بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

واردات ۳ برابری کامیون و کشنده از گمرکات

واردات کامیون و کشنده در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶ هزار و ۷۲۱ دستگاه رسید که رشد سه برابری در هم سنجی با پارسال نشان می دهد.

واردات ۳ برابری کامیون و کشنده از گمرکات
تین نیوز |

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: واردات کامیون و کشنده در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶ هزار و ۷۲۱ دستگاه رسید که رشد سه برابری در هم سنجی با پارسال نشان می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از گمرک ایران، ارزش این تعداد کامیون و کشنده جاده ای در این مدت ۷۰۳ میلیون دلار بوده است.

این گزارش حاکیست، واردات کامیون و کشنده در ۶ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۲۲۵ درصد و از حیث ارزش ۱۸۷ درصد افزایش نشان می دهد.

براساس این گزارش، سال گذشته ۲۰۶۷ دستگاه کامیون و کشنده به ارزش ۲۴۵ میلیون دلار از گمرکات ترخیص شده بود.

در اجرای بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و مصوبه هیئت وزیران مورخ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ به منظور نوسازی و توسعه ناوگان جاده ای کشور، ورود انواع کشنده و کامیون با عمر کمتر از پنج سال ساخت به کشور مجاز است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سهراب منصوری

    سلام ودرودواردات بیرویه وماندن کامیون فرسوده درچرخه حمل ونقل وکمبودبارموجب نارضایتی رانندگان زحمت کش رابوجوداورده وموجب گردن کلفت شدن مافیای واردات است وهیچ سودی برای رانندگان ندارد

  • احمد جبارزاده

    حدودا یک ماه پیش از این , خبری در تین نیوز منتشر شد , مبنی بر راه اندازی نوعی کارزار اینترنتی , جهت جلوگیری از واردات بی رویه کامیون و برگرداندن شرط اسقاط ! !
    اکنون , اما , این خبر جدید , حکایت از سه برابر شدن واردات کامیون داره !
    یعنی باید گفت : موتور واردات ,, تازه داره گرم میشه !
    و توجه به موضوعاتی همچون :
    شرط اسقاط ,, یا محدودیت توان پالایشگاهها به جهت تهیه سوخت و اختصاص گازوییل یورو ,, برای این همه کامیون و کشنده ,,, و ظرفیت بار موجود در کشور ,, و بالا رفتن خواب ماشین و کاهش شدید کرایه به تبع این همه کامیون معطل و در صف نوبت مانده ,,,,, ,,,,,, نه تنها از دستور کارگروه مربوطه خارج شده , بلکه به موضوعی دل آزار و مبتذل و حاشیه ایی تبدیل شده که پرداختن به اونها , تنها باعث سردرد و خمیازه میشه !

    چیزی که حایز اهمیت فراوانه و نباید نادیده گرفت ,, پیدا شدن نوعی بیزنس با سود میلیاردی در این اوضاع بسیار وخیم اقتصادی هست که قانون هم با حذف شرط اسقاط , پشتوانه آن شده .
    لذا اکنون که تنور حسابی داغه ,, و بخش اعظم جامعه حمل و نقل ,,, منجمله خود رانندگان با به به و چهچه ! ! مبهوت زیبایی و شکوه نسل جدید کامیونهای به روز با امکانات و آپشن های جذاب شده اند ,,, پرداختن به تبعات و جوانب تلخ داستان ,, کاری بس ابلهانه به حساب میآد .

    میشه اینطور پیش بینی کرد , که با تداوم رویه کنونی در امر واردات ,, همراه با تولید و مونتاژ و عرضه کامیون , توسط شرکت های داخلی ,, نوعی تغییر ماهیت تدریجی و اساسی در جامعه حمل و نقل , از حذف سیستم فعلی خودمالکی , به سوی ایجاد شرکت های بزرگ مقیاس و صاحبان ناوگان ملکی شکل خواهد گرفت .
    اینکار , همین الان هم تا اندازه ایی صورت گرفته ,, ولی با اضافه شدن ناوگان به فرم بیان شده ,, به علت هزینه های بالای نگهداری و تعمیرات و افزایش و سختی رقابت بر سر جذب بار و الکترونیکی شدن فرآیندهای بازاریابی در حمل و نقل و سایر پارامترهای دخیل در معادله ,,, این روند , شتاب بیشتری گرفته , و بتدریج باعث واگذاری بخش اعظم بازی به حریفی قدرتمند خواهد شد که با تخصص در امور بازرگانی و مدیریت , همراه با سرمایه کافی و نیروی انسانی , وارد میدان شده و حمل و نقل به شیوه سنتی را پس خواهد زد .


    ,,