بازدید سایت : ۱۴۵۴۴۹

آبروریزی تویوتا در تست تصادف ؛ تنها یک ستاره ایمنی برای کراس اوور ریز!

محصولات تویوتا همواره از لحاظ ایمنی جزو مدل های قابل اعتماد بوده اند، اما نتایج تست تصادف ریز خلاف این ادعا را ثابت می کند.

آبروریزی تویوتا در تست تصادف ؛ تنها یک ستاره ایمنی برای کراس اوور ریز!
تین نیوز |

شرکت تویوتا در آمریکای لاتین و شماری از بازارهای اقتصادی، با یک کراس اوور اقتصادی به نام رِیز (Raize) حضور دارد. این کراس اوور کوچک شهری در حقیقت همان دایهاتسو راکی است که از سال ۲۰۱۹ با نشان تویوتا به فروش می رسد. محصولات تویوتا همواره از لحاظ ایمنی جزو مدل های قابل اعتماد بوده اند، اما نتایج تست تصادف ریز خلاف این ادعا را ثابت می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آخرین خودرو، در تست تصادفی که توسط شاخه لاتین از نهاد انکپ انجام شده، تویوتا ریز بسیار ضعیف عمل کرده و تنها با یک ستاره ایمنی به کار خود پایان داده است. به گفته انکپ، این خودرو سازه ضعیف و ناپایداری دارد و در برخورد از جلو با سرعت ۴۰ مایل یا ۶۴ کیلومتر نمی تواند به خوبی از سرنشینان خود حفاظت کند.

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم در چنین سناریویی حفاظت از سینه راننده به خوبی صورت نمی گیرد. در تست تصادف برخورد از بغل هم که با سرعت ۳۱ مایل یا ۵۰ کیلومتر انجام شده، کابین کراس اوور کوچک مزین به نشان تویوتا دچار تغییر شکل قابل توجه و صدمات زیاد شده است. در شرایط واقعی چنین اتفاقی می تواند به معنای ضربات سخت به سرنشینان باشد. در برخورد از کنار با یک ستون هم اوضاع اصلاً برای تویوتا ریز خوب نبوده و این کراس اور نتوانسته حتی یک ستاره ایمنی از انکپ لاتین دریافت کند.

تویوتا

 

داده های موجود حکایت از آن دارند که تویوتا ریز در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال امتیاز ۴۱ درصد و در بخش حفاظت از سرنشینان خردسال امتیاز ۷۲ درصد را کسب کرده است. در دو بخش حفاظت از عابرین پیاده و امانه های کمکی هم امتیازهای ۵۹ و ۵۸ درصد به این کراس اوور اعطا شده است.

شاخه لاتین انکپ به انتقاد از تویوتا پرداخته و این کمپانی را به دلیل عدم ارائه سامانه های کمکی پیشرفته برای ریز سرزنش کرده است. این خودرو در سایر بازارها از جمله اندونزی با سامانه های کمکی پیشرفته عرضه می شود. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که نسخه تست شده توسط انکپ لاتین مدل پرچمدار از تویوتا ریز نیست. به همین خاطر این نسخه از برخی امکانات و تجهیزات ایمنی محروم است.

استفان برودزیاک، رئیس انکپ لاتین درباره عملکرد ضعیف ریز اعلام کرده باعث تاسف است که تویوتا بار دیگر با یک خودروی غیر ایمن در برخی کشورهای منطقه حضور دارد. وی افزوده تویوتا در زمینه ایمنی می تواند عملکرد بهتری داشته باشد، به همین خاطر باید در استراتژی های خود تجدید نظر کند.

ناگفته نماند در سال های اخیر تعداد خودروهایی که عملکرد بسیار ضعیفی در تست های انکپ به نمایش می گذارند، به شکل معناداری رشد کرده است. برای مثال ام جی ۵ و ماهیندرا اسکورپیو در تست های انکپ استرالیا به امتیاز صفر ستاره ایمنی رسیده اند! در اواسط سال گذشته هم سیتروئن C3 و جک E10X در تست های انکپ لاتین کاملا ناکام باقی ماندند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.