◄ اتصال خراسان شمالی به شبکه ریلی طی یک سال و نیم آینده
۵۷ کیلومتر از مسیر ریلی بجنورد اسفراین جوین در مسیر جوین اسفراین ظرف یک سال و نیم آینده با تامین اعتبار لازم قابل بهره برداری است و بدین ترتیب ایستگاه اسفراین به خطوط ریلی کشور می پیوندد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ۵۷ کیلومتر از مسیر ریلی بجنورد اسفراین جوین در مسیر جوین اسفراین ظرف یک سال و نیم آینده با تامین اعتبار لازم قابل بهره برداری است و بدین ترتیب ایستگاه اسفراین به خطوط ریلی کشور می پیوندد.
به گزارش تین نیوز، عباس خطیبی این وعده را در بازدیدی که ششم دی ماه سال ۱۴۰۳ در بازدیدی که به همراه فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه اسفراین در راه آهن جوین- اسفراین انجام داد، بیان کرد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این بازدید به شرح پروژه راه آهن جوین به اسفراین پرداخت و گفت: راه آهن یک خطه جوین- اسفراین دارای دو ایستگاه قاسم آباد و اسفراین است. ایستگاه اسفراین در مساحت هکتاری قرار گرفته است.
به گفته خطیبی، ۵۷ کیلومتر از مسیر ریلی بجنورد اسفراین جوین به طول کلی ۱۴۰ کیلومتر در مسیر جوین اسفراین ظرف یک سال و نیم آینده با تامین اعتبار لازم قابل بهره برداری است و بدین ترتیب ایستگاه اسفراین به خطوط ریلی کشور می پیوندد.
وی افزود: بخشی از تامین اعتبار این پروژه را کارخانه فولاد اسفراین و بخشی دیگر را سازمان برنامه و بودجه متقبل شده که درصورت تامین این اعتبار استان خراسان شمالی به شبکه ریلی کشور متصل می شود.
خطیبی خاطرنشان کرد: بعد از سفر وزیر راه و شهرسازی و بازدید از این پروژه به میمنت حضور ایشان با منابعی که در اختیار ما قرار گیرد بحث روسازی این پروژه هم آغاز می شود.
فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی نیز در این بازدید با بیان اینکه اعتبار لازم برای اتمام این پروژه باید سریعتر تامین شود از ظرفیت مشارکت بخش خصوصی برای بهره برداری از آن سخن گفت.
آیا تامین مالی طرح نیمه کاره باید حسب بازدید وزیر باشد؟ وزیر نمیتواند در دفترش وضعیت پروژه ها را کنترل و هدایت کند؟
البته این وظیفه خود شرکت ساخت و دفتر بخشی سازمان است که وضعیت اعتبارات طرحها را توافق کنند.
خراسان شمالی قریب پنجاه سال است متصل به خطوط ریلی کشور است (از طریق ایستگاه راه آهن جاجرم). چرا با عدم اطلاع کافی تیتر می زنید تازه قراره متصل شود...🤔
سلام خراسان شمالی الآن هم در جاجرم به شبکه ریلی متصل هست و هزینه اتصال به بجنورد و گرگان از مسیر جاجرم به دلیل نبودن ارتفاعات بسیار پایین تر هست تا اسفراین به بجنورد با کلی گردنه