانس رتبه بندی اعتباری فیچ روز دوشنبه ۲۳ خرداد، گزارش خود را در مورد حمل و نقل کانتینری در جهان با ذکر یک رکورد جدید برای سود فعالیت در این بخش معادل ۵۹ میلیارد دلار در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی منتشر کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، امروزه ازدحام بنادر و چالش های زنجیره تامین به عنوان علت اصلی افزایش کرایه حمل و عاملی بر عدم بازگشت به سطوح قبل از همه گیری و ماندگاری سود شرکت های کشتیرانی کانتینری در سال ۲۰۲۲ محسوب می شود.
تداوم نرخ کرایه حمل های بالا در بازار منجر به افزایش ثبت ۲۶ درصدی سفارش ناوگان شده است.
فیچ تحلیل می کند، برخی از وجوه نقد مازاد ناشی از سودهای مستمر به کاهش بدهی شرکت های حمل و نقل کانتینری منجر شده و این افزایش سرمایه و بازدهی سهام سهامداران، به سرمایه گذاری آنان در سایر بخش های صنعت حمل و نقل ختم می شود.
فیچ در گزارش خود به احتمال پایداری و تداوم سودآوری این صنعت تا انتهای سال ۲۰۲۲ اشاره می کند.
در این پیش بینی خود عنوان شده که این صنعت ممکن است در سال ۲۰۲۳ به سمت رشد ظرفیت کشتی بیش از تقاضای کانتینری به عنوان نقطه عطفی جدید پیش برود.
مشکلات ازدحام بنادر و بالا بودن نرخ کرایه حمل در بازارهای کلیدی در ایالات متحده و شمال اروپا، با توجه به فرارسیدن فصل اوج تقاضا برای جابجایی محمولات کانتینری، ادامه دار خواهد بود.
اگر ازدحام در بنادر تا سال ۲۰۲۳ ادامه یابد، تا حدودی ظرفیت کشتی های جدید که قرار است در سال ۲۰۲۳ تحویل داده شوند را پر میکند.
فیچ در تحلیل گزارش خود تلاش شرکت های حمل و نقل کانتینری برای تبدیل شدن به ارائه دهندگان خدمات لجستیکی در راستای رشد و ثبات بلند مدت صنعت مفید دانسته است.