بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

در نمایشگاه شیراز معرفی شد + مشخصات فنی

لاماری ایما برقی در آینده نزدیک به سبد محصولات شرکت آرین پارس موتور اضافه خواهد شد.

در نمایشگاه شیراز معرفی شد + مشخصات فنی
تین نیوز

در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز، شرکت آرین پارس موتور، علاوه بر سه محصول وارداتی میتسوبیشی از لاماری ایما برقی نیز رونمایی کرد. لاماری ایما برقی در آینده نزدیک به سبد محصولات این شرکت اضافه خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، شرکت آرین پارس موتور یکی از خودروسازان بخش خصوصی است که با معرفی چهار خودرو جدید در بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی خودرو شهر شیراز، تمامی توجه ها را به سوی خود جلب کرد.

لاماری ایما برقی محصول پرطرفدار از شرکت دانگ فنگ چین است که در بازارهای مختلف با نام هایی همچون فورتینگ SX5G ev (در بازار چین و اروپا) و اولوت آی اسکای (Evolute i-Sky) در بازار روسیه شناخته می شود. بنابراین با توجه به توانایی ورود این خودرو به بازار رقابتی خودرو در اتحادیه اروپا، می توان از کیفیت و امنیت آن مطمئن بود.

مشخصات فنی

لاماری ایما برقی به یک پیشرانه تمام الکتریک مجهز شده است که می تواند حداکثر 204 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. با توجه به الکتریکی بودن این خودرو، فاقد گیربکس است و قدرت تولیدی پیشرانه به صورت تک سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود.

باتری 86 کیلو واتی محصول برقی آرین پارس موتور با شارژ سریع، در مدت زمان 45 دقیقه و با برق شهری در 15 ساعت فول شارژ می شود که می تواند یکی از نقاط ضعف آن باشد. توان تولیدی این موتور برقی حدود 9 اسب بخار و 55 نیوتن متر بیشتر از نسخه بنزینی لاماری ایماست.

حداکثر مسافت قابل پیمایش لاماری ایما برقی با یک بار شارژ کامل حدود 511 کیلومتر از سوی شرکت سازنده اعلام شده که با توجه به وزن خالص 1900 کیلوگرمی و مدت زمان شارژ باتری ها، قابل قبول است.

طراحی ظاهری

در بخش طراحی ظاهری، لاماری ایما برقی را می توان فیس لیفتی از نسخه بنزینی آن دانست. چرا که عمده ترین تغییر این خودرو در بخش جلو به چشم می خورد.

به دلیل نیاز کم این خودرو به خنک کاری از بخش جلو، قسمت جلوپنجره به کلی حذف شده و این بخش به رنگ بدنه درآمده است. اما چراغ های اصلی سپر و LED بالا تغییری نکرده و تنها یک خط LED دیگر به صورت عمودی و در کنار چراغ های اصلی دیده می شود.

از نمای جانبی تنها تغییری که به چشم می خورد، خطوط نارنجی رنگ زیر درهاست که از لیپ سپر چلو تا سپر عقب کشیده شده و رینگ های کراس اوور تمام برقی لاماری اندازه 19 اینچی دارد که طراحی آن مشابه نمونه هیبریدی است.

لامای ایما برقی 1

نمای پشتی نیز تغییر چندانی پیدا نکرده و خطوط کار شده در دو طرف بدنه به همراه حذف لوله اگزوز، بیانگر تفاوت نسخه بنزینی و برقی خواهد بود. از لحاظ ابعادی هم لاماری ایما برقی دارای طول 4600 میلی متر، عرض 1860 میلی متر و ارتفاع 1680 میلی متری بوده که تنها چند میلی متر بزرگ تر از نسخه های قبلی است.

لامای ایما برقی 2

طراحی داخلی

داخل لاماری ایما برقی نیز دقیقاً همانند بخش بیرونی، تفاوت های جزئی با لاماری ایما دارد و تقریباً مشابه نمونه هیبریدی است؛ اما همین تفاوت های جزئی باعث می شود که نسخه برقی بسیار زیباتر از نسخه بنزینی به نظر برسد.

یکی از تفاوت هایی که در اولین نگاه به چشم می خورد، سردنده کریستالی کراس اوور تمام برقی آرین پارس موتور است که در لاماری ایما به صورت طرح فلز کار شده بود. از دیگر تفاوت ها می توان تودوزی دو رنگ را برای لاماری برقی نام برد که داخل کابین آن، دقیقاً مشابه نسخه هیبریدی لاماری است.

لامای ایما برقی 3

این خودرو هم مشابه دیگر نسخه ها به یک نمایشگر یکپارچه برای مالتی مدیا و کلاستر (پشت آمپر) مجهز شده که هر کدام از آنها اندازه 10.25 اینچی دارد.

آپشن ها و امکانات رفاهی

از جمله آپشن ها و امکانات رفاهی لاماری ایما برقی که در نمونه بنزینی به چشم نمی خورد می توان به گرم کن تمامی صندلی ها، سنسور نور، صندلی های برقی 10 حالته راننده و چهارحالته شاگرد، سنسور هشدار برخورد از جلو و عقب، ترمز اضطراری، صندوق عقب برقی، اتوپارک، دوربین 360 درجه، رادار خروج از خط رانندگی بین خطوط اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه لاماری ایما برقی

باید توجه داشت این خودرو برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفت و در حال حاضر شرکت آرین پارس موتور، برنامه دقیقی برای مونتاژ و عرضه آن ندارد. بنابراین نباید انتظار داشت که لاماری ایما برقی تا پایان سال جاری وارد بازار ایران شود.

در مورد قیمت نسخه تمام برقی نیز با بررسی بازار کشورهای دیگر همچون بازار روسیه، می توان متوجه شد این خودرو با نام اولوت آی اسکای در نسخه پایه با نرخ سه میلیون روبل به فروش می رسد. با نرخ فعلی تبدیل روبل به ریال ایران، قیمت این خودرو دو میلیارد و 10 میلیون تومان خواهد بود؛ البته اولوت آی اسکای به صورت اقساطی با ماهی 12 میلیون تومان قابل خریداری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.