◄ افزایش تعداد ناوگان باری فرسوده در خراسان شمالی
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: تعداد ناوگان باری فرسوده در این استان افزایش یافت.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: تعداد ناوگان باری فرسوده در این استان افزایش یافت.
به گزارش تین نیوز، سعید سبحانی با اشاره به اینکه ناوگان باری بیش از ۲۵ سال فرسوده محسوب می شوند، اظهار کرد: هم اکنون ۱۶.۱ درصد از ناوگان باری این استان بیش از ۲۵ سال سن دارند.
وی افزود: تعداد ناوگان باری فرسوده در این استان تا مرداد ماه سال گذشته ۶۷۸ دستگاه بوده که هم اکنون به ۷۲۵ دستگاه رسیده است.
به گفته سبحانی تا مرداد سال گذشته ۱۵.۶ درصد از ناوگان باری موجود در این استان فرسوده بوده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اتوبوس های ۱۵ سال به بالا فرسوده محسوب می شوند، بیان کرد: ۲۷.۱ درصد از اتوبوس های موجود در این استان فرسوده هستند.
به گفته این مقام مسئول همچنین ۶۲.۴ درصد از مینی بوس و ۶۰ درصد سواری کرایه ها در این استان فرسوده شده اند.
وی با اشاره به مقایسه سن ناوگان باری و مسافری این استان با میانگین کشوری ادامه داد: ناوگان باری و مسافری این استان هنوز جوان تر از میانگین کشوری است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در پاسخ به این سوال که استقبال رانندگان کامیون در این استان از طرح استفاده از خودروهای وارداتی ۳ ساله و اسقاط ناوگان فرسوده چگونه بوده است؟ گفت: در این استان استقبال چندانی از این طرح صورت نگرفت.
وی توضیح داد: در حقیقت در حال حاضر هیچ تفاوتی میان کرایه خودروهای جدید و فرسوده که بار جابجا می کنند وجود ندارد به همین دلیل رانندگان نیز ترجیح می دهند با همان خودرو بدون اینکه خود را درگیر اقساط بانکی کنند، کار را انجام دهند.
سبحانی تصریح کرد: از سوی دیگر هیچ تسهیلات ارزان قیمتی برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده وجود ندارد.
وی تاکید کرد: برای استقبال از این طرح باید خودروهایی که برای اسقاط می رود با قیمت واقعی از رانندگان گرفته شود.