بازدید سایت : ۱۷۹۲۷۴

◄ خبر نگران‌ کننده ایران خودرو برای هایماسواران

براساس اطلاعات منتشر شده در سایت کدال تیراژ هایمای ایران خودرو کاهشی شده؛ خبری که برای متقاضیان هایما نگران کننده به نظر می رسد.

خبر نگران‌ کننده ایران خودرو برای هایماسواران
تین نیوز |

براساس اطلاعات منتشر شده در سایت کدال تیراژ هایمای ایران خودرو کاهشی شده؛ خبری که برای متقاضیان هایما نگران کننده به نظر می رسد.

به گزارش تین نیوز،  براساس اطلاعات منتشر شده ایران خودرویی ها در سایت کدال سازمان بورس آبی های جاده مخصوص در پایان مرداد 1402 حدود هشت هزار و 120 دستگاه انواع هایما را در خطوط تولید خود تکمیل کردند.

تولید هایما کاهشی شد

تولید هایما تا پایان مرداد 1403 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 32 درصد کاهش یافت. تیراژ این محصول مونتاژی ایران خودرو در پایان مرداد 1403 با افتی حدود دو هزار و 550 دستگاه به حوالی پنج هزار و 600 دستگاه رسید.

کاهش تیراژ هایما در شرایطی اتفاق افتاده است که آبی های جاده مخصوص سه عضو خانواده هایما (هایما S۷، هایما S۵ و هایما X۷) را در جدیدترین طرح فروش خود در دسترس متقاضیان قرار داده بودند.

قیمت انواع هایما در سال 1403

شرکت ایران خودرو در خردادماه 1403، قیمت جدید انواع محصولات هایما را مطابق جدول زیر اعلام کرده است. طبق اطلاعیه شرکت ایران خودرو، افزایش قیمت خودروها در بهار 1403 به دلیل ابلاغ آیین نامه اجرایی ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودروست که براساس آن، گواهی اسقاط موردنیاز برای شماره‌گذاری محصولات خانواده هایما در سال 1402 معادل 25 درصد گواهی اسقاط بود ولی برای سال 1403، این میزان معادل یک‌ونیم گواهی اسقاط شده است.

قیمت هایما در بازار

دلیل آب رفتن تولید خودرو چیست؟

 کاهش تولید تنها مختص خودروی هایما نیست؛ گویا مشکل تامین ارز روند تولید خودرو را در کشور نزولی کرده است. خودروی احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران درباره دلایل تداوم کاهش تولید خودرو در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گفت: در سال جاری تخصیص ارز به خودروسازان توسط وزارت صمت از  ۱۷ تیر ماه آغاز شد و اگر پیش از این تاریخ بانک مرکزی ارزی برای خودروسازان تامین کرده بود مربوط به تخصیص های سال گذشته بود و تخصیص های پس از ۱۷ تیر هم هنوز تامین ارز نشده اند و خودروسازان همچنان با مشکل تامین ارز دست به گریبان هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.