بازدید سایت : ۴۰۱۲۶

۸۷ فقره کارت بازرگانی در خراسان شمالی صادر شد

۸۷ فقره کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی از ابتدای سالجاری تاکنون در استان صادر شد.

۸۷ فقره کارت بازرگانی در خراسان شمالی صادر شد
تین نیوز

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۸۷ فقره کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی از ابتدای سالجاری تاکنون در استان صادر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عباس کاظمی اظهار کرد: همچنین در این بازه زمانی ۱۳۱ نفر به صورت حقیقی و حقوقی به عضویت اتاق درآمدند.

کاظمی با بیان اینکه افزایش تعداد کارت بازرگانی رابطه مستقیمی با اعضای استان در هیات نمایندگان اتاق کشور دارد تصریح کرد: نمایندگان بخش اقتصادی استان در اتاق ایران اندک است و از فعالان اقتصادی درخواست می شود تا کارت بازرگانی دریافت کنند.

وی تصریح کرد: استان با داشتن یک نماینده در بین ۴۳۰ نماینده از فعالان اقتصادی در کشور مظلوم واقع شده است.

وی از جمله مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی استان را عدم وجود زیر ساخت های مناسب حمل و نقل از جمله حمل و نقل ریلی و هوایی و نبود گذرگاه مرزی عنوان کرد و گفت: با این وجود حوزه صادرات استان با کمک فعالان بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی مربوطه به هدف صادراتی خود در سال جاری رسیده است.

به گزارش ایرنا، ۱۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار در بهار امسال از استان صادر شد که این میزان صادرات براساس آمار گمرک استان و کارت های بازرگانی گزارش شده است.

عمده کالاهای صادراتی استان شامل محصولات پتروشیمی (اوره، آمونیاک)، محصولات فولادی، فوم طرح دار پلی استایرن، رب گوجه فرنگی، مصنوعات پلاستیکی، هیدرواکسید سدیم، آلفا آلومینا، خرده لاستیک فرسوده، الکترود جوشکاری، قوطی خالی کنسرو، پروپیلن، دیوارپوش، مایع سفیدکننده و پاک کننده سرویس های بهداشتی است.

این کالاها به ۱۲ کشور جهان صادر شد که عمده آن به مقصد عراق، ترکمنستان، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ازبکستان، ارمنستان، روسیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان، سوریه و لیبی صادر شد.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.