واردات ۳ برابری کامیون و کشنده از گمرکات
واردات کامیون و کشنده در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶ هزار و ۷۲۱ دستگاه رسید که رشد سه برابری در هم سنجی با پارسال نشان می دهد.
گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: واردات کامیون و کشنده در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶ هزار و ۷۲۱ دستگاه رسید که رشد سه برابری در هم سنجی با پارسال نشان می دهد.
به گزارش تین نیوز به نقل از گمرک ایران، ارزش این تعداد کامیون و کشنده جاده ای در این مدت ۷۰۳ میلیون دلار بوده است.
این گزارش حاکیست، واردات کامیون و کشنده در ۶ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۲۲۵ درصد و از حیث ارزش ۱۸۷ درصد افزایش نشان می دهد.
براساس این گزارش، سال گذشته ۲۰۶۷ دستگاه کامیون و کشنده به ارزش ۲۴۵ میلیون دلار از گمرکات ترخیص شده بود.
در اجرای بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و مصوبه هیئت وزیران مورخ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ به منظور نوسازی و توسعه ناوگان جاده ای کشور، ورود انواع کشنده و کامیون با عمر کمتر از پنج سال ساخت به کشور مجاز است.
سلام ودرودواردات بیرویه وماندن کامیون فرسوده درچرخه حمل ونقل وکمبودبارموجب نارضایتی رانندگان زحمت کش رابوجوداورده وموجب گردن کلفت شدن مافیای واردات است وهیچ سودی برای رانندگان ندارد
حدودا یک ماه پیش از این , خبری در تین نیوز منتشر شد , مبنی بر راه اندازی نوعی کارزار اینترنتی , جهت جلوگیری از واردات بی رویه کامیون و برگرداندن شرط اسقاط ! !
اکنون , اما , این خبر جدید , حکایت از سه برابر شدن واردات کامیون داره !
یعنی باید گفت : موتور واردات ,, تازه داره گرم میشه !
و توجه به موضوعاتی همچون :
شرط اسقاط ,, یا محدودیت توان پالایشگاهها به جهت تهیه سوخت و اختصاص گازوییل یورو ,, برای این همه کامیون و کشنده ,,, و ظرفیت بار موجود در کشور ,, و بالا رفتن خواب ماشین و کاهش شدید کرایه به تبع این همه کامیون معطل و در صف نوبت مانده ,,,,, ,,,,,, نه تنها از دستور کارگروه مربوطه خارج شده , بلکه به موضوعی دل آزار و مبتذل و حاشیه ایی تبدیل شده که پرداختن به اونها , تنها باعث سردرد و خمیازه میشه !
چیزی که حایز اهمیت فراوانه و نباید نادیده گرفت ,, پیدا شدن نوعی بیزنس با سود میلیاردی در این اوضاع بسیار وخیم اقتصادی هست که قانون هم با حذف شرط اسقاط , پشتوانه آن شده .
لذا اکنون که تنور حسابی داغه ,, و بخش اعظم جامعه حمل و نقل ,,, منجمله خود رانندگان با به به و چهچه ! ! مبهوت زیبایی و شکوه نسل جدید کامیونهای به روز با امکانات و آپشن های جذاب شده اند ,,, پرداختن به تبعات و جوانب تلخ داستان ,, کاری بس ابلهانه به حساب میآد .
میشه اینطور پیش بینی کرد , که با تداوم رویه کنونی در امر واردات ,, همراه با تولید و مونتاژ و عرضه کامیون , توسط شرکت های داخلی ,, نوعی تغییر ماهیت تدریجی و اساسی در جامعه حمل و نقل , از حذف سیستم فعلی خودمالکی , به سوی ایجاد شرکت های بزرگ مقیاس و صاحبان ناوگان ملکی شکل خواهد گرفت .
اینکار , همین الان هم تا اندازه ایی صورت گرفته ,, ولی با اضافه شدن ناوگان به فرم بیان شده ,, به علت هزینه های بالای نگهداری و تعمیرات و افزایش و سختی رقابت بر سر جذب بار و الکترونیکی شدن فرآیندهای بازاریابی در حمل و نقل و سایر پارامترهای دخیل در معادله ,,, این روند , شتاب بیشتری گرفته , و بتدریج باعث واگذاری بخش اعظم بازی به حریفی قدرتمند خواهد شد که با تخصص در امور بازرگانی و مدیریت , همراه با سرمایه کافی و نیروی انسانی , وارد میدان شده و حمل و نقل به شیوه سنتی را پس خواهد زد .
,,