بازدید سایت : ۱۴۵۴۴۹

◄ فروش خودرو برقی C11 در ایران آغاز شد+ جدول قیمت

مجتمع خودروسازی آرین از آغاز فروش دو خودرو C11 و C01 لیپ موتور در ایران ویژه شهریورماه خبر داد.

 فروش خودرو برقی C11 در ایران  آغاز شد+ جدول قیمت
تین نیوز |

این روزها بیش تر خودروسازان چینی سخت مشغول تولید خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی هستند و به نظر می رسد به زودی بخش اعظمی از آینده خودروهای الکتریکی، متعلق به کشور چین باشد. این روند برقی سازی گویا گریبان ایران را گرفته است.

به گزارش تین نیوز، مجتمع خودروسازی آرین از آغاز فروش دو خودرو C11 و C01 لیپ موتور در ایران ویژه شهریورماه خبر داد.

این شرکت داخلی که اولین بار به صورت رسمی در زیست بوم خودرو برقی به معرفی خودرو لیپ موتور پرداخت، از آغاز فروش دو خودرو C۱۱ و C۰۱ لیپ موتور در هفت تیپ مختلف با قیمت علی الحساب خبر داد.

بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو، آینده خودروهای برقی جهان را در چین می بینند و به همین دلیل هم بیشتر خودروهای برقی در بازار که معرفی می شود تولید خودروسازان چینی است.

کمپانی لیپ موتور (Leapmotor) در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد. با این حال، اولین خودروی الکتریکی آن در سال ۲۰۱۸ و با نام S01 وارد بازار شد، که یک کوپه الکتریکی بود. در حال حاضر، لیپ موتور فروش این مدل را در چین متوقف کرده است. لیپ موتور قصد دارد طی سال های آینده با مدل های متفاوت وارد بازارهای بین المللی شود.

خودرو برقی C11

لیپ موتور C11 یک کراس اوور تمام برقی با طراحی کاملاً مدرن و تا حدودی شبیه به محصولات لی اتو است. در نمای جلو و عقب این خودرو چراغ های به هم پیوسته با گرافیک زیبا را داریم و از دیگر نکات جالب توجه در بدنه خودرو می توان به دستگیره های مخفی شونده و شیشه های فریم لس درها اشاره کرد.

این خودرو دارای یک موتور برقی روی محور عقب است. ظرفیت باتری های این کراس اوور ۶۹.۲ کیلووات ساعت و شعاع حرکتی آن ۵۰۲ کیلومتر است. حداکثر قدرت لیپ موتور C11 برابر با ۲۰۰ کیلووات و حداکثر گشتاور آن ۳۶۰ نیوتن متر ذکر شده است.

از امکانات ایمنی و رفاهی C11 می توان به مواردی همچون ایربگ های جلو، کناری و پرده ای، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده، رادار تابلو خوان، سیستم ضد واژگونی، رادار بین خطوط، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی، پارک اتومات، هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری، درِ صندوق برقی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین پانوراما، شارژر وایرلس، گرم کن جلو، سردکن جلو، کلاستر دیجیتالی، مانیتور مرکزی ۱۲.۸ اینچی، مانیتور شاگرد، شیشه آکوستیک، تهویه اتومات، سنسور نور و باران، تریم چرمی و… اشاره کرد.

شایان ذکر است که کراس اوور C11 یک نسخه هایبرید هم دارد که از موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژ ۳ سیلندر و یک موتور برقی بهره مند است. موتور بنزینی در این مدل نقش ژنراتور را برعهده دارد.

خودرو C۱۱ و C۰۱

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.