بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

فروش نیسان آبی آغاز شد

شرکت زامیاد زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا فروش نیسان آبی را از روز سه شنبه ۲۹ خرداد آغاز کرده است.

فروش نیسان آبی آغاز شد
تین نیوز

شرکت زامیاد زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا فروش نیسان آبی را از روز سه شنبه ۲۹ خرداد آغاز کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، اواخر سال گذشته سازمان ملی استاندارد اعلام کرده بود که خودرو های باری با بن سازه های قدیمی تا پایان تیر ۱۴۰۳ از خط تولید خارج می شوند چرا که این خودرو ها استاندارد های ۸۵ گانه را دریافت نکرده اند و نمره قبولی در آزمون های ایمنی کسب نمی کنند.

شرکت زامیاد زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا فروش نیسان آبی را از روز سه شنبه ۲۹ خرداد آغاز کرده است، مشابه این اقدام برای پژو پارس در شرکت ایران خودرو رخ داد و با وجود اعلام سازمان ملی استاندارد مبنی بر توقف شماره گذاری آن، پیش فروش های پی در پی باعث شد تا ۱۰۰ هزار خریدار این خودرو ماه ها بلاتکلیف بمانند.

مهدی انگورج مدیر دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی گفت: نیسان زامیاد صرفا تا ۳۱ تیر ماه سال جاری مجوز تولید دارد و بعد از آن به هیچ عنوان اجازه تولید داده نخواهد شد.

وی افزود: در هر نوع از فروش وانت نیسان باید این موضوع لحاظ شود که تولید آن تا پایان تیر ماه است و ما براساس قانون بعد از تیر ماه اجازه شماره گذاری نخواهیم داد.

وانت نیسان زامیاد از ۵۰ سال پیش در حال تولید است، شماره گذاری این خودرو اوایل سال ۱۴۰۲ متوقف شد، اما مرداد ۱۴۰۲ با وساطت دولت، تولید این خوردو از سرگرفته شد.

سعید تاجیک مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران می گوید: برخی از خودرو ها با بن سازه های قدیمی از نظر ایمنی مسئله دارند و اگر آزمون ایمنی از آنها اخذ شود نمی توانند نمره قبولی بگیرند.

وی با شاره به ادامه تولید خودرو هایی نظیر نیسان آبی افزود: ایجاد تغییرات ظاهری در خودرو های قدیمی دلیلی بر این نمی شود که ما به خودرویی که آزمون ایمنی را پاس نمی کند اجازه تولید دهیم، آنچه امروز بعنوان استاندارد ها برای تولید خودرو در نظر گرفته می شود در واقع تعیین حداقل های کیفیت است، آنچه در استاندارد تعیین شده با آنچه که انتظار مصرف کننده است تفاوت دارد و ما خودرو هایی داریم که استاندارد دارند، اما از نظر کیفی، مردم از آنها راضی نیستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.