سرمایه گذاری قزاقزستان برای افزایش تعداد مرزهای ریلی با چین
راه آهن قزاقستان (KTZ) تجهیزات ریلی مورد نیاز اعم از ریل، تراورس و پابند را برای احداث و پیشرفت 836 کیلومتر راهآهن موینتی-دوستیک (Moynty-Dostyk) تهیه کرده است.
![سرمایه گذاری قزاقزستان برای افزایش تعداد مرزهای ریلی با چین](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/41TqveKPonEY/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLGfP7ijcJSuO/%D8%AE%D8%B7+%D8%B1%DB%8C%D9%84%DB%8C+%DA%86%DB%8C%D9%86+%D9%82%D8%B2%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86.jpg)
راه آهن قزاقستان (KTZ) تجهیزات ریلی مورد نیاز اعم از ریل، تراورس و پابند را برای احداث و پیشرفت 836 کیلومتر راهآهن موینتی-دوستیک (Moynty-Dostyk) تهیه کرده است. زمان افتتاح و بهره برداری این خط، سال 2025 تعیین شده است که پیش بینی می شود ظرفیت را تا 5 برابر افزایش دهد.
به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، همچنین در هفته های گذشته، نیکولای پودگوزوف ، عضو هیئت مدیره بانک توسعه اوراسیا (EDB)، به ساخت راهآهن دیگری اشاره کرد که اتصال قزاقستان به مرز چین را به کمک خط ریلی *ایاگوز* تا *بختی* فراهم میکند. از طرفی، بانک توسعه اوراسیا برای کمک های فنی خود و همچنین مطالعات امکانسنجی این پروژه با کمک بلاعوض، اعلام آمادگی کرده است.
لازم به ذکر است که با احداث این خطوط ریلی جدید در گذرگاه های ریلی چین و قزاقزستان (خورگوس، دوستیک و سین کیانگ)، دسترسی یکپارچه به منظور افزایش تجارت دو کشور فراهم می شود.