بازدید سایت : ۴۱۱۲۰

طرح ساماندهی کالای همراه ملوان در مرحله تدوین آیین نامه است

تدوین آیین نامه طرح ساماندهی کالای همراه ملوان که در دولت سیزدهم به تصویب رسید در حال انجام است.

طرح ساماندهی کالای همراه ملوان در مرحله تدوین آیین نامه است
تین نیوز

ناظر گمرکات خوزستان گفت: تدوین آیین نامه طرح ساماندهی کالای همراه ملوان که در دولت سیزدهم به تصویب رسید در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بهروز قره بیگی بیان کرد: طرح ساماندهی کالای همراه ملوان در تاریخ ۲۶ اسفند ماه سال گذشته به تصویب دولت سیزدهم رسید.

قره بیگی گفت: طرح کالای همراه ملوان به صورت دائمی در شهرهای مرزی استان همچون آبادان و خرمشهر انجام خواهد شد و دیگر نیازی به تمدید زمان اجرای این طرح نیست.

ورود کالاهای ملوانی یکی از راه های مهم کسب درآمد ساکنان مناطق مرزی و بندری خوزستان است.

وی افزود: در حال حاضر تدوین آیین نامه این طرح در حال انجام است و از شهریورماه ورود کالای همراه ملوان به صورت دائمی و قانونی عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل گمرک اهواز اظهار کرد: در حال حاضر ورود کالای همراه ملوان با مصوبه هر شناور ۶۰ تن و پرداخت عوارض ۶۰۰ میلیون ریالی در حال انجام است.

وی ادامه داد: با دائمی شدن این طرح معیشت مرزنشینان رونق بیشتری خواهد یافت و ورود کالای ملوانی با ثبات خواهد شد.

قره بیگی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که بازرگانان با آن روبرو هستند گفت: تجار و بازرگانان با برخی مشکلات همچون تعهد برگشت ارز حاصل از صادرات، نبود زیرساخت مناسب در مرزها برای تجارت روبرو هستند که برای رفع این مشکلات باید اقدامات تسهیلگری انجام شود.

راه اندازی ۶ انبار ذخیره کالا وارداتی

قره بیگی در ادامه با اشاره به تسهیل امور واردکنندگان برای ذخیره کالا بیان کرد: با کمک برخی شرکت های بزرگ تولیدی در استان ۶ انبار ذخیره کالاهای وارداتی در استان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به مزیت های راه ندازی این انبارها ادامه داد: با ایجاد این انبارها حمل یکسره کالا از گمرک به انبار امکان پذیر شده و هزینه نگهداری کالا برای بازرگان بسیار کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، ساماندهی و رفع مشکلات ورود کالاهای ملوانی و ته لنجی در دولت های مختلف مورد توجه بوده است و معیشت مرزنشینان و ساکنان شهرهای بندری و جنوبی بیشتر به ورود کالاهای ملوانی وابسته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.